Citat:
Ursprungligen postat av
fghjkl
När det här blåsts upp till denna nivå måste väl detta tas tag i av berörda myndigheter, Polisen? Skatteverket?
Ställa Özz, systern och svågern mot väggen med omvänd bevisbörda som brukar vara tillämpligt vid liknande brott?
Om inte skatteverket och polisen utreder det här så får man anta att alla kan anlita svart arbetskraft om 85000,- per år. Alla behandlas lika eller?
Citat:
Ursprungligen postat av
benganbanan
Inget i hans reaktion tyder på att han känner sig felaktigt utpekad, är du så pass dålig på att läsa hur en människa agerar?
I intervjun är han uppenbart i attack-läge, vilket är ett typiskt agerande för en person som har något att dölja vid konfrontation. Han försöker hela tiden trycka ner Janne emotionellt genom härskarteknik som baseras på att få den andre att känna skam, därför han ologiskt talar om barn och sin "kurdiska mamma", eller Jannes påstådda "pinsamma" redaktion och arbete. Han totalförnekar att han har med det att göra trots att det bevisligen är falskt, endast en skyldig kan förvränga verkligheten på det viset för att mentalt skydda sig själv och sina lögner.
Det går ihop med att han laddade upp hela intervjun i tron om att han skulle se bra ut, hans verklighet är så förvrängd pga hans mentala försvar, något enbart en skyldig är kapabel till att göra, eller ens har behov av. Intervjun avslöjar honom totalt, verkligen helt ofattbart att han befinner sig i sådant mentalt läge att han tror detta hjälper honom, men han vet antagligen att hans karriär är över och det gör honom desperat.
Kommer ej sakna Özz, ännu en falsk kurd som visar sitt sanna smutsiga inre.
Hans karriär borde verkligen vara över. Varje gång han figurerar i TV borde man kontakta TV och MSM och fråga om Özz svarta betalningarna och om det går samman deras värdegrund.
Citat:
Ursprungligen postat av
Passepartout
https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/ozz-nujen-tillbakavisar-uppgifter-om-att-akilov-jobbat-svart
Är inte detta ren lögn?
Pengarna till Akilov kom från hennes konto vad jag minns, ävenså från syskonens far.
Så minns jag det också. Det var ju det som var lite märkligt. Varför skulle pappan betala hantverkare som jobbar på barnens hus.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dofterna
Från Özz Fbook:
"Oj! Jävlar vilken självbehärskning du hade👍 Klipp ner materialet till din favör och släpp en ”Özz vs. Janne.J”.
Hälsningar från dina fans i Hökarängen"
Kommunals förra ordförande Annelie Nordström:
"Bra agerat Özz , blir bara ledsen över att vissa självupptagna personer undergräver journalistikens viktiga uppdrag i vårt öppna samhälle, genom att misstänkliggöra kända personer på ett ojust sätt"
Det första jag tänker på är "vad har Annelie Nordström att dölja"?
Nummer två, är det bättre att misstänkliggöra okända personer på ett ojuste sätt, tex Lex Jim Olsson?
Citat:
Ursprungligen postat av
Passepartout
Tror inte ett ögonblick att Özz Nujen är desperat, förbannad däremot, j-t förbannad för att han blivit påkommen med fingrarna i syltburken.
Nujen är i klass med Macciarini, samma grandiosa självbild och brist på empati.
I SR-intervjun var Nujen ledsen för terrordådet på Drottninggatan, för att det var mot kurder; ingen medkänsla med de verkliga offren. Han vred alltså händelsen till sin egen fördel. Med Özz Nujen kommer JAG, JAG och JAG och sedan JAG.
Intervjun i SR, P1, i slutet på mars detta år, är vad jag kan se raderad från SRs hemsida. Jag gjorde dock en ordagrann transkribering av intervjun när den tog upp Akilov och penningtransaktionerna. Läs själva [spoilern].
(FB) Familjen Nujens penningtransaktioner med Rakhmat Akilov (utbrutet)
Det är ju det som är grejen med invandrare, de tänker jag eller mitt folk, inte vi svenskar. Jag förstår dem. Jag tänker främst vi svenskar också. Jag känner exakt noll samhörighet med bergsturken Özz.
Fjälljägare förresten? Vad är oddsen att en sådan kille blev uttagen till någon form av jägartjänst. På 90-talet var FM fortfarande rätt konservativ.
Citat:
Ursprungligen postat av
Assault12
Förutom mopsandet, sitter äcklet som om papegoja och bara upprepar....ingenting. Den mannens iq är inte högt.
Han avbryter JJ gång på gång enbart för att om JJ får formulera en enda fråga eller ställa sina frågor så är bergsturken körd. Det vet han. Som vilken spännblatte som helst så är det oförskämdheter, aggressivitet och konsekvent skylla ifrån sig.
Den här händelsen kommer ju i en ny dager när man nu sett psykopat-bergsturken rabiata aggressivitet mot en journalist med vittnen under inspelning.
https://petterssonsblogg.se/2017/05/11/bergsturken-hotar-dam-pa-ostermalm/
Citat:
När jag la ned telefonen i fickan så väste jag tillbaka till damen i samma vassa föraktfulla ton och sa:
– Sila tugget! Håll brödsaxen! Annars får du en tjottablängare rakt mellan lysmaskarna så du får åka plingplong-taxi till plåsterhuset, kärring!”