2019-04-03, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Det är en sak vad man publicerar bilder på och en helt annan vad man faktiskt stoppar i sig...

Ville bara förvarna alla här om att hon kanske dyker upp smalare på nån bild snart, så chocken (läs: missunnsamheten) mildras något. 🔥🔥🔥
Citera
2019-04-03, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Fast det är ju inte social fobi om man har anledning i verkligheten. Hon är ju väldigt påpassad, folk kör ju förbi hennes hem, sitter på hennes parkering och rapporterar om när de sett henne, typ om hon väger mer eller mindre, ibland med bifogat bildbevis. Detta vet jag ju enbart för att jag läser denna tråd. Vem skulle våga sig ut då? Det är ju inte en situation man skulle önska sin värsta ovän. Och jag har för övrigt inget till övers för människan sedan sommaren jag kollade hennes Instagram, den sommaren hon hetsade mot brottsoffret. Men det är ju ändå inte rätt att folk faktiskt stalkar henne.

Har läst om två personer här som vid ett tillfälle var varit ute på spaning (den andra spanade på hennes hus). Väldigt lite handlar annars om att folk träffat henne irl.

Så jag tror inte Flashback är anledningen att hon inte vågar gå ut. Men om man bantar ned sig i teve och sitter i alla soffor och berättar först om sitt nya smala jag och sedan om hur hälsa och träning är så viktigt är det klart en nesa att sedan ingen komma i alla sina nya kläder och kunna visa upp sig längre. Så sociala fobin och rädslan försvinner troligen i takt med kilona.
Citera
2019-04-03, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicadH
Har läst om två personer här som vid ett tillfälle var varit ute på spaning (den andra spanade på hennes hus). Väldigt lite handlar annars om att folk träffat henne irl.

Så jag tror inte Flashback är anledningen att hon inte vågar gå ut. Men om man bantar ned sig i teve och sitter i alla soffor och berättar först om sitt nya smala jag och sedan om hur hälsa och träning är så viktigt är det klart en nesa att sedan ingen komma i alla sina nya kläder och kunna visa upp sig längre. Så sociala fobin och rädslan försvinner troligen i takt med kilona.

Tror faktiskt alla har förståelse för att man kan gå upp, speciellt efter en sånt stor viktnedgång på så kort tid. Men det är ju sättet hon försöker dölja det på som blir så patetiskt.
"Jag går upp för att jag äter för lite. Jag har ingen matlust. buhuhuhu" Filter och polotröjor till förbannelse och en attityd som blockar bara för att man råkar snudda vid nåt nån skrivit på FB.
Anna sköter helt enkelt motgångar på ett väldigt märkligt sätt som gör det näst intill omöjligt att känna empati för henne. Med en ärligare, mindre egocentrisk och ödmjukare ton skulle såväl den här tråden som elaka tungor ebba ut.
Citera
2019-04-03, 10:39
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Undrar om inte Halmpyntet har en tjänstebil 24/7, som varande livvakt och säkerhetskonsult.
Det kan förklara Annas eviga kringflackande med den gamla Volvon...

Nä, gubben har cyklat till jobbet i ur och skur och dessutom är han faktiskt väktare och inget annat.
Citera
2019-04-03, 10:43
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TumTum
Hur försörjer de sig? Underhållet på ett sådant hus kostar.

Det är ju det som är det intressanta i det här. Hur fasen ska dom ha råd att bo där? Jag tror faktiskt att dom är totalt ovetande om att ett hus kostar pengar i stort sett året runt. Är det inte ute så är det inomhus. Många kronor bli're.
Det blir intressant att se hur fasen dom ska klara det på en väktarlön.
Dom blir nog inte kvar i det huset i mer än allra högst två år. Sedan kommer alla fabricerade anledningar till att dom måste flytta in till stan igen.

Som sagt, vi går en spännande tid till mötes.
Citera
2019-04-03, 10:45
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsipilamu
Lille gangstern har inte något körkortstillstånd än. Med hans domar kanske det blir svårt att få det ...

