Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,68%
830 röster
Nej
19,53%
281 röster
Är osäker
15,64%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2019-04-03, 09:03
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xoleraz
[b]Det är fullständigt tagit ur kontext folk skriver om att Jackson bjöd in pojkar och sov med dem varje natt osv - betänkt att Wade Robson endast befunnit sig på Neverland 4 ggr när Jackson var där, och han är storstjärna i denna film.

Fast det framgår flera gånger i dokumentären att de påstådda övergreppen inte bara skedde på Neverland.
Citera
2019-04-03, 09:38
Medlem
Xfiless avatar
Ska vi slå hål på ännu en av James lögner? Nu när det är konstaterat att han ljög om tågstationen så kommer info om huruvida MJ köpte Neverland till James eller ej.

James har alltså påstått följande: "James Safechuck says the singer bought the Neverland Ranch for him".

- 1986/87: James träffar MJ för första gången någonstans runt årsskiftet på en reklaminspelning för Pepsi.

- 10 mars 1987: MJ svarar på ett brev som James har skickat till honom med orden “Dear Jimmy,
Thank you for your letter. It was nice hearing from you again! I’ve been working on a new video for my album and have been really busy".
Detta indikerar att James var den som skickade ett brev först och MJ svarar på brevet. Källa: http://sv.tinypic.com/r/k2eo2w/9

Därefter kan man läsa följande i stämningsansökan: "After receiving Decedent’’s letter, Plaintiff and his family were invited to dinner by Decedent to Decedent’s home on Hayvenhurst Avenue in Encino. Shortly after their first visit to the Hayvenhurst house, on Thankgiving Day, Plaintiff was on the telephone with Decedent.

- 26 november 1987: Thanksgiving inföll den 26 november 1987 men då var MJ på turné och hade en paus 13 okt - 10 nov så förmodligen har denna middag skett under denna tid. Det innebär alltså att MJ bjöd familjen på Thanksgiving middag 9 månader EFTER de möttes för första gången och 7 månader efter MJ svarade på James brev. Thanksgiving middagen är första gången de ses igen.

- December 1987: MJ och familjen möts ännu en gång och MJ åker runt med James och delar ut pengar till hemlösa under julen. "Plaintiff and Decedent drove off in Decedent’s Mercedes and passed out $100 bills to homeless people".

- Januari 1988: Början av månaden så besöker Safechuck MJ igen och träffar bland annat MJs brorsa Jermaine.

- 21 January 1988: MJ flyger till Florida och påbörjar repetitioner inför andra delen av BAD turnén.

Så när köptes Neverland? Köpte MJ Neverland till James som han hävdar?

Googlar man ser man att media hävdar att MJ köpte Neverland 1987 men utan att specificera datum. Nu har ett dokument läckt som visar att MJ betalade en handpenning på Neverland den 7 juni 1987.
Källa: http://sv.tinypic.com/r/2vl65cn/9

Ni som har varit smarta och uppmärksamma nog kan se att under den tiden hade MJ och familjen Safechuck INGEN kontakt. MJ svarade på James brev 10 mars och så sågs de för första gången i oktober/november 1987, dvs 9 månader EFTER Pepsi inspelningen.

- 23 February 1987: MJ påbörjar andra delen av BAD turnén

- 28 February 1988: Neverland dealen slutfördes detta datum enligt MJs mäklare Gloria Berlin. Hon har dessutom hävdat att hon och MJ letade efter det perfekta huset i ca 3 år innan MJ köpte Neverland.

James med ett extremt storhetsvansinne tror alltså på riktigt att MJ köpte Neverland till honom under en period de inte ens hade kontakt enligt James själv. De hade ingen kontakt i juni 1987 men MJ ska alltså ändå ha köpt Neverland till honom? Är han helt sprängd? Att folks ens tror detta säger ju också mycket om er.

James ljuger så jävla mycket. Folk trodde ju mer på honom än Wade eftersom han såg så "nedbruten ut" men inte bara att han ljuger om tågstationen så är det uppenbart att han även ljuger om detta.
Senast redigerad av Xfiles 2019-04-03 kl. 09:59.
Citera
2019-04-03, 10:07
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Måste ni skriva romaner i vartenda inlägg? Det blir inte mer övertygande för att det spammas walls of text. Komprimera och redigera så kanske det blir läst, i alla fall av mig.

