Citat:
Ursprungligen postat av
LoFiMojo
Fantastisk tråd. Jag föredrar faktiskt att ha min fylla för mig själv. Lite halv-alkad och gömmer mig gärna från mänskliga vänner och familj 2-3 gånger veckan i min lilla musikstudio med mina andra vänner.
Jag kan inte ha mer alkohol hemma än det jag ska dricka för kvällen ...vill inte bli för berusad. Jag måste dock komma i stämning för att njuta av alkoholen. Så jag drar 2 st 7.2or rakt upp å ner och inväntar den varma bubblande känslan innan det goa kommer fram.
Ibland en kvarting gin med tonic-vatten.
...ibland en flaska rött. Och ibland några öl.
Till detta stödköper jag 3 folköl så jag har något att dricka utan att bli så full att jag kommer bli bakfull.
Så som du så blir det oftast någon 125kr flaska sprit + slödricka ca 20 kronor.
2*7.2 öl 25 kronor.
3 folköl 40.
Väljer jag sprit så blir det över 200 men annars strax under.
Snusar normalt portion men under rus så är det lössnus av sorten Grov som gäller. Ibland någon cigg men inget måste.
Innan jag lägger mig dricker jag 1 liter röd mjölk och tar 3-4 tabletter vätskeersättning.
😆😆😆
Hur gammal är du?
Jag kan heller inte ha alkohol hemma utan att dricka upp det. Som många andra i tråden brukar jag pangstarta med 2-3 öl av starkare sort, Åbro 7,3 fungerar bra, i flaska såklart (ger en 80-tals-känsla a’la jönsonligan)
Sedan 6-7 öl av normalstyrka, gärna några dyrgripar om man har råd. Vill man lyxa till det ytterligare så tar man en stark belgare på 9-10%
Youtubeklipp, musik och smsa folk med tvivelaktig bakgrund på det.
På detta blir jag tyvärr bakfull men jag brukar vara uppe ur sängen vid kl 18 nästkommande dag iaf.
Dags för öl nummer fyra nu👍