2019-04-04, 22:09
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Pastorn ville förminska dig och tom antyda att du är född i fel tid och är fel man! Han hatar om du litar på dej själv, dina sinnen, ditt förstånd och kapacitet.
Men han minsann kan tyda tiden och guden!
Han idiotförklarar dig därmed helt iom han anser att Du inte ens är i stånd att läsa och dra slutsatser av Bibeln själv!

En socker/heroin osv beroende kan komma till insikt över sanna naturen om sitt beroende men ledarna för religionerna har får Aldrig sjukdomsinsikt nog för att inse sanningen om sig själva. Belöningarna är för stora, konsekvenserna minimala pga följarnas, gemene mans dåliga kunskaper och insikt om religionernas toxiska natur.

Dom har kapat Gud och ställt sig själva i han ställe el är gudens utvalda budbärare. Den megalomanin är omöjlig att bota anser jag
Men vanligt folk skaffar sig mer och mer kunskap och börjar genomskåda cirkusen. Omständigheterna kan också driva oss till katastrofer och krig och iom detta ett uppsving av verklighetsförankring.

Men här och nu, vad kan vi annat än att avslöja lögnerna närhelst vi ser dem?
Du tror inte att det är så att folk själva väljer att tro på lögner?
Jag tycker att jag ser tydliga tecken på att folk vet att dom lever i lögner.
Dom vet hur det är. Dom kan skratta åt det när komiker som Carlin säger det rent ut.
Men lik förbannat så fortsätter dom leva i sin fantasivärld.
Är det inte så med allt? Folk känner sanningen, men vänder sig ändå till sagor, lögner och påhittade skurkar och hjältar.
Citera
2019-04-04, 23:43
Medlem
negergubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Dom vet hur det är. Dom kan skratta åt det när komiker som Carlin säger det rent ut.
Är det inte så med allt? Folk känner sanningen, men vänder sig ändå till sagor, lögner och påhittade skurkar och hjältar.
Du talar som en modern jesus. Är du bibeltroende eller?..
”Ni äro fallna syndare som lever i lögn”, och förtjänar tydligen att dö på korset.
Han gjorde sen också det och sa att det var för vår skull.. tacka också Pontius och Judas för deras bidrag till sagan.
Judas, Jesus frälsare... 161
Senast redigerad av negergubbe 2019-04-05 kl. 00:16.
Citera
2019-04-05, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Flertalet växer upp med en viss gudstro och gemenskap i den.

Tron kan vara mycket sund och stöttande, känner många som blivit av med gravt missbruk med hjälp av tron på högre makter.
Men tvivlet kommer alltid att finnas där...

Mångas undermedvetna tvivel försätter dom i nån sorts besatthet och försöker omvända alla de möter, "de minst troende är mest fanatiska"(min hemmasnickrade teori) för dom blir troendet en yttre grej som måste bevisas dagligdags för dom själva. Dom blir farliga i värsta fall, även för andra.

Om jag håller mej till Bibeln, så den tro Maria hade" hon gömde och begrundade allt i sitt hjärta" är för mej den mest sympatiska och beständiga. Och hon "visste" säkerligen hur det egentligen stod till
Klart att hon måste hålla låg profil!
Hon försökte morsa upp sig vid vinutskänkningen......men...vad tror du skulle ha hänt om hon sagt sanningen?

Kanske vi hade tillbett Joe Labero idag och haft det kul!????
Senast redigerad av rantaplan 2019-04-05 kl. 00:41.
Citera
2019-04-05, 01:48
Medlem
negergubbes avatar
Det finns väl ingen troende som tror sig veta så mycket om Gud som dagens moderna ”ateister”?
Tro-Vetarna (Gudsnekarna=Förnekarna).

De hör en massa definitioner på Gud,
och tror att de förstår vad personer försöker tala om,
säger att den ljuger och har givet rätt.
De har en massa definitioner på Gud, som givet är lögn.
Sedan säger de att de inte har några?!

Gud Är. / Sanningen Är(punkt)

Hur skulle en simpel människa kunna begripa Gud?
När kan man någonsin sluta tvivla på hur Gud ser ut?

Att försöka definiera Gud, är att ljuga.
Att säga att Gud är icke-existerande är den största lögn som finns.

SanningEn finns. Men En är obegriplig.

Troende TROR. De säger sig ”inte-veta”, till skillnad från de som tror sig ”inte-tro”.