Absolut. Kort sammanfattning:

Här har du ett läckt dokument från banken som visar MJ la en handpenning på Neverland i juni 1987. Dvs en tid han och familjen Safechuck hade NOLL kontakt enligt James själv, men av någon anledning påstår han att MJ köpte Neverland till honom som en gåva hehehe

Tror ni Dan Reed ångrar att han blandade sig in i denna fars? Först tågstationen och nu deposit dokumentet. Så blir det när man som en "regissör" inte gör sitt jobb ordentligt, att man inte dubbelkollar sina källor och vad de påstår osv. Vilken usel "journalist" han är fyfan.
Senast redigerad av Xfiles 2019-04-03 kl. 10:11.
Citera
2019-04-03, 10:20
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Absolut. Kort sammanfattning:

Här har du ett läckt dokument från banken som visar MJ la en handpenning på Neverland i juni 1987. Dvs en tid han och familjen Safechuck hade NOLL kontakt enligt James själv, men av någon anledning påstår han att MJ köpte Neverland till honom som en gåva hehehe

Tror ni Dan Reed ångrar att han blandade sig in i denna fars? Först tågstationen och nu deposit dokumentet. Så blir det när man som en "regissör" inte gör sitt jobb ordentligt, att man inte dubbelkollar sina källor och vad de påstår osv. Vilken usel "journalist" han är fyfan.

Tack. Men fattar jag dig rätt, att James Safechuck påstår MJ skulle ge Neverland till honom i present? Det låter helt koko. I vilket sammanhang och när? Kvittot skiter jag i, ett sånt kan jag göra själv (nästan i alla fall), men vill se källa på det uttalandet.
Citera
2019-04-03, 10:31
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Tack. Men fattar jag dig rätt, att James Safechuck påstår MJ skulle ge Neverland till honom i present? Det låter helt koko. I vilket sammanhang och när? Kvittot skiter jag i, ett sånt kan jag göra själv (nästan i alla fall), men vill se källa på det uttalandet.

James är helt koko, inget nytt. Iallafall, I dokumentären påstår han ju det.

‘He said I am going to purchase this house. It’s gonna be yours, like this place is for you. Me and Michael would be there a lot together, we would go for like a week at a time'. Sedan klipper de till morsan som exalterad säger de var de absolut första gästerna på Neverland och att det var som en dröm.

MJ betalade dock handpenningen juni 1987 - under en tid de INTE hade kontakt.
Citera
2019-04-03, 10:42
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
James är helt koko, inget nytt. Iallafall, I dokumentären påstår han ju det.

‘He said I am going to purchase this house. It’s gonna be yours, like this place is for you. Me and Michael would be there a lot together, we would go for like a week at a time'. Sedan klipper de till morsan som exalterad säger de var de absolut första gästerna på Neverland och att det var som en dröm.

MJ betalade dock handpenningen juni 1987 - under en tid de INTE hade kontakt.

Ok, känns inte övertygande, höna av en fjäder. Det kan ha varit vilket hus som helst, konstigt klippt eller nåt. Men nog förväntar jag mig svar av killarna på allt vad ni skrapar ihop.
Citera
2019-04-03, 10:56
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ok, känns inte övertygande, höna av en fjäder. Det kan ha varit vilket hus som helst, konstigt klippt eller nåt. Men nog förväntar jag mig svar av killarna på allt vad ni skrapar ihop.

Vilket hus då? MJ bodde ju på Hayvenhurst (Encino) innan han flyttade till Neverland. Det finns inget annat hus under den tidsperioden.

De pratar ju om Neverland just då i dokumentären när James säger så och googlar man artiklar så är det sjukt många artiklar som även skriver hur James påstår att MJ köpte Neverland till honom.
Inget är tagit ut kontext eller konstigt klippt, det är glasklart att James menar att MJ köpte Neverland till honom eftersom han tydligt säger det... under en period de alltså inte hade kontakt
Citera
2019-04-03, 11:05
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Vilket hus då? MJ bodde ju på Hayvenhurst (Encino) innan han flyttade till Neverland. Det finns inget annat hus under den tidsperioden.

De pratar ju om Neverland just då i dokumentären när James säger så och googlar man artiklar så är det sjukt många artiklar som även skriver hur James påstår att MJ köpte Neverland till honom.
Inget är tagit ut kontext eller konstigt klippt, det är glasklart att James menar att MJ köpte Neverland till honom eftersom han tydligt säger det... under en period de alltså inte hade kontakt

Jajaja, jag fattar hur ni fans resonerar så du kan lägga ner pannsmällarna. Hade förväntat mig nåt mer övertygande bara.

