2019-04-02, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Kvinnomisshandel,hot och förföljelse brukar efterlämna spår, så på goda grunder antar nog de flesta att Josefin ådrog sig skador på fysiska o psykiska plan, när hon misshandlades, kan skadorna visa sig
och förvärras med tiden.
Det tycks som om en del inte förstår att allt dåligt som kroppen utsätts för, det kommer att visa sig i framtiden, en kropp som misshandlats, kan uppvisa sådana krämpor som drabbade Josefin.
Alla problem tycks ha uppstått i och med relationen med Ö.R.
Han fortsatte att förfölja henne även efter domen.

Det är vanligt att det knappt syns de 10 första åren att människor har missbruksproblem
sedan tappar dom ofta kontrollen och slits väldigt fort.

Vanligt är att alkoholism går i arv och personen blir lätt beroende tidigt.
Tror knappast att Örjan Ramberg gjort henne till alkoholist.

Örjan bedömer jag vara labil och en plåga att vara med i berusat tillstånd.
Citera
2019-04-02, 01:38
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Marie Nilsson Lind säger i SVT Morgon ungefär:

- Det är så mycket som inte kommit fram än.

och
- När han hotade henne fem år senare, det... det knäckte henne. Det var då hon fick livvaktar.

Men finns det några bevis för att Ramberg överhuvudtaget sagt detta 5 år senare?
Citera
2019-04-02, 01:43
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Nej, finns inga vittnesmål om att hon skulle vara ett psykfall.

Hennes andra ex måste ju också ha märkt av något eller skyddar dom henne? Kanske vågar dom inte berätta något negativt om henne i sann PK-anda i rädsla för att själva bli uthängda som monster?
Citera
2019-04-02, 02:14
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ja Josefin var omtyckt och det kan man inte beskylla Ramberg för precis.

Inte heller kan man beskylla honom för hennes sviktande humör i samband med förtäring av alkohol.

Citat:
Det är ju inte på grund av Josefin han numera inte får jobba på Dramaten.

Nej det är pga drevet i media och på sociala medier som Ramberg inte får jobba på Dramaten.

Citat:
Det är för att när Josefins historia kom ut så vågade flera äntligen öppna munnen.

Hade också dessa personer ett destruktivt kärleksförhållande med Ramberg likt Nilsson?

Citat:
Frågan är varför dom inte gjorde det tidigare?

Feghet kanske eller så hade dom inget att berätta?

Citat:
Sen har vi rädslan från dom kvinnor som drabbades av hans "humör".

Som om inte kvinnor har extremt dåligt humör rätt ofta? Lever du i en parallell verklighet? Ingen människa inbillar väl sig att Nilsson var den första helt perfekta kvinnan i världen?

Citat:
Dels rädslan för att han skulle bli våldsammare och rädslan för att inte få fler jobb då han var i toppen av hierarkin på Dramaten.

Fria fantasier och ren ryktesspridning. inget att ta på allvar och nu kan detta beskådas i den aktuella dokumentären om Nilsson liv och leverne. Samtidigt finns det nog ingen mer tacksam måltavla än Ramberg just nu.

Citat:
Hittade detta från någon som inte kände någon av dom i namninsamlingen Bojkotta Dramaten!
Jag är född i Sthlm och varit dansare. Satt bredvid både Örjan och Josefin på en fest. Där han var otrevlig och dryg mot Josefin mig och mot den som höll festen. Så det förvånar mig inte alls att han tror att han är förmer än andra och ja jag tycker att han ska bli straffad för det han gjort. Det är INTE rätt att lever loppan och går fri. Jag har sett han få sin lägenhet uppfixad av Lollo Carten tror jag det vad och tyckte i mitt stilla sinne att bättre människor kunde de ha valt. Stärnorna på slottet ett annat fel val medan Josefin led. Så bort med honom from tiljorna på Dramaten. Jag tror att han har fortsatt göra illa också där. De kan inte vara blinda.
https://www.skrivunder.com/bojkotta_dramaten

Ännu ett anonymt vittnesmål i mängden. Tror du på jultomten också?
Citera
2019-04-02, 03:38
Medlem
Timeouts avatar
Om Josefins livvakt har både Benny Andersson och Lia Boysen vittnat och här berättar Lia även att Josefin gick på smärtstillande redan 2002.
Då var det ingen bilolycka som orsakade hennes skador för olyckan ska ha inträffat långt senare.

