/.../Missans "kokande" finns i grunden. Vi tangerar mössan igen?
Ja, mössan är här för att stanna - men det är inte det senaste modet som avhandlas.
Frånsett fysisk sjukdom kan mössan ha burits för att om möjligt söka utestänga arga, pockande röster eller tankar som hela tiden fick hjärnan att gå på högvarv; att ”koka över”; ett huvud som kändes som det när som helst kunde sprängas i tusen bitar.
Kanske bör hypotesen att olika röster med tiden kommit att öka i omfång, komplexitet och innehåll samt allt mer införlivats med egna tankebanor (och vice versa) ställas upp? - En serie blixtsnabba bilder kan ha spelats upp parallellt med inre syn- och/eller hörselintryck. https://www.thelancet.com/pdfs/journals/lanpsy/PIIS2215-0366(15)00006-1.pdf
Att det är tankesplittring på gång redan tidig höst 2017 behöver man knappast tveka om:
”Normalt görs detta genom att företagaren drar av moms som betalts från moms att betala på den som sålts.” – Plötsligt hoppar ett ”K” upp på momssidan… I testamentsdelen saknades flera uppgifter; det var ett ord för mycket i en mening, ett felaktigt personnr, vittnena fick knappt plats att skriva sina namn, årtalet förvandlades till en hängd åtta; snaran fanns i namnteckningen, och efter det sist skrivna datumet sattes en följdriktig punkt.
Fast det är galenskap är det i alla fall metod i galenskapen.
Att O var ett asshole av stora mått är helt klarlagt för mig. H:s roll i det hela är tyvärr oklar, kan vara allt från det Polisen inbillar sig till att hon var helt ovetandes. Hoppas det klarnar vilket med tiden
Nationella riktlinjer vid gemensamt familicide?
Där två vuxna lurat hela omgivningen i flera månader?
Ja, det är ju alltid bra att vara noggrann. Erinrar mig familjeutrotning på 1800-talet - dock med helt andra omständigheter.
Ingen orosanmälan, skolan har insyn i hemmet - fullt stöd på den fronten. Vårdplaner fanns gällande barnen.
Föräldrarna funktionella, välutbildade, god ekonomi, skötte jobb och möten - innan de ballar ur fullständigt.
Vad ska instanserna informera varandra om?
Nationella riktlinjer vid ME-diagnoser. Hoppas du har roligt på andras bekostnad, det verkar så i alla fall.
Källa på att vårdplaner fanns, tack. Intresserad av hur man vårdar någon som är hemma i flera år, utan förbättring?
Fel. Oskar fick klagomål på att han hade en enda svaghet, han uteblev ofta från möten, det vill säga skötte inte sitt jobb. Han deklarerade inte heller sitt bolag som han skulle. Den missen avslöjar att något var väldigt fel, men det dröjde väl innan någon påminde honom. Kanske fick han en påminnelse och förseningsavgift, pinsamt för honom?
Senast redigerad av rappytt 2019-04-05 kl. 01:19.
Nationella riktlinjer vid ME-diagnoser. Hoppas du har roligt på andras bekostnad, det verkar så i alla fall.
Källa på att vårdplaner fanns, tack. Intresserad av hur man vårdar någon som är hemma i flera år, utan förbättring?
Fel. Oskar fick klagomål på att han hade en enda svaghet, han uteblev ofta från möten, det vill säga skötte inte sitt jobb. Han deklarerade inte heller sitt bolag som han skulle. Den missen avslöjar att något var väldigt fel, men det dröjde väl innan någon påminde honom. Kanske fick han en påminnelse och förseningsavgift, pinsamt för honom?
1, Pressträffen, finns ljudfil, lyssna själv din late fan. Har påtalats hur många ggr som helst i tråden.
"Kollegan berättar att pappan de sista åren ställde in en rad jobbrelaterade evenemang för att prioritera sin sjuka dotter."
"I ett mejl till Expressen beskriver kollegan mannen som lugn, trevlig, social, duktig och noggrann:
”Hans enda svaghet yrkesmässigt de senaste åren var att han prioriterade sin sjuka dotter framför allt annat och därför behövde ställa in det ena engagemanget efter det andra” https://www.expressen.se/kvallsposten/kollegan-om-pappan-i-bjarred-djup-sorg-i-hans-ogon/
4. Jag anser dig så störd att fortsatt diskussion meningslös - men glad jag kunde hjälpa dig och korrigera felaktigheter.