Det troligaste är att MJ svamlade och smällde i en stackars liten unge lögner. Men jag inväntar förklaring och då får vi se, det kommer säkert.
Citera
2019-04-03, 11:08
Medlem
Dan Reed är en dåre:

När han påstod sig veta varför Aron Carter inte blev sexuellt utnyttjad av Jackson, svarade han att han var för gammal = 15 år.

"The age that Michael routinely lost interest was around 14/15”

Och nu säger han att Safechuck blev molestad när han var 16 eller 17 enligt den nya tidslinjen.

Dan Reed är om möjligt ännu dummare än jag kunnat tro. Han har uppenbarligen ingen aning om vad han håller på med.

Så kan det gå när man tar två erkända serielögnares ord för sanning utan att kolla upp något!
Citera
2019-04-03, 11:14
Medlem
Citat:
Det troligaste är att MJ svamlade och smällde i en stackars liten unge lögner. Men jag inväntar förklaring och då får vi se, det kommer säkert.

Problemet är att herrarna i filmen blivit allt för säkra på sig själva och sina påståenden i det rådande klimat där de kan påstå vad som helst utan att ifrågasättas.

Safechuck påstår ju i sina stämningar att MJJ Ventures iscensatte en komplott för att anställa honom 1988-1990 med motivet Jackson skulle kunna utnyttja honom sexuellt. Problemet, MJJ Ventures grundades 1991. Senare i samma stämning påstår han att MJJ Ventures SKAPADES ENDAST i syfte att Jackson skulle ha ett alter ego för att kunna utnyttja honom. Problemet? Jackson had då redan utnyttjat honom i 2 år innan MJJ Ventures grundades....

Du har att göra med individer som under snart 6 års tid kommit med fullständigt dåraktiga anklagelser och gång på gång förklarats otillförlitliga

Dan Reeds senaste korrigering av tidslinjen gör att hans egna filmstjärna begått mened IGEN! Han gör alltså Robson sällskap i att ha begått mened minst 2 ggr. Robson har väl begått mened ett antal ggr till beroende på hur man räknar.
Senast redigerad av Xoleraz 2019-04-03 kl. 11:17.
Citera
2019-04-03, 11:22
Medlem
Det som är riktigt tragiskt är att Safechucks stämningar kastades ut ur rätten så snabbt att det inte blev något "discovery" som med Robson, där han blev tvungen att lämna alla sina emails osv. Vi kommer aldrig få veta vad som kommit fram om Safechcuck om fallet gått längre. Discovery på Robson visade ju att ljugit värre än vad någon kunnat ana, jag gissar att det hade blivit likadant med Safechuck med tanke på alla andra lögner hand spridit omkring de sista 6 åren.
Citera
2019-04-03, 11:29
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xoleraz
Problemet är att herrarna i filmen blivit allt för säkra på sig själva och sina påståenden i det rådande klimat där de kan påstå vad som helst utan att ifrågasättas.

Safechuck påstår ju i sina stämningar att MJJ Ventures iscensatte en komplott för att anställa honom 1988-1990 med motivet Jackson skulle kunna utnyttja honom sexuellt. Problemet, MJJ Ventures grundades 1991. Senare i samma stämning påstår han att MJJ Ventures SKAPADES ENDAST i syfte att Jackson skulle ha ett alter ego för att kunna utnyttja honom. Problemet? Jackson had då redan utnyttjat honom i 2 år innan MJJ Ventures grundades....

Du har att göra med individer som under snart 6 års tid kommit med fullständigt dåraktiga anklagelser och gång på gång förklarats otillförlitliga

Dan Reeds senaste korrigering av tidslinjen gör att hans egna filmstjärna begått mened IGEN! Han gör alltså Robson sällskap i att ha begått mened minst 2 ggr.

Jo, men med tanke på hur jag ser fansen ska vinkla allt som går att vinkla och göra hönor av små dun sväljer jag inte sånt rätt av, det fattar du väl att båda sidor ska yttra sig.

Mened har Robson gjort två gånger och det var när han vittnade för MJ i peddorättegångarna. Där har vi den värsta meneden, när han lät MJ fortsätta pedofila på.

Direkt kan jag tänka mig förklaringar till MJJ Ventures-röran, t ex en massa skalbolag som äger varandra och ombildas kors och tvärs, sånt som stenrika människor dribblar på med och blandar bort korten för att tjäna pengar. Inte konstigt om det blir fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in