Boysen: Känner skuld för att jag inte hjälpte Josefin
Publicerad 28 mars 2019
Lia Boysen kände och umgicks med Josefin Nilsson när den utpekade före detta Dramaten-medarbetaren dömdes för att ha misshandlat henne. Hon berättar att det var tydligt att sångerskan inte mådde bra.

– Hon var rädd. Han gav inte upp utan fortsatte att trakassera och hota henne. Hon hade ju en vakt då. När hon skulle åka hem från oss på kvällen med taxi så var det hela tiden en oro, säger Lia Boysen.

Ångrar att hon dömde Josefin
I dag undrar hon varför ingen gjorde något, inte heller hon själv. Istället för att försöka förstå vad som hände så kände hon att Josefin betedde sig dåligt. Hon var hispig, tog mycket lugnande och smärtstillande.
– Varför dömde jag henne? Istället borde vi ha byggt en mur av trygghet runt henne, säger hon.
https://www.svt.se/opinion/lia-boyse...-de-har-mannen

Citerar delar av en lång artikel i Expressen.

Josefin Nilsson fick livvakter efter möte med skådespelaren
Publicerad 1 april 2019

1998 dömdes skådespelaren i hovrätten för misshandel av Josefin Nilsson.
Men fyra år senare polisanmälde Josefin Nilsson honom igen, efter att han ska ha hotat Josefin Nilsson till livet.

Det var en januarikväll 2002 som Josefin Nilsson var på Riche med en väninna – samtidigt som den manliga skådespelaren också var där. När Nilssons väninna lämnade bordet för att gå på toaletten ska mannen ha gått fram till Ainbusk-profilen för att börja prata. Enligt uppgifter till Aftonbladet vid händelsen ska det till en början varit ett lugnt samtal, som blev allt mer hetsigt.

Josefin Nilsson ska då ha frågat skådespelaren om han inte skämdes för vad han hade utsatt henne för i deras tidigare förhållande – varpå mannen ska ha böjt sig fram och viskat:
– Vill du verkligen veta? I still want to kill you.
Josefin Nilsson blev väldigt illa berörd av mannens hot, började gråta och valde att lämna Riche.

Marie Nilsson Lind förklarar att systern i början av 2002 hade börjat lägga misshandelsdomen bakom sig, och försökte blicka framåt. De senaste fyra åren efter rättegången hade hon valt att hålla sig borta från skådespelarens kretsar, och inte gått ut på ställen hon visste att han gick till ibland.

– Hon kände sådan lycka. Hon kände att efter fem år... hon hade inte varit ute på de här ställena. Hon tyckte att 2002 så skulle livet börja.

Men efter mötet med skådespelaren på Riche i januari det året ändrades Josefin Nilssons inställning helt.
– Det blev väldigt starkt för Josa. Det var som att gå tillbaka till ruta ett efter all bearbetning. Hon blev jätterädd, hon var förvånad själv över hur rädd hon blev.

Fruktade hon för sitt liv?
– Ja, det gjorde hon. Han sa ju de orden också, säger Marie Nilsson Lind, och hänvisar till att skådespelaren ska ha sagt ”Jag vill fortfarande döda dig”, på engelska.

Trots Nilssons rädsla lades förundersökningen ner mot skådespelaren, och händelsen ledde aldrig till åtal.
Vet du varför förundersökningen lades ner?
– Det ska jag skriva om i min bok.
https://www.expressen.se/noje/josefi...-skadepelaren/
Senast redigerad av Timeout 2019-04-02 kl. 03:50.
Citera
2019-04-02, 04:58
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Om Josefins livvakt har både Benny Andersson och Lia Boysen vittnat och här berättar Lia även att Josefin gick på smärtstillande redan 2002.
Då var det ingen bilolycka som orsakade hennes skador för olyckan ska ha inträffat långt senare.

Boysen: Känner skuld för att jag inte hjälpte Josefin
Publicerad 28 mars 2019
Lia Boysen kände och umgicks med Josefin Nilsson när den utpekade före detta Dramaten-medarbetaren dömdes för att ha misshandlat henne. Hon berättar att det var tydligt att sångerskan inte mådde bra.

– Hon var rädd. Han gav inte upp utan fortsatte att trakassera och hota henne. Hon hade ju en vakt då. När hon skulle åka hem från oss på kvällen med taxi så var det hela tiden en oro, säger Lia Boysen.

