2019-04-05, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Hastigt avvikande utan återkomst när sonen ska firas tidigt på morgonen verkar osannolikt. Lägg till anmäld misshandel och ofredande (mer ändå?) och att digitala spår i hemmet är intressanta. Tanken att BO meddelat någon anhörig eller vän att hon kände sig hotad av en viss person innan träffen med denne.

Precis. Dessutom hade Lenas gode vän medlemmen Sh.Holmes,
vetskap om att hon kände på sig att något skulle kunna hända, och att
hon därför berättat för andra i sin omgivning om vad som hänt tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag vill inte förstöra utredningen, men LW kände på sig att något kunde hända och såg till att fler visste vad som hänt.
Utredarna har allt.
HD blundar hårt medvetet, eller så var hon med och mördade LW, det finns inte så många andra alternativ.

SD klanen kommer känna sig så blåste av SD när allt kommer fram.
JG och Cabrio, masesa kommer skämmas som hundar. De kommer med rätta, djupt ångra sig för hur de beter sig nu.
Kom ihåg vad jag har sagt.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2019-04-05 kl. 17:51. Anledning: Stavfel
Citera
2019-04-05, 17:51
Medlem
landbandys avatar
-Jag blev så arg så att jag råkade slå ihjäl henne ...

, måste väl finnas en straffsats för ett sådant beteende ?
Senast redigerad av landbandy 2019-04-05 kl. 18:43.
Citera
2019-04-05, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy

Straffsatsen för ett sådant beteende är isåfall dråp, men om man ska tro vissa uppgiftslämnare här i tråden så förekom en viss planering
Citera
2019-04-05, 22:46
Medlem
Citat:
Antagligen var det så , men det försvarar inte det som gjordes .

Barnen har förevigat förlorat sin mamma och eftersom vi bara har ett liv på jordytan så kommer deras liv vara både sorgligt och söndrat .Bl a att inte kunna glädjas över sina barnbarn ihop med mormor osv. i framtiden .

Hur kan de som känner barnen ,tycka att hon dog ,är riktigt ? ( de onda , de som velat Lena illa på ett eller annat sätt genom att tycka illa om hennes agerande och beteende ?)

Hur kan de som känner gärningsmannen orka känna honom längre ?

Samvete ...existerar det inte hos förövaren och dessa personer som kanske har önskat livet ur Lena ?

Citat:

Nä, det finns inget försvar för det.
Det tror jag kommer och visa sig i domen om nu någon kommer å dömas.

Med tanke på att LW skrek i uppemot fem minuter så kommer domstolen å tycka att
GM haft tid å besinna sig å backa av, samt har visat stor likgiltighet inför offrets utsatta läge.

Om angreppet har påbörjats i hemmet så ökar det påföljden.
Citera
2019-04-05, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Enligt min uppfattning befinner sig Mats Alm och SD i samma grupp. Kanske polisiärt uppklarade brott men det finns inte tillräckliga bevis för att döma för mord.

Mats Alm kom undan morddomen enbart för att LCs kropp va så svårt sargad av
djur å natur att det inte gick å fastställa dödsorsaken.

Han dömdes för brott mot griftefriden, en dom han nöjdförklarade sig med
Citera
2019-04-06, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
1. Källa på att utredarna fortfarande har honom som enda misstänkt? Jag har hört att de äntligen jobbar brett nu eftersom de insett att de inte kommer få högre än skäligen misstänkt nivå på SD. Hans bostad är inte längre avspärrad och bilen är återlämnad eftersom de inte längre har något där att hämta medan Lenas genomsöks igen aktivt.

2. SD är inte dömd för något våld varken mot Lena eller någon annan under sitt 44-åriga liv. Däremot har NW och kanske andra brukat våld mot Lena. NW är källan och när barn säger att föräldrar slår dem ska man ALLTID tro på dem. I det fallet är föräldern skyldig till utredd och bevisad oskyldig. Här gäller inte "oskyldig till bevisad skyldig" principen.
Det är bara när vuxen anmäler vuxen som ovan när Lena anmälde SD. Därför har Lena brukat våld mot NW om han sagt detta och utredningen inte bevisade henne oskyldig. Någon som vet om detta hann bli utrett innan hon dog?

3. SD och minst ett halvt dussin troligtvis gifta män har haft relation med Lena.

4. Lena har haft kontakt med flera under mordkvälken. Varför skulle SD vara mer intressant än de andra?

5. SD bor i området och har enligt hans sociala medier, geocachloggar, vänner o.s.v. en vana att ta nattliga turer så det är helt i sin ordning och ingenting utöver det normen att han så även gör denna natt.
Sedan misstänker jag att OM ditt vittne hade sett mordet och/eller hört dödsskriken så hade ringt 112! Du hävdar ju att hon såg honom aktuell plats och aktuell tidpunkt. Så det vittnet och din källas info finner jag icke trovärdiga.
SD kanske sågs i området dock inte nära planket vid ca 23 på en av sina nattliga promenader, eventuellt innan han lade sig för att sova!
Inte det minsta konstigt för någon som bor i området och är ute nästan varje natt.

