2019-04-05, 08:09
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negergubbe
Du talar som en modern jesus. Är du bibeltroende eller?..
”Ni äro fallna syndare som lever i lögn”, och förtjänar tydligen att dö på korset.
Han gjorde sen också det och sa att det var för vår skull.. tacka också Pontius och Judas för deras bidrag till sagan.
Judas, Jesus frälsare... 161
Jag tror att bibeln är skriven av folk som vandrat mycket långt i det spirituella. Som var mycket visa. Och bibeln spelar en stor roll i världens utveckling och händelser. Jag tror dock att allt är sagor liknelser och allegori, men det gör det inte mindre sant.
Citera
2019-04-05, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Jag tror att bibeln är skriven av folk som vandrat mycket långt i det spirituella. Som var mycket visa. Och bibeln spelar en stor roll i världens utveckling och händelser. Jag tror dock att allt är sagor liknelser och allegori, men det gör det inte mindre sant.
Eventuellt visa för sin tid.
Slaveri, stening, massmord och diverse hat mot oliktänkande är väl inte så vist egentligen.
Citera
2019-04-05, 08:34
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Eventuellt visa för sin tid.
Slaveri, stening, massmord och diverse hat mot oliktänkande är väl inte så vist egentligen.
Det är en bok. Det är en saga. Det är ett sammanhang. Slaveri är något vi människor stöttar. Vi vill ha det. Men det är inget som ditt samvete samtycker med, men ditt djuriska kött vill ha slavar att ha sex med och du vill ha guld och framgång i anseende. Bibeln säger allt du vill. Men den säger också saker du inte vill. Den ljuger och den talar sanning. Den vägleder och förblindar. Det är för att läsaren ska växa.
Citera
2019-04-05, 08:38
Medlem
negergubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Som ateist varken vet jag eller tror något om gudar. Jag har bara påståenden om gudar att tro/veta något om.
Nu ljuger du Conny. Du tror dig ju till och med veta sanningshalten i dessa påståenden du hört.
Citat:
Vilken gud? Vilken sanning?
SanningEN?
Citat:
Det finns inget att begripa/tvivla angående påstådda gudar
Lär dig göra skillnad på VERSAL och gemen.
Du är gud, Gud är Gud.
Citat:
Det kanske inte är en lögn. Det kanske är gud som är lögn.
SanningEN är ingen lögn, det är vår föreställning av Sanningen som är en lögn.
Citat:
Kanske det.
HELT Säkert!
Citat:
Att inte tro är inte detsamma som att veta
Nej inte nödvändigtvis, det kan också vara att Tro något annat.
Att 'inte-tro' är att 'tro annat' eller att 'veta' - inget annat.
Citat:
Som ateist tror jag mig inte veta något om gud.
Du är ingen riktig 'Ateist' - det är endast något du hittat på.
En hund blir inte en katt för att den vill påstå det och försöker att jama.
Citat:
Jag har ingen kommentar till ditt svammel om sanningen.
Håll käften då!
Senast redigerad av negergubbe 2019-04-05 kl. 08:50.
Citera
2019-04-05, 08:40
Medlem
negergubbes avatar
Citat:
Jag Tror mig veta att du har helt rätt!

"Your'e NOT Talking-Donkey, right here atleast". 131

Tunga, ja MASSIVA - äro de nycklar som öppnar Bibelns språk /"Guds Ord". Djup är den brunn som utgör livets källa.
Senast redigerad av negergubbe 2019-04-05 kl. 08:53.
Citera
2019-04-05, 08:52
Medlem
Citat:
Det är en bok. Det är en saga. Det är ett sammanhang. Slaveri är något vi människor stöttar. Vi vill ha det. Men det är inget som ditt samvete samtycker med, men ditt djuriska kött vill ha slavar att ha sex med och du vill ha guld och framgång i anseende. Bibeln säger allt du vill. Men den säger också saker du inte vill. Den ljuger och den talar sanning. Den vägleder och förblindar. Det är för att läsaren ska växa.
Nej, jag vill inte äga en annan människa, och jag vill heller inte bli ägd.
Citera
2019-04-05, 09:21
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Nej, jag vill inte äga en annan människa, och jag vill heller inte bli ägd.
Men du kanske inte motsätter dig ett system som utnyttjar fattigt folk i u länder, så att du ska kunna köpa ditt skräp billigt. Typ kläder och sådant.
Litet luder på Thailandsresan och så.

Det är kanske så att folk gärna tydde sig till ledare som påstod att Gud vill att dom ska gå till grannens hus och slå honom till döds och ta hans guld och hans döttrar till sexslavar.
Det är ju en toppengud. Han blir till och med arg om du inte gör det.

Kan du se hur Bibeln klart och tydligt talar om för dig att INTE tro på dessa ledare som försöker locka dig med så billiga löjliga trick? Men så är det. Folk vänder sig alltid till godisförsäljare.

Åhh är jag utvalt av gud? OK bra. Och han vill att jag ska döda grannen och ta hans guld. Ok, ja herre. Jag ska lyda. Va,? Ta småflickorna till sexslavar? Ja ok då. Allt för dig herre.

Kan du se nu? Biblen använder det här för att du ska se att du gör dina egna önskemål till viljes. Inte sanning. Du gör det du vet är fel och du använder lögner om gud till att rättfärdiga det. MEDVETET!
Citera
2019-04-05, 09:23
Medlem
Citat:
Men du kanske inte motsätter dig ett system som utnyttjar fattigt folk i u länder, så att du ska kunna köpa ditt skräp billigt. Typ kläder och sådant.
Litet luder på Thailandsresan och så.

Det är kanske så att folk gärna tydde sig till ledare som påstod att Gud vill att dom ska gå till grannens hus och slå honom till döds och ta hans guld och hans döttrar till sexslavar.
Det är ju en toppengud. Han blir till och med arg om du inte gör det.

Kan du se hur Bibeln klart och tydligt talar om för dig att INTE tro på dessa ledare som försöker locka dig med så billiga löjliga trick? Men så är det. Folk vänder sig alltid till godisförsäljare.

Åhh är jag utvalt av gud? OK bra. Och han vill att jag ska döda grannen och ta hans guld. Ok, ja herre. Jag ska lyda. Va,? Ta småflickorna till sexslavar? Ja ok då. Allt för dig herre.

Kan du se nu? Biblen använder det här för att du ska se att du gör dina egna önskemål till viljes. Inte sanning. Du gör det du vet är fel och du använder lögner om gud till att rättfärdiga det. MEDVETET!
Jo, jag motsätter mig ett sådant system.
Citera
2019-04-05, 09:35
Medlem
negergubbes avatar
Citat:
Jo, jag motsätter mig ett sådant system.
Som att sitta med cigarr i jacuzzin på maxblås och säga "jag motsätter mig att både röka och bada bubbelbad".
Citera
2019-04-05, 09:36
Medlem
Citat:
Som att sitta med cigarr i jacuzzin på maxblås och säga "jag motsätter mig att både röka och bada bubbelbad".
Ja, det finns säkert sådana människor.
Citera
2019-04-05, 09:41
Medlem
negergubbes avatar
Citat:
Ja, det finns säkert sådana människor.
En hel värld av dem. Att du inte förmår inse att du också sitter där och fiser i badkaret är en annan synd.
Citera
2019-04-05, 09:53
Medlem
Citat:
En hel värld av dem. Att du inte förmår inse att du också sitter där och fiser i badkaret är en annan synd.
Jag inser mycket väl var jag sitter.
Dock borde en god Gud ta avstånd från sådant. Men bibelns Gud gör inte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in