Ångrar att hon dömde Josefin
I dag undrar hon varför ingen gjorde något, inte heller hon själv. Istället för att försöka förstå vad som hände så kände hon att Josefin betedde sig dåligt. Hon var hispig, tog mycket lugnande och smärtstillande.
– Varför dömde jag henne? Istället borde vi ha byggt en mur av trygghet runt henne, säger hon.
https://www.svt.se/opinion/lia-boyse...-de-har-mannen

Citerar delar av en lång artikel i Expressen.

Josefin Nilsson fick livvakter efter möte med skådespelaren
Publicerad 1 april 2019

1998 dömdes skådespelaren i hovrätten för misshandel av Josefin Nilsson.
Men fyra år senare polisanmälde Josefin Nilsson honom igen, efter att han ska ha hotat Josefin Nilsson till livet.

Det var en januarikväll 2002 som Josefin Nilsson var på Riche med en väninna – samtidigt som den manliga skådespelaren också var där. När Nilssons väninna lämnade bordet för att gå på toaletten ska mannen ha gått fram till Ainbusk-profilen för att börja prata. Enligt uppgifter till Aftonbladet vid händelsen ska det till en början varit ett lugnt samtal, som blev allt mer hetsigt.

Josefin Nilsson ska då ha frågat skådespelaren om han inte skämdes för vad han hade utsatt henne för i deras tidigare förhållande – varpå mannen ska ha böjt sig fram och viskat:
– Vill du verkligen veta? I still want to kill you.
Josefin Nilsson blev väldigt illa berörd av mannens hot, började gråta och valde att lämna Riche.

Marie Nilsson Lind förklarar att systern i början av 2002 hade börjat lägga misshandelsdomen bakom sig, och försökte blicka framåt. De senaste fyra åren efter rättegången hade hon valt att hålla sig borta från skådespelarens kretsar, och inte gått ut på ställen hon visste att han gick till ibland.

– Hon kände sådan lycka. Hon kände att efter fem år... hon hade inte varit ute på de här ställena. Hon tyckte att 2002 så skulle livet börja.

Men efter mötet med skådespelaren på Riche i januari det året ändrades Josefin Nilssons inställning helt.
– Det blev väldigt starkt för Josa. Det var som att gå tillbaka till ruta ett efter all bearbetning. Hon blev jätterädd, hon var förvånad själv över hur rädd hon blev.

Fruktade hon för sitt liv?
– Ja, det gjorde hon. Han sa ju de orden också, säger Marie Nilsson Lind, och hänvisar till att skådespelaren ska ha sagt ”Jag vill fortfarande döda dig”, på engelska.

Trots Nilssons rädsla lades förundersökningen ner mot skådespelaren, och händelsen ledde aldrig till åtal.
Vet du varför förundersökningen lades ner?
– Det ska jag skriva om i min bok.
https://www.expressen.se/noje/josefi...-skadepelaren/
Kollaps, utbrändhet 2002/2003, "började 1997":
(...)
I ett och ett halvt år har publiken strömmat till Cirkus i Stockholm. Josefin Nilsson älskade sin roll som Svetlana i föreställningen. Men hon tvingades lämna scenen. - Jag fick en kollaps. Allt bara blev för mycket. Privatlivet och jobbet, allt hade gått fram i en rasande takt och blev för mycket en dag. Josefin tvingades till vila och blev sjukskriven. - Avståndet mellan hjärta och hjärna är världens längsta halvmeter. Man fattar på ett sätt, men smärtan i hjärtat sitter kvar längre och påverkar. Stressen, som så småningom övergick till utbrändhetssymptom kom successivt. Redan under inspelningarna av Måns Herngren och Hannes Holms publiksuccé, filmen "Adam & Eva" (1997), kände hon att kroppen började säga ifrån. - borde jag ha tagit tag i allt, börjat gå i terapi och ta hand om kroppen. Men jag väntade för länge, berättar hon. Hon är fortfarande inte återställd. - Det är en läkningsprocess som tar längre tid än veckorna jag var sjukskriven. Allt jobbigt sätter sig i kroppen, den minns. När det hände var jag totalt slut. Fortsatte jobba Men trots sin kollaps och att symptomen inte försvann gick Josefin Nilsson tillbaka till "Chess" och fortsatte att spela Svetlana sex föreställningar i veckan. - Jag mådde inte bra, men jag ville inget hellre än att vara där. (...)
Juni 2003 --> https://www.expressen.se/nyheter/min-kropp-sa-bara-nej/