Så här har TR bedömt det genom att titta med kritiska glasögon och inte som du/ni svalt allt med hull och hår!
Inlägg från 25/7

Din punkt 3

Intressant att få veta var Du fått denna info ifrån!

Hur vet Du att SD är ute "nästan varje natt"?
Citera
2019-04-06, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Finner ett par saker som sticker ut i det initiala skeendet.

Vad är det som gör att det kategoriseras så snabbt som människorov? Inget som framträder annat än ett tillbakadraget uttalande från MV om blodspår. LW har ju en "förmåga" att ibland bege sig snabbt ut på FTF jakt. Närstående visste ju om detta "beteende", olycka i närområdet är väl mest troliga scenariot initialt?

Hur kan SD kommit i fokus så snabbt att bara timmar efter tas till förhör och på så pass lösa grunder som det verkar vara vid den tidpunkten? Känns inte som den gamla anmälan riktigt räcker för att "polisaspiranter" där ute ska ta såna beslut så snabbt.

Dörr och avbrutet paketinslag tyder ju mer på hastigt avvikande än människorov?!

Med detta så tror jag att det skett ett utpekande från närstående.
Annars hade väl hundsök i närområdet varit bästa beslut med dom ingångsvärderna som verkar ha förelegat (hon gått ut i närområdet lite snabbt för en FTF eller lägga ut en cache till Norgegänget som skulle komma).

Nått haltar riktigt mycket känns det som.
Du tycker inte att det skulle halta mer om polisen på morgonen inte kollat upp om dom har något i sina rullar gällande LW... och ser tidigare anmälningar där SD är inblandad?
Det går nog snabbt att lägga till det med vad som framkommit digitalt på kvällen.

Har Du någon känsla av om SD hade fler älskarinnor än LW? Jag tänker att det fanns något som LW hotade att avslöja för HD...
Senast redigerad av Tufsankatt 2019-04-06 kl. 07:20.
Citera
2019-04-06, 07:24
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Inlägg från 25/7

Din punkt 3

Tack för att du letar reda på relevanta inlägg.
Nedan är en del av inlägget du svarade på.

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
3. SD och minst ett halvt dussin troligtvis gifta män har haft relation med Lena.
Det är den här typen av inlägg jag anser vara rent skitsnack.
Någon ligger hemma på soffan och fantiserar om LW:s sexliv och publicerar det sedan som fakta.
Varför försöker vissa skapa trådsanningar av sina egna fantasier?
Citera
2019-04-06, 10:24
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Inlägg från 25/7

Din punkt 3

Spekulationer som t.ex. honan6 gör hela tiden om SD. Ta gärna fram hens inlägg också och fråga hur hen vet så mycket om SD:s persoblighet.
Citera
2019-04-06, 10:29
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Tack för att du letar reda på relevanta inlägg.
Nedan är en del av inlägget du svarade på.

Det är den här typen av inlägg jag anser vara rent skitsnack.
Någon ligger hemma på soffan och fantiserar om LW:s sexliv och publicerar det sedan som fakta.
Varför försöker vissa skapa trådsanningar av sina egna fantasier?

På den tiden fanns det uppgifter i tråden om att hon hade relationer med gifta män, bl.a. en annan JH från hennes förra församling som hon träffade i smyg i ett år.

Putsa på din läsförståelse också, det framgår klart och tydligt att inlägget är spekulation. Vilket alla gjorde på den tiden då vi hade ännu mindre information då än nu.

Ska du försöka ändra på alla skribenter och be dem sluta spekulera kanske? Då är du på fel forum.
Citera
2019-04-06, 10:54
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Du tycker inte att det skulle halta mer om polisen på morgonen inte kollat upp om dom har något i sina rullar gällande LW... och ser tidigare anmälningar där SD är inblandad?
Det går nog snabbt att lägga till det med vad som framkommit digitalt på kvällen.

Har Du någon känsla av om SD hade fler älskarinnor än LW? Jag tänker att det fanns något som LW hotade att avslöja för HD...

Så (spekulation) det kan alltså vara så att Lena blev dödad utav ett gäng bittra gifta kvinnor ,typ ett dussintal ,som ogillade att hon hängde med deras män ? Eller kanske de anlitade någon till att utföra dådet ? Typ den som sågs nere vid motorvägen ?

Verkar väldigt overkligt ,men ...men ???

Förövrigt så verkade ju Lena själv tala om det som hon hade samvetskval för , för HD .
Så då fanns ju inget behov längre utav att hota SD med att tala om det för HD ....

Kanske det var då som mordet genomfördes ; att Lena hade berättat det hela för HD , då hade droppen fått bägaren att rinna över för SD ??
För när hon inte kunde hålla hemligheten ,blev det skilsmässa för SD och det var alldeles åt h-e för honom ,så då fick det vara nog , enligt honom .... något i den stilen ?

Så kan det ha varit .....hmm ??
Senast redigerad av landbandy 2019-04-06 kl. 11:07.
Citera
2019-04-06, 10:59
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Intressant. Hur vet du om att LW hotade med att avslöja något till HD om SD? Var har du fått denna information från?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in