Vad bestod vårdplanen av? För just ME finns det inga vårdprogram framtagna eller fastslagna, inte i Skåne. Det var väl en skånsk läkare som var inblandad, sökte de inte vård i Skåne? Har polisen haft resurser att fördjupa sig i den svajiga vården för ME? Enligt socialstyrelsen uttrycker läkare att det är svårt att bemöta patienter när de inte finns något fysiskt att bota eller behandla. De vill då remittera till det psykiska, men som vi nu vet, det får ju RME att slå bakut.
Intressant att Bragéekliniken enligt Socialstyrelsens rapport nedan "uppger att det förekommer att de upptäcker nya tillstånd, som neuropatiska smärtor, Ehlers-Danlos syndrom (EDS) eller tumörer". Det hedrar dem. Det kan finns så mycket bakom denna luftiga uteslutningsdiagnos.
"Region Skåne
Region Skåne har genom ett politiskt beslut fått uppdraget att ta fram ett vårdprogram för patienter med ME/CFS. En arbetsgrupp har arbetat med frågan i ett par års tid och tagit fram ett underlag som nu är ute på remiss. De beskriver svårigheter med bland annat diagnossättningen och med den över- lappning som finns med andra tillstånd. Den version som nu är ute på remiss innehåller inte något konkret förslag om vårdnivåer."
Citat:
Ursprungligen postat av develi
1, Pressträffen, finns ljudfil, lyssna själv din late fan. Har påtalats hur många ggr som helst i tråden.
Oskar har prioriterat sin sjuka dotter, ställt in projekt de senaste åren:
”prioriterade sin sjuka dotter framför allt annat och därför behövde ställa in det ena engagemanget efter det andra.”
Han är även engagerad på möten med skolan gällande Agnes.
Oskar är bekymrad över hemsituationen, djupt sorgsen: "Last time I met Oskar and we talked about his situation at home, I saw such a deep sorrow in his eyes."
Han går ner i tid i november för att prioritera familjelivet och döttrarna:
Hans ansökan: "Pga främst privat livssituation.”
"– Vi har disponerat det så för att han ska kunna prioritera att vara mer med sina döttrar. Och gått ner lite i tid för att prioritera familjelivet, har han sagt."
"– Vi pratade om döttrarnas sjukdom och hur vi kunde anpassa arbetet för att det skulle bli så bra som möjligt för familjen."
Han är plågad, ledsen och är öppen med att det är jobbigt: "– Kanske var han lite mer plågad och ledsen över flickornas situation än vanligt. Han återkom till hur jobbigt det var flera gånger. Men vi hade diskuterat det tidigare, så det var egentligen inget som avvek särskilt mycket från det normala."
Han verkar ha haft det tufft på slutet: "Den senaste tiden förtjänade inte du. Jag minns vad du värderade mest. Tragedin som bara inte fick hända, hände."
Rektorn: "– Vi har sett en familj i djup kris. Men att det skulle gå så här det fanns inte på kartan."
Hanna är med på möten när det gäller Moa - både i juni och augusti.
På hösten får Moa diagnos och i samma veva får "livet ingen egentlig mening".
Hon är mer sluten gällande de sjuka barnen: "När det gäller döttrarnas sjukdom är hon dock mer sluten gentemot kollegorna jämfört med sin make."
Hennes ohälsa vill inte chefen diskutera: "Såg ni varningssignaler?
– Av respekt för familjen och anhöriga vill jag inte gå närmare in på det."
Båda föräldrarna enas att ta sina liv och barnens. Enligt brev har de beslutat detta sen i höstas. Brevet är dock inte skrivet förrän i januari. Testamente bevittnas också bara nån dag innan tragedin.
Tror inte ett gemensamt fast beslut har tagits redan i höstas - mer än av en part, den som författar brevet och är mer självmordsbenägen.
Nån lär ha initierat och med tanke på mediauppgifter och annat så tror jag det är Hanna som faller först då Moa får diagnos.
Mer introvert, tillbakadragen. Tystnaden om barns sjukdom tolkar jag som visst förnekande; att det helt enkelt är för jobbigt att prata om.
Oskar är mer öppen om en jobbig hemsituation, sorg och smärta iakttas.
Han ska hålla en konferens 9:e, pratar om projekt för våren och har ansökt om befordran professor:
”Avbrutet ärende. NN:s ansökan om att bli befordrad till professor (…). Ansökan avbryts då den sökande har avlidit.”