Kanske är bilolyckorna en omskrivning för vad som inte skulle nämnas och hamna på rubriker, av den orsaken --> (FB) Skvaller om Josefin Nilsson? Avliden 2016-02-29 (Sammanfogad)
Citera
2019-04-02, 05:48
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Kollaps, utbrändhet 2002/2003, "började 1997":
(...)
I ett och ett halvt år har publiken strömmat till Cirkus i Stockholm. Josefin Nilsson älskade sin roll som Svetlana i föreställningen. Men hon tvingades lämna scenen. - Jag fick en kollaps. Allt bara blev för mycket. Privatlivet och jobbet, allt hade gått fram i en rasande takt och blev för mycket en dag. Josefin tvingades till vila och blev sjukskriven. - Avståndet mellan hjärta och hjärna är världens längsta halvmeter. Man fattar på ett sätt, men smärtan i hjärtat sitter kvar längre och påverkar. Stressen, som så småningom övergick till utbrändhetssymptom kom successivt. Redan under inspelningarna av Måns Herngren och Hannes Holms publiksuccé, filmen "Adam & Eva" (1997), kände hon att kroppen började säga ifrån. - borde jag ha tagit tag i allt, börjat gå i terapi och ta hand om kroppen. Men jag väntade för länge, berättar hon. Hon är fortfarande inte återställd. - Det är en läkningsprocess som tar längre tid än veckorna jag var sjukskriven. Allt jobbigt sätter sig i kroppen, den minns. När det hände var jag totalt slut. Fortsatte jobba Men trots sin kollaps och att symptomen inte försvann gick Josefin Nilsson tillbaka till "Chess" och fortsatte att spela Svetlana sex föreställningar i veckan. - Jag mådde inte bra, men jag ville inget hellre än att vara där. (...)
Juni 2003 --> https://www.expressen.se/nyheter/min-kropp-sa-bara-nej/

Kanske är bilolyckorna en omskrivning för vad som inte skulle nämnas och hamna på rubriker, av den orsaken --> (FB) Skvaller om Josefin Nilsson? Avliden 2016-02-29 (Sammanfogad)
"Kanske är bilolyckorna en omskrivning för vad som inte skulle nämnas och hamna på rubriker, av den orsaken"
Nej Josefin ville ju inte prata om detta och hon beskrevs i rättegången 1998 som att hon inte ville synas. Hon hade ju till och med färgat håret mörkt då.
Det var först en tid innan hennes död 2016 när hon var 46 år som hon ville berätta och det var i första hand för att hennes historia kunde hjälpa andra kvinnor som levde i misshandelsförhållanden.

Josefin är absolut inte ensam om att försöka dölja vad som egentligen hände och det kvinnorna skyller på är att dom har "ramlat i trappan", "gått in i en dörr" osv.
Kanske höll hon tyst av rädsla för mer våld och förföljelse...?
Chess på svenska hade premiär på Cirkus i Stockholm den 23 februari 2002 och redan då när hon bara är 32 år så går hon på smärtstillande och troligen redan även 1997 när hon bara var 28 år.
Något har hänt redan då... och det är ingen bilolycka.

Hon blev ju även uppmanad av chefer och andra skådespelare att inte anmäla Ramberg när han fortsatte att förfölja och terrorisera henne. Brukade han kanske mer våld mot henne också som inte blev anmält? Varför flydde hon hem till Gotland?

Hon hade inget stöd någonstans och många tog avstånd från henne och trodde på honom.
Just det där att många trodde på honom kan jag för mitt liv inte förstå, för alla var väl medvetna om hans häftiga humör och hans historia av våld både mot män och kvinnor.
Men kanske tog dom hans sida också av rädsla för att förlora sina jobb.
Nu när dom har facit hoppas jag att dom skäms riktigt ordentligt alla fega jävlar som inte ställde upp och stöttade och hjälpte henne mot det alkoholiserade våldsamma aset Ramberg
Ingen ska behöva dö bara 46 år gammal som hon gjorde

Citat:
Helt rätt, det är mycket som inte har kommit fram ännu och det beskrivs i en lång låst artikel.
Citerar delar av artikeln. Ni som har Premium kan läsa hela.

