2019-04-05, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Njae, tror du verkligen det hänger på att närstående till LW skulle ha pekat ut SD? Jag tror snarare att det handlar om en sista digital kontakt från SD som möjligen inte talar för hans oskuld.
Och hur får polisen in informationen från digital kontakt?

Jag tvivlar stark att LW låter sina inloggningar vara tillgängliga för barnen. Speciellt inte med det förhållanden hon hade.
Det händer att jag och min partner skriver "barnförbjudet" till varandra, men vi gör aldrig det till datorns konto (mail), då barnen brukade och brukar låna den till och från.
Citera
2019-04-05, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Finner ett par saker som sticker ut i det initiala skeendet.

Vad är det som gör att det kategoriseras så snabbt som människorov? Inget som framträder annat än ett tillbakadraget uttalande från MV om blodspår. LW har ju en "förmåga" att ibland bege sig snabbt ut på FTF jakt. Närstående visste ju om detta "beteende", olycka i närområdet är väl mest troliga scenariot initialt?

Hur kan SD kommit i fokus så snabbt att bara timmar efter tas till förhör och på så pass lösa grunder som det verkar vara vid den tidpunkten? Känns inte som den gamla anmälan riktigt räcker för att "polisaspiranter" där ute ska ta såna beslut så snabbt.

Dörr och avbrutet paketinslag tyder ju mer på hastigt avvikande än människorov?!

Med detta så tror jag att det skett ett utpekande från närstående.
Annars hade väl hundsök i närområdet varit bästa beslut med dom ingångsvärderna som verkar ha förelegat (hon gått ut i närområdet lite snabbt för en FTF eller lägga ut en cache till Norgegänget som skulle komma).

Nått haltar riktigt mycket känns det som.
Kul att se dig igen! Jag tror att SD sagt ngt eller skrivit ngt i chatt/sms som fick dem att dra öronen åt sig. Vad har han sagt om det där första anhållandet förutom att de sa att han fick åka iväg till USA? Jag förstår att han inte berättar allt för dig, men... När vi vet att han togs in då, känns det som om hans uppgifter styrde mycket i hur man letade och inte letade.
Du får också gärna svara på vad du vet om HDs inställning till SDs affär m LW. Stämmer uppgiften om att hon tyckte det var skönt att slippa honom, eller var hon ovetande länge? Hur länge?
Citera
2019-04-05, 13:20
Medlem
Citat:

Vad är det som gör att det kategoriseras så snabbt som människorov? Inget som framträder annat än ett tillbakadraget uttalande från MV om blodspår. LW har ju en "förmåga" att ibland bege sig snabbt ut på FTF jakt. Närstående visste ju om detta "beteende", olycka i närområdet är väl mest troliga scenariot initialt?

Hur kan SD kommit i fokus så snabbt att bara timmar efter tas till förhör och på så pass lösa grunder som det verkar vara vid den tidpunkten? Känns inte som den gamla anmälan riktigt räcker för att "polisaspiranter" där ute ska ta såna beslut så snabbt.

Dörr och avbrutet paketinslag tyder ju mer på hastigt avvikande än människorov?!

Annars hade väl hundsök i närområdet varit bästa beslut med dom ingångsvärderna som verkar ha förelegat (hon gått ut i närområdet lite snabbt för en FTF eller lägga ut en cache till Norgegänget som skulle komma).

Hastigt avvikande utan återkomst när sonen ska firas tidigt på morgonen verkar osannolikt. Lägg till anmäld misshandel och ofredande (mer ändå?) och att digitala spår i hemmet är intressanta. Tanken att BO meddelat någon anhörig eller vän att hon kände sig hotad av en viss person innan träffen med denne.
Citera
2019-04-05, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Njae, tror du verkligen det hänger på att närstående till LW skulle ha pekat ut SD? Jag tror snarare att det handlar om en sista digital kontakt från SD som möjligen inte talar för hans oskuld.

Det är jag ganska övertygad om. En digital kontakt som kan ha varit mer eller mindre hotfull, ett ultimatum.
Citera
2019-04-05, 13:50
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Hastigt avvikande utan återkomst när sonen ska firas tidigt på morgonen verkar osannolikt. Lägg till anmäld misshandel och ofredande (mer ändå?) och att digitala spår i hemmet är intressanta. Tanken att BO meddelat någon anhörig eller vän att hon kände sig hotad av en viss person innan träffen med denne.
Utpekandet som artikeln i Metro antyder kan säkert ha syftat på just något sådant här, och troligen handlade det väl i så fall om uppgifter om svartsjuka också. Det här skulle alltså kunna vara en rimlig förklaring till den tidiga fokuseringen på "en viss person".
Senast redigerad av Draifos 2019-04-05 kl. 14:06.
Citera
2019-04-05, 14:01
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos

De där två samtalen hon hade med ”Etthuspålandet” vid 22.49 , och 23.09 med Norgegänget , undrar man ju vad de handlade om ??

Kan Etthuspålandet sagt något om hennes förhållande med SD ? ( tror han var vän med JD som var ute och cyklade vi den tiden på kvällen )

hmm , verkar som om JD var riktigt arg på Lena ,
efter att fått vetskap om hennes och SD :s förhållande ?
Om hon från många håll fått påhopp om att lägga ner det hela med SD ?

Men då är frågan , vem eller vilka gjorde själva dödsstöten mot henne ??

Om jag inte missminner mig så fanns det en bild som Lena tog på sig själv , HD och SD i skogen på en stig , där de alla tre var på språng ....och där Lena hade tänkt sig att tala om att just hon var älskarinnan !

Undrar om det var där allting brast för HD ?