Med tanke på parallell framförhållning tror jag att han vacklar, är deprimerad och grubblar.
Om Hanna finns ingenting.
Sen verkar dock allt ske väldigt fort.
Brevet är skrivet med en punkt efter 2018, innan namnunderskrifter. Ett udda skrivsätt som Oskar inte använder vid jämförelse. Hannas verk?
De kanske delade på gracerna och han skrev testamentet.
Båda är lika skyldiga men den långa tiden fram till morden på döttrarna kan härröra till mycket ältande, att det tar lite tid att bli helt överens i gemensamt och samförstånd.
Ja, mössan är här för att stanna - men det är inte det senaste modet som avhandlas.
Frånsett fysisk sjukdom kan mössan ha burits för att om möjligt söka utestänga arga, pockande röster eller tankar som hela tiden fick hjärnan att gå på högvarv; att ”koka över”; ett huvud som kändes som det när som helst kunde sprängas i tusen bitar.
Kanske bör hypotesen att olika röster med tiden kommit att öka i omfång, komplexitet och innehåll samt allt mer införlivats med egna tankebanor (och vice versa) ställas upp? - En serie blixtsnabba bilder kan ha spelats upp parallellt med inre syn- och/eller hörselintryck. https://www.thelancet.com/pdfs/journals/lanpsy/PIIS2215-0366(15)00006-1.pdf
Att det är tankesplittring på gång redan tidig höst 2017 behöver man knappast tveka om:
”Normalt görs detta genom att företagaren drar av moms som betalts från moms att betala på den som sålts.” – Plötsligt hoppar ett ”K” upp på momssidan… I testamentsdelen saknades flera uppgifter; det var ett ord för mycket i en mening, ett felaktigt personnr, vittnena fick knappt plats att skriva sina namn, årtalet förvandlades till en hängd åtta; snaran fanns i namnteckningen, och efter det sist skrivna datumet sattes en följdriktig punkt.
Fast det är galenskap är det i alla fall metod i galenskapen.
Det är en fantastisk sammanställning av övertygande bevisning. Om du kompletterar med den vita begravningsslipsen som O hade på konferensen så är väl fallet i stort sett löst. Jag tar av mig hatten för sådana mästerdetektiver som letsdoit och rappytt som likt forna tiders TV-deckare löser vad som inledningsvis verkar vara olösliga fall.
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
För mig ser slipsen VIT ut. Färgsticket som drar åt blått eller rött övertygar mig om det.
Han var begravningsklädd på sin sista föreläsning och han var närmast anhörig till "döda". Hade någon dött nyligen i släkten?
Tror att han var helt rubbad, faktiskt. Det klädvalet säger allt.
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
På den första bilden uppfattade jag först slipsen som svagt randad, men ser vid en närmare titt att något slipsbyte ej behöver ha ägt rum... Ljusblått/isblått.
Citat:
Javisst, det är mycket vanskligt att spika en viss färgton - vad sägs om en svagt isande gråblå nyans..?
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Titta på fler bilder i tidigare inlägg. Där är skjorta och slips vit. Här har klädseln fått färgstick. Det drar åt rosa eller blått. Men det är vitt.
Citat:
Slipsen kan mycket väl vara vit; det är som sagt svårt att avgöra, men du kan ha rätt.
Senast redigerad av N.Armstark 2019-04-05 kl. 07:00.
Det är en fantastisk sammanställning av övertygande bevisning. Om du kompletterar med den vita begravningsslipsen som O hade på konferensen så är väl fallet i stort sett löst. Jag tar av mig hatten för sådana mästerdetektiver som letsdoit och rappytt som likt forna tiders TV-deckare löser vad som inledningsvis verkar vara olösliga fall.
Hahahahaha!
Det var nog bland det sjukaste jag läst. Snacka om att ha förutfattade åsikter och försöka trycka in dem i en slips. Inlägg efter inlägg och det bästa av allt:
det är blodigt allvar. Och kokar ner i absolut ingenting av värde.
Analys av en bild från september:
- nära anhörigs död, vit slips. På sin sista föreläsning. Oskar är en man med sinne för symbolik.
- det finns en randig också.
- Nej, den är blå.
- Nej, den är vit. Oskar är helt rubbad.
- Kan du jämföra med hudfärgen?
- vad sägs om en svagt isande gråblå nyans..?
- det var nog inget slipsbyte.
Rapytt:
Citat:
Vit slips + vit skjorta bär nära anhörig till döda på begravning. Svart slips för övriga gäster.