Teaterstjärnornas svek mot Josefin Nilsson efter misshandeln
Publicerad 30 mars 2019
Chefernas uppmaning: polisanmäl inte
Josefin Nilsson berättade om Dramaten-skådespelarens övergrepp och hur kolleger svek henne.
– Det var många som tyckte om honom och valde då det perspektivet, säger Sundström. Jag vet ju att det var människor som sa det till Josefin, vilken sida de valt. De var människor med maktpositioner inom teatern.

Chefer?
– Du kan ha maktpositioner utan att vara chef. Om du är en väldigt dominerande människa inom ett område får du makt, även om du formellt inte är chef. Som om du är en väldigt framstående skådespelare.

De sa att de valt hans sida?
– Ja, hans bild av saken. Det gjorde henne rädd. Och man kunde berätta det på olika sätt, även genom att inte prata med henne längre. Att inte hälsa på henne. Att markera att vi inte tycker om det. Det var hennes ord. Och jag har ingen anledning att betvivla det för det var inget som hon sa i första vevan.
– Och hon var uppmanad av vissa teaterchefer att inte gå till polisen för att det bara blir tråkiga skriverier. Enligt Josefin blev hon uppmanad att inte anmäla vissa överträdelser mot besöksförbudet.

– Jag fick många idolskap krossade när jag läste hennes bok. Människor som jag beundrat... jag kände mig lurad, säger Tho*** Sundström.
– Det var en oerhört skakande berättelse.

Var det något som skakade om dig extra mycket när du läste den?
– Ja, omvärldens oförmåga att se vad som händer i en relation som går åt helvete. Och inte minst alla dessa människor som fanns i deras närhet, som fanns nära inpå dem, skådespelare och teaterchefer, som inte förmådde att förändra något.
https://www.expressen.se/noje/teater...r-misshandeln/
Senast redigerad av Timeout 2019-04-02 kl. 05:52.
Citera
2019-04-02, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
Ja som artist var hon säkert bra men fråga gärna Benny Andersson om hon var som människa, fanns nog både ett och annat att anmärka på minst sagt

Tror du Benny har något att anmärka på Örjan? Alla har väl något anmärkningsvärt i sitt liv, det betyder inte att man ska bli sparkad i magen, knivskuren och få hot på sin telefonsvarare. Förstår inte behovet av att bortförklara vad han faktiskt gjort.
Citera
2019-04-02, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Ok så nu vet du alltså vad han tänkt och inte tänkt också.

Vad gäller ditt tjatande om glaskross så borde du läsa ett varv extra och försöka ta in vad du läser och sedan fundera på vad du missat och vad som inte stämmer riktigt vilket domstolen borde ha frågat din kamrat om, om de inte hade varit så fixerade vid stjärnglansen i salen.
Det verkar ju nästan som om du var med i lägenheten det där dygnet gissar att det var i de buskarna du kröp omkring i på den tiden då eftersom du vet saker som inte framkommit.
Och oj oj snatteri hoppsan men då var det väl inte mer än rätt att en stor man använde henne som boxboll samtidigt som han också passade på att se om han hade blivit ringrostig på brottningskasten.

Missbrukare har kraftiga humörsvängningar ,relationsproblem i kombination med avtändning
gör att dom kan säga jag ska mörda dej mm och trycka upp folk mot väggen.

Knappt en grov misshandel förstör ryggen så mycket att det orsakar någons död.
En riktig läkare måste yttra sej i fallet.
Det är för mycket feministiska aktivister från aftonbladet och feministlobbyister insyltade.

Det är fler med diagnoser och missbruksproblem på dramaten än på en vanlig arbetsplats.
Citera
2019-04-02, 08:25
Medlem
EndOfDays avatar
Jag tycker det du skriver är både rätt och fel. Konsekvenserna av det ÖR kan ha varit en injektion av psykisk ohälsa resten av Josefins liv, till största sannolikhet, det kan man bara inte bortse ifrån!

Men, jag håller med dig, den mediala pöbeln är kanske missvisande och fel enl juridiken, men de dömmer hårt och publikt. Fel el rätt? Fråga den som fått lida,,

Hade ÖR nu erkänt efter dokumentären det han gjort, sagt han ångrar sitt odrägliga beteende vid tidpunkten hade nog uppståndelsen varit ringa!?

Men han anser sig vara oskyldig, vilket många ser igenom och inte tror på, så han får nog skylla sig skälv!

Hans tid relationer, Lxxx Oxxx (flydde Sverige pga förföljelse)
Ex Fxxxxx låg på psyket här hemma pga relationen.
Varför är de så tysta?

