Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Du har endast ett övergripande syfte med ditt deltagande i tråden, det är att försöka få Hanna att framstå som oskyldig. När du avslöjas så försöker du låtsas vara oförstående. Men det lyckas inte så bra för det finns en sökfunktion i tråden.
Gör ett försök att skriva fast risken är stor att mitt inlägg bedöms som OT. Nåja, då är jag i gott sällskap.
Intressant att du tar upp Övergripande syfte med deltagande i tråden.
Armstark, Reimer, develi,remark. Vilket är ert syfte? Att verka bara ni i tråden och sola er i glansen av varandra?
Har aldrig handlat om offerkoftor utan om RÄTTVISA! Allas rätt att komma till tals.
1.Nej. Ingen hatar en sjuk människa. En patient känner det den känner. Att ifrågasätta en MElobby är inte detsamma som att ifrågasätta känslor, symtom hos patienten. Men att ge Agnes och Moa 14 0ch 11 år gamla en diagnos som ödelägger allt normalt, socialt liv och utan framtidsutsikter?!! Så här kommer det att vara. Detta tillstånd kommer att bestå. Det finns ingen bot. Det borde vara straffbart!!!! Det är inte den sjuke som bär ansvaret. Det är den skånske läkaren.Det är ME lobbyn.
2. Att påstå att någon här på något sätt vill kritisera den s.k. barnvakten är så dumt så jag vet inte vad! Hon gjorde vad hon blev tillsagd. Jag utgår ifrån att hon blev ersatt för tiden hon lade där. Nu blev detta arrangemang ändå något bra. Dom fann varandra och underbart för Agnes och Moa att få någon kontakt som inte tillhörde vuxenvärlden. Men nu är det som så att om man har förmågan att minnas sin egen barndom och tonårstid så vill man välja kompisar själv, inte tilldelas. Förmodligen var det så att alla normala kompiskontakter hade brutits eller åtminstone var bristfälliga p.g.a. den sociala isoleringen. Man kommer ifrån den vardagliga naturliga kompiskontakten som hemmasittare. Att vända resonemanget till en kritik mot barnvakten är typiskt för den här tråden. En medveten strategi från er.
3.harperlees inlägg används nu av er grupp. Ett mkt intressant inlägg som vittnar om ett underligt beteende hos Oskar. Det kan
tolkas på flera sätt. En djup depression, en begynnande psykos. Fritt fram för tolkningar från alla då vi alla saknar insyn.
4. Allt landar i social status. Beundran och särbehandling av Oskar. Ja just det. Oskar. Hanna näms bara som medskyldig. Oskar framhålls som pliktskyldig, överintelligent. När Missan som faktiskt har träffat Oskar uttalar sig så hånas hon. När remark i beundrande ordalag beskriver Oskar så ifrågasätts hon inte. Bara ett fel: Hon har aldrig träffat honom!
4. Föreställ er WTfamiljen Henkow- Brenton. Alkade. Stora tatueringar. Gapar och skriker. Oskar raglar ut till soptunnan. Full som en gris. Hanna som står och röker gula blend under fläkten springer efter Oskar. Ciggen i mungipan. Full som en gris. Dom svär och skriker till varandra. Oskar pucklar på käringen. Grannarna slår larm. Dom vet att inne i huset finns två barn som lever i misär.
Barnen i wtfamiljen hade haft betydligt större chanser att överleva. Misären står skriven på husfasaden.
Men den svala, tillbakadragna, välutbildade, övre medelklassfamiljen, i det lugna villaområdet vars misär pågick inne i det tysta fick inga grannar att larma.
Jag är övertygad om att ert intresse varit noll om familjen varit en alkad wtfamilj.
5. Så många fina skrivare har tystnat. Jag förstår dom. Man måste ha ett självskadebeteende för att gå in här och utsätta sig för alla påhopp. Nåja. Om det finns en sanning i det fördolda så kommer den fram, förr eller senare. Journalisterna överklagar, det tar tid och frågan är hur mkt dom får ut i slutänden. Sedan är det så att även om hela utredningen låg framme så skulle vi kanske inte bli så mkt klokare för det. Alla dessa förhör. Vad gav dom tro? Jag tror inte att anhöriga hade så mkt att bidra med. Hade dom haft nära kontakt och insyn så hade dom slagit larm för länge sedan. Då kanske kollegorna kunde bidra med mer men frågan är hur mkt dom ville säga. Skuldkänslorna över att inte ha gjort något kan ha gjort att dom inte ville säga så mkt. Vi som har levt nära självmord vet hur man skuldbelägger sig.
Lärarna har väl åxå känt sig bakbundna. Hade dom observerat något så faller det ju tillbaka på skolans ansvar. Nej. Läckor som kanske kommer med tiden. Någon som vill berätta den sanna historien om familjen i bjärred. Det är vad vi kan hoppas på. Inte för att vi är nyfikna hyenor som vill frossa i avskyvärda detaljer om barn som stryps. Utan för att vi vill veta hur Agnes och Moa hade det i det där huset fram till mardrömmen slog till. Var det en mardröm hela tiden? Rektorn sa : I mitt hjärta känner jag att vi inte kunde gjort annorlunda ( kommer inte ihåg ordagrant)
I mitt hjärta känner jag att det var en mardröm, livet i huset i bjärred.