OH är en man med sinne för symbolik, det tycker jag mig få ännu mer bekräftat nu (om slipsen är vit, som det ser ut på bilderna).
Citat:
För mig ser slipsen VIT ut. Färgsticket som drar åt blått eller rött övertygar mig om det.
Han var begravningsklädd på sin sista föreläsning och han var närmast anhörig till "döda". Hade någon dött nyligen i släkten?
Tror att han var helt rubbad, faktiskt. Det klädvalet säger allt.
Oskar har prioriterat sin sjuka dotter, ställt in projekt de senaste åren:
”prioriterade sin sjuka dotter framför allt annat och därför behövde ställa in det ena engagemanget efter det andra.”
Han är även engagerad på möten med skolan gällande Agnes.
Oskar är bekymrad över hemsituationen, djupt sorgsen: "Last time I met Oskar and we talked about his situation at home, I saw such a deep sorrow in his eyes."
Han går ner i tid i november för att prioritera familjelivet och döttrarna:
Hans ansökan: "Pga främst privat livssituation.”
"– Vi har disponerat det så för att han ska kunna prioritera att vara mer med sina döttrar. Och gått ner lite i tid för att prioritera familjelivet, har han sagt."
"– Vi pratade om döttrarnas sjukdom och hur vi kunde anpassa arbetet för att det skulle bli så bra som möjligt för familjen."
Han är plågad, ledsen och är öppen med att det är jobbigt: "– Kanske var han lite mer plågad och ledsen över flickornas situation än vanligt. Han återkom till hur jobbigt det var flera gånger. Men vi hade diskuterat det tidigare, så det var egentligen inget som avvek särskilt mycket från det normala."
Han verkar ha haft det tufft på slutet: "Den senaste tiden förtjänade inte du. Jag minns vad du värderade mest. Tragedin som bara inte fick hända, hände."
Rektorn: "– Vi har sett en familj i djup kris. Men att det skulle gå så här det fanns inte på kartan."
Hanna är med på möten när det gäller Moa - både i juni och augusti.
På hösten får Moa diagnos och i samma veva får "livet ingen egentlig mening".
Hon är mer sluten gällande de sjuka barnen: "När det gäller döttrarnas sjukdom är hon dock mer sluten gentemot kollegorna jämfört med sin make."
Hennes ohälsa vill inte chefen diskutera: "Såg ni varningssignaler?
– Av respekt för familjen och anhöriga vill jag inte gå närmare in på det."
Båda föräldrarna enas att ta sina liv och barnens. Enligt brev har de beslutat detta sen i höstas. Brevet är dock inte skrivet förrän i januari. Testamente bevittnas också bara nån dag innan tragedin.
Tror inte ett gemensamt fast beslut har tagits redan i höstas - mer än av en part, den som författar brevet och är mer självmordsbenägen.
Nån lär ha initierat och med tanke på mediauppgifter och annat så tror jag det är Hanna som faller först då Moa får diagnos.
Mer introvert, tillbakadragen. Tystnaden om barns sjukdom tolkar jag som visst förnekande; att det helt enkelt är för jobbigt att prata om.
Oskar är mer öppen om en jobbig hemsituation, sorg och smärta iakttas.
Han ska hålla en konferens 9:e, pratar om projekt för våren och har ansökt om befordran professor:
”Avbrutet ärende. NN:s ansökan om att bli befordrad till professor (…). Ansökan avbryts då den sökande har avlidit.”
Med tanke på parallell framförhållning tror jag att han vacklar, är deprimerad och grubblar.
Om Hanna finns ingenting.
Sen verkar dock allt ske väldigt fort.
Brevet är skrivet med en punkt efter 2018, innan namnunderskrifter. Ett udda skrivsätt som Oskar inte använder vid jämförelse. Hannas verk?
De kanske delade på gracerna och han skrev testamentet.
Båda är lika skyldiga men den långa tiden fram till morden på döttrarna kan härröra till mycket ältande, att det tar lite tid att bli helt överens i gemensamt och samförstånd.
Jag lägger inte din text i en spoiler, då jag tycker den är alldeles för bra.
Tror du är väldigt nära sanningen.
Ett av alla argument många använder för att visa att Oskar är ensam gärningsman är att flera påpekar att han såg sjuk ut, kunde knappt hålla näsan ovanför vattenytan, berättade för kollegor hur jobbig hemsituationen var., svarta ringar under ögonen, magrat och tappat håret (som inte fanns). Vet inte hur många gånger det sagts i tråden att Oskar blev sjuk, speciellt av Missan.