Publika mobben är helt åt helvete FEL, men ändå helt RÄTT!

Handlingar får konsekvenser!

Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Som noterat tidigare är påståendena om att hon blivit "sönderslagen" av Ramberg utan stöd. Ramberg har bevisligen misshandlat henne en gång, resten är påståenden, dessutom från båda parternas sida, tjugo år gamla.

Mellan den bevisade misshandeln - spark i magen - samt tiden för deras förhållande och hennes besvär senare i livet råkade Josefin ut för en bilolycka som enligt hennes egna ord gav henne kroniska besvär och smärtor.

Se Expressenartikeln 2005 som jag länkade en bit ovan.

Man behöver inte ursäkta Rambergs misshandel det minsta och han borde skakat galler för tilltaget men sambandet mellan denna och hennes besvär senare i livet är ett fantasifoster frammanat av en medialt matad pöbel och extremt obehagligt.
Citera
2019-04-02, 09:06
Medlem
Herregud vad trött jag är på mediala myter och känslostyrd, välmenande pöbel. Efter en handfull artiklar och en tevefilm tror halva Sverige att ÖR gjort JN till invalid och orsakat suicid.

Ingen läser domen, ingen tittar kritiskt, för det är så skönt att tänka i svartvitt, enas runt en saga osv.

Jag har själv stött på ÖR (vem har inte gjort det på nittiotalet?) och trevlig är han ju inte, och svinig mot flera kvinnor har han tydligen varit...

Men att historien om Nilssons psykiska ohälsa och ÖR är mer komplex än tevefilmen, det fattar vem som helst.

JN var fö Ainbusk singers, oersättlig. Hon kunde segla ensam, och som frontfigur bör hon ha känt stor press och ågren.

Hon var för bra för Ainbusk.

Det kan vem som helst se.

Det fanns säkert slitningar och tvivel.

Fråga hennes kollegor om det...
Citera
2019-04-02, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men finns det några bevis för att Ramberg överhuvudtaget sagt detta 5 år senare?

Bra fråga ! Det vi vet är att Josefine polisanmälde händelsen. Den rubricerades som olaga hot. Sen lades ärendet ner. Systern sitter i soffa efter soffa och talar för Josefine, en död syster. Media publicerar allt okritiskt. På frågan om varför syster Marie tror att polisanmälan lades ner svarar hon - Det kommer jag att skriva om i boken.

Idioter köper allt rakt av. Marie är ute på bokturne, hon säljer in sin bok, eller som hon så ofta säger, - Jossan hade inte velat, Nu är Jossa glad, Jossa blir inte bortglömd nu, Jossa har fått upprättelse efter sin död osv. Jag ser bara en psykiskt instabil människa som utnyttjas rätt bra av både media och metoo rörelsen.

Hon hade livvakt efter hotet som skulle ha utspelat sig på Restaurang Rich, lägligt nog när hennes vän gick för att pudra näsan. Orden - I still want to kill you var orden som knäckte Josefine. - Enligt syster Marie. Som en reflektion vill jag bara nämna att du och jag, ja vem som bara behöver lyfta på luren så kan vi också stå med livvaktsskydd bara vi betalar. Nu var det Produktionen runt chess som stod för den kostnaden - De eskorterade henne till och från scenen. Men de tycks inte ha varit med utanför. Lia Boysen, vänn till Josefine och tidigare gift med Anders Ekborg som var med i Chess har själv uttalat sig i media. Hon såg att Josefine inte mådde bra, att hon gick på lugnande medicin men såg och förstod aldrig att det var så här illa. De satt ofta på gemensamma middagar efter föreställningen. Var det då verkligen så här illa ? Går det att helt utesluta paranoia vanföreställningar ? Psykisk sjukdom ? Så länge inte fler stödbevis framkommer mer än vad syster Marie hört och säger sig veta går det helt enkelt inte att köpa allt rakt av.

Jag tycker det är märkligt att ingen tycks ha sett något av allt detta lidande som systern pratar om. Rädslan för Ö verkar inte Marie dela då hon inte har några problem att skriva allt i bokform efter Josefines död.

Örjan har själv sagt att han kontaktat advokater. Det är förmodligen ingen vild gissning att man prövar förtal/grovt förtal. Stor spridning av att han ska ha begått mycket allvarliga brott efter det brott han dömts för och avtjänat för ca tjugo år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in