Att hennes man hade en älskarinna var kanske okej , men att det var en granne ; och till råga på allt ; en geocachvännina , gjorde nog det hela ohållbart , därav hennes sjukskrivning och kanske hennes sorg i det hela omkring sitt liv ..

. gjorde att bl. a JG blev alldeles utom sig ? Kan man tro .
Fanns inte sådant i hans världsbild ....

Sen vad som hände , är ju för oss en gåta ...

Men tror att Lena levde på nåder på något sätt och att hon inte tog det på riktigt allvar , alla dessa människors känsla utav kränkning ?

Men varför de inte gick på SD och hans beteende , är underligt ?
Man är ju två om ett sexuellt förhållande och det gjorde ju isåfall både Lena och SD till lika stora kålsupare , eller hur ?

Sen kanske hon sa till Norgegänget att SD hört av sig och att det kändes jobbigt för henne , och att det sagts till polisen utav Norgegänget .

Kanske ?

Spekulation det här , men lite sanning kan det nog ligga i det hela ...hmm ?

Sen att DÖDA en person för att FÅ BORT PROBLEMET.. .-utan sans och vett -
- Rysligt ....

Kan det ha gått till så här ? Ingen vet ....

Suck .
Senast redigerad av landbandy 2019-04-05 kl. 14:21.
Citera
2019-04-05, 14:26
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
De där två samtalen hon hade med ”Etthuspålandet” vid 22.49 , och 23.09 med Norgegänget , undrar man ju vad de handlade om ??

Kan Etthuspålandet sagt något om hennes förhållande med SD ? ( tror han var vän med JD som var ute och cyklade vi den tiden på kvällen )

Om jag inte missminner mig så fanns det en bild som Lena tog på sig själv , HD och SD i skogen på en stig , där de alla tre var på språng ....och där Lena hade tänkt sig att tala om att just hon var älskarinnan !

Att hennes man hade en älskarinna var kanske okej , men att det var en granne ; och till råga på allt ; en geocachvännina , gjorde nog det hela ohållbart , därav hennes sjukskrivning och kanske hennes sorg i det hela omkring sitt liv ..

Men tror att Lena levde på nåder på något sätt och att hon inte tog det på riktigt allvar , alla dessa människors känsla utav kränkning ?

Man är ju två om ett sexuellt förhållande och det gjorde ju isåfall både Lena och SD till lika stora kålsupare , eller hur ?

Sen kanske hon sa till Norgegänget att SD hört av sig och att det kändes jobbigt för henne , och att det sagts till polisen utav Norgegänget .

Kanske ?

- Rysligt ....

Holmes har berättat att LW bjöd hem
HD på fika och då berättade om
otroheten.
Jag hoppas att LW hade drabbats av
dåligt samvete och ångrade vad hon
gjort och bad HD om ursäkt.
Om HD senare fick veta att otroheten
ändå fortsatte så kan man ju förstå
om det slog över för henne.
Citera
2019-04-05, 14:30
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy

Kanske ?

- Rysligt ....

Kan det ha gått till så här ? Ingen vet ....

Suck .

Någon eller några vet men väljer att tiga.
Citera
2019-04-05, 14:30
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Konstigt. Jag tycker inte att det haltar alls. Polisen hade ju god kännedom om att BO och SD hade en lång relation där det förekommit både våld och hot. Fanns det dessutom digital kontakt mellan dem strax innan försvinnandet verkar det självklart att SD drar på sig ett visst fokus.

Oavsett om anhöriga pekar ut SD eller inte.

Håller med Blessedfruit. Ser inget som haltar heller med att SD blev förhörd efter några timmar. Man ska ha också i beaktande att polis tidigare fått kritik för att inte vara tillräckligt handlingskraftiga de initiala timmarna efter ett begånget brott.
Citera
2019-04-05, 14:35
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Källa på det första? Att det fanns i rullarna är odiskutabelt, men GOD? Som du skriver låter det som dom varit ofta på plats, vilket inte är fallet. Tror inte dom går in så hårt och tar in någon på förhör så snabbt med en nedlagd anmälan.

Hur kommer det sig att dom vet helt plötsligt att dom haft digitalkontakt? Någon måste ju visa upp detta för polisen på plats initialt...

Hur får ni till att det rubriceras som människorov så snabbt?

Rubriceringen människorov är kutym i fall mord misstänks, men man saknar en kropp. Intressantare blir då varför polisen misstänkte ett eventuellt mord.
Citera
2019-04-05, 14:43
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tror inte omgivningen reagerade på antalet män hon umgicks med utan vilka hon inledde sexuella relationer med. Ingen blir populär av att göra det med en eller flera gifta män.
Jag har aldrig ifrågasatt att hon hade en sexuell relation med SD. Det jag ifrågasätter är alla rykten som sprids i tråden om han hon har haft ihop det med den ena eller andra av alla andra vänner hon hade. Det är bara rykten som sprids. Om du menar SD när du skriver "vilka" här ovan så är det just en sådan glidning som ofta förekommer. Jag skulle aldrig använda det ordet när jag syftar på SD, dvs en person.
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vi vet att hon hade en sexuell relation med en gift man och det brukar räcka för att en kvinna ska bli impopulär. En gift man är en för mycket.

Hur du kan anse det är att sprida lögn att hon hade en sexuell relation med SD efter allt som kommit fram är för mig en gåta.
Lögnen är att ofta göra om relationen med SD till pluralform men det är du inte ensam om. Det finns andra som repeterar det hela tiden.
Citera
2019-04-05, 14:44
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ok. Jag trodde att du syftade på just drevet/utredningen mot SD.

Kyrkans eventuella inblandning i själva brottet var det väl polisen som intresserade sig för, men enligt spaningsledaren Mikael Nyqvist har man inte hittat några spår som leder dit.
Polisen har avfärdat det men ändå tas det upp om och om igen i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in