Någon som kallar sig för ”ateist” men tror sig veta något om Gud... den är en Förnekare

”SanningEn” är den bästa definitionen av Gud.
Om du Tror att du själv är gud, och en del av Gud.
Och tar dig själv för Sann.
Då är Gud = Sanningen

Men en Sann människa är en lögnare, så är det bara.
Senast redigerad av negergubbe 2019-04-05 kl. 02:11.
Citera
2019-04-05, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negergubbe

Håller med! Men det folk menar när dom säger att gudar inte existerar, är väl att såna inte existerar som ett ting som går att se och ta på och smälla upp på en kateder som ett bevis. Och det kan man ju ha förståelse för att fantasilösa människor med svag visuell gestaltningsförmåga tror.

Samma problem har dock lösts i den här serien, där någon gjorde varat till ett ting, för att det skulle prata vett med lille Tim.

Alla fantasilösa människor här, kan ni inte bara föreställa er Gud som den purpurfärgade geléklumpen i länken? Så blir det lite lättare att enas kring trådens ämne.

Och alla som inte känner igen detta ting genom personlig erfarenhet kan från och med nu hålla sig undan tråden!

http://www.beingandtim.com/2010/06/priority-to-question-of-being.html
Citera
2019-04-05, 07:15
Medlem
Det märks att vissa gudstroende inte vill ta sin egna bevisbörda. Nu blandas till och med ateister in, allt för att själva slippa definiera Gud.
Citera
2019-04-05, 07:21
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Min enkla tanke om vad Gud är: livets ursprungskälla och essens som på ett eller annat sätt genomströmmar allt liv...
Citera
2019-04-05, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Min enkla tanke om vad Gud är: livets ursprungskälla och essens som på ett eller annat sätt genomströmmar allt liv...
Så ingen ”personlig” Gud? Gud har ingen vilja?
Citera
2019-04-05, 07:26
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Så ingen ”personlig” Gud? Gud har ingen vilja?
Svårt att veta förstås, men jag tror att Gud vill att vi skall använda vår egen vilja på bästa tänkbara sätt, t.ex. genom att göra oss själva och vårt samhälle mer civiliserat...
Citera
2019-04-05, 07:46
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det finns väl ingen troende som tror sig veta så mycket om Gud som dagens moderna ”ateister”?
Tro-Vetarna (Gudsnekarna=Förnekarna).
Som ateist varken vet jag eller tror något om gudar. Jag har bara påståenden om gudar att tro/veta något om.

Citat:
De hör en massa definitioner på Gud,
och tror att de förstår vad personer försöker tala om,
säger att den ljuger och har givet rätt.
De har en massa definitioner på Gud, som givet är lögn.
Sedan säger de att de inte har några?!

Vilken gud? Vilken sanning?

Citat:
Hur skulle en simpel människa kunna begripa Gud?
När kan man någonsin sluta tvivla på hur Gud ser ut?
Det finns inget att begripa/tvivla angående påstådda gudar

Citat:
Att försöka definiera Gud, är att ljuga.
Det kanske inte är en lögn. Det kanske är gud som är lögn.

Citat:
SanningEn finns. Men En är obegriplig.
Kanske det.

Citat:
Troende TROR. De säger sig ”inte-veta”, till skillnad från de som tror sig ”inte-tro”.
Att inte tro är inte detsamma som att veta.

Citat:
Någon som kallar sig för ”ateist” men tror sig veta något om Gud... den är en Förnekare
Som ateist tror jag mig inte veta något om gud.

Jag har ingen kommentar till ditt svammel om sanningen.
Citera
2019-04-05, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Svårt att veta förstås, men jag tror att Gud vill att vi skall använda vår egen vilja på bästa tänkbara sätt, t.ex. genom att göra oss själva och vårt samhälle mer civiliserat...
Tänkte mer på det där att ”Gud genomsyrar allt liv”. Om det är medvetna val Gud gör när liv skapas, så är det i så fall med vilja som Gud vill att köttätande bakterier finns, t.ex.
Citera
2019-04-05, 08:04
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Tänkte mer på det där att ”Gud genomsyrar allt liv”. Om det är medvetna val Gud gör när liv skapas, så är det i så fall med vilja som Gud vill att köttätande bakterier finns, t.ex.
Ok, ja isåfall gissar jag att Gud har en egen vilja och en plan för livet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in