Då gör han väl som de andra kriminella som han ser upp till.....kör utan lapp. Det går ju det också. Ett tag i alla fall.
Tror faktiskt inte att hans huvud räcker till att klara teorin.
Citera
2019-04-03, 10:53
Medlem
TumTums avatar
Sen krävs det mkt arbetr med att hålla trädgården fin. Vi fick en smärre chock när vi flyttade till hus. Det ska köpas gräsklippare, kantklippare, vertikalklippare, det ska sås nya frön och topdressas etc

Sen ska det köpas utemöbler och grill, läggas nytt trädäck efter man rivit upp det gamla...
Vi satt i vår lgh i tron om att det var bara att korka upp vinet när vi var på plats - ist fick vi hosta upp 50.000 kronor och gräla som besatta över utgifter och hur helgerna skulle se ut arbetsmässigt.
Till sist och för att rädda förhållandet så kastade vi alldeles för mkt pengar på problemet. Dvs tog dit ett företag som gjorde det ät oss.
Citera
2019-04-03, 11:42
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Då gör han väl som de andra kriminella som han ser upp till.....kör utan lapp. Det går ju det också. Ett tag i alla fall.
Tror faktiskt inte att hans huvud räcker till att klara teorin.
Tror på din teori där.
Citera
2019-04-03, 11:53
Medlem
En flytt är tufft, både för kroppen och för psyket. Man behöver inte gå längre än till sig själv när man har flyttat. När alla kartonger är inne i det nya boendet så tänker man "jag ska ALDRIG flytta igen!" just för att det är så tufft på alla plan.
Att sedan göra denna mastodontflytt med en hel familj inför öppen ridå lär fresta på ett redan prövat psyke. Har man inte flyttat på 20 år så överväldigas man av all skit och jobb, och både kropp och knopp har hunnit glömma av hur tufft det var. Men jag kan ge mig fan på att det första som kommer upp är vitt porslinspynt (djururnorna?) och en överpimpad lampa i ett stooooort fönster som hon lägger ut på Insta och förkunnar att flytten är klar och de är sååååå hemma, för utseendet är ju viktigast!
Citera
2019-04-03, 11:59
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yadiya
En flytt är tufft, både för kroppen och för psyket. Man behöver inte gå längre än till sig själv när man har flyttat. När alla kartonger är inne i det nya boendet så tänker man "jag ska ALDRIG flytta igen!" just för att det är så tufft på alla plan.
Att sedan göra denna mastodontflytt med en hel familj inför öppen ridå lär fresta på ett redan prövat psyke. Har man inte flyttat på 20 år så överväldigas man av all skit och jobb, och både kropp och knopp har hunnit glömma av hur tufft det var. Men jag kan ge mig fan på att det första som kommer upp är vitt porslinspynt (djururnorna?) och en överpimpad lampa i ett stooooort fönster som hon lägger ut på Insta och förkunnar att flytten är klar och de är sååååå hemma, för utseendet är ju viktigast!

Ja, något inseende blir det aldrig i denna familj!

Inte ens efter att sonen blivit dömd för flera brott, det är alla andras fel, han blev faktiskt dömd för att han har så snygga kläder, enligt Anna. Alla är bara avundsjuka.
Senast redigerad av trottwell 2019-04-03 kl. 12:12.
Citera
2019-04-03, 12:15
Medlem
CalzoneItalias avatar
Varför kallar ni henne tunnan? Hon har väl lyckats gå ner i vikt?
Citera
2019-04-03, 12:26
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Allvarligt, du måste fixa din syn.
Du har en grav synnedsättning.
Praktiskt taget blind på båda ögonen...
Har bra syn...

Hittade inte i mitt arkiv för bilder en ännu bättre
jämförelse.

Öppna fantasilocket och se: Mycket ögonbryn och tänder!
Särskilt nu när Booken har gått ner i vikt.

Men där slutar jämförelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in