Tror fan att han mådde fruktansvärt dåligt och att det syntes på honom om det är som du så bra beskriver i ditt inlägg.
Jag lägger inte din text i en spoiler, då jag tycker den är alldeles för bra.
Tror du är väldigt nära sanningen.
Ett av alla argument många använder för att visa att Oskar är ensam gärningsman är att flera påpekar att han såg sjuk ut, kunde knappt hålla näsan ovanför vattenytan, berättade för kollegor hur jobbig hemsituationen var., svarta ringar under ögonen, magrat och tappat håret (som inte fanns). Vet inte hur många gånger det sagts i tråden att Oskar blev sjuk, speciellt av Missan.
Tror fan att han mådde fruktansvärt dåligt och att det syntes på honom om det är som du så bra beskriver i ditt inlägg.
Du menar att Hannas mamma o pappa o bror formligen sket i henne? Eller Oskars anhöriga? Eller hennes arbetsgivare och väninnor. Det tror absolut inte jag. Tror de har aldrig ens anat att Hanna skulle mått dåligt. Oskars kollegor, när o fjärran, däremot blev matade med info. Deras vittnesmål kan ju polisen inte tagit fasta på. Eller så är dom så dumma.
Om min fru blir psykisk sjuk så skaffar jag hjälp och kanske till och med mörkar hur hon mår, vad hon lider av, inför kollegor och vänner. Att Oskar verkar ha pratat så mycket om Hannas problem säger mest om honom själv. Någon typ av schizofreni eller kanske han bara hatade ragatan.
Oskar verkade trygg när Moa fick sin diagnos och ansökte direkt om professur. Köpte han ny bil också i september?
Du menar att Hannas mamma o pappa o bror formligen sket i henne? Eller Oskars anhöriga? Eller hennes arbetsgivare och väninnor. Det tror absolut inte jag. Tror de har aldrig ens anat att Hanna skulle mått dåligt. Oskars kollegor, när o fjärran, däremot blev matade med info. Deras vittnesmål kan ju polisen inte tagit fasta på. Eller så är dom så dumma.
Om min fru blir psykisk sjuk så skaffar jag hjälp och kanske till och med mörkar hur hon mår, vad hon lider av, inför kollegor och vänner. Att Oskar verkar ha pratat så mycket om Hannas problem säger mest om honom själv. Någon typ av schizofreni eller kanske han bara hatade ragatan.
Oskar verkade trygg när Moa fick sin diagnos och ansökte direkt om professur. Köpte han ny bil också i september?
Vad dravlar du om, jag har aldrig nämnt att Hannas familj sket i henne!
Du kommer med mycket påståenden som du inte har några belägg för. Vem har sagt att han har beklagat sig eller berättat mycket om hur Hanna mår. Det som framgått är att han bekymrat sig över döttrarnas sjukdom och pratat mycket om flickorna.
Vad då Oskar verkade trygg när Moa fick sin diagnos? Du svamlar och kommer med påståenden som du endast inbillar dig och det är inte första gången
Vad dravlar du om, jag har aldrig nämnt att Hannas familj sket i henne!
Du kommer med mycket påståenden som du inte har några belägg för. Vem har sagt att han har beklagat sig eller berättat mycket om hur Hanna mår. Det som framgått är att han bekymrat sig över döttrarnas sjukdom och pratat mycket om flickorna.
Vad då Oskar verkade trygg när Moa fick sin diagnos? Du svamlar och kommer med påståenden som du endast inbillar dig och det är inte första gången
Naturligtvis anklagar du Hannas familj om du tror att Oskar hade en djupt deprimerad fru som gjorde att han bröt ihop. Stå för resultatet av dina åsikter. Fast du har ju inga egna hypoteser.
Oskar har beklagat sig och dragit ned arbetstid pga av sin hemsituation, inte pga sjuka barn. Han kan ha hittats strypt av sin offerkofta.
Han verkade lättad när Moa fick intyg på att hållas hemma. Inte det minste orolig utan tvärtom så såg han ljusare på framtiden. Köpte ny bil och ansökte om befordran till professor. Sen slog hotet om neddragningar i skolan ned som en bomb. Kanske han hade tvångstankar att skolan var farlig? Schizofren? Förstod inte Hanna hur farligt det var att ”utsätta” barnen för skolan.