Citat:
Ursprungligen postat av
Paradigmskifte
Hen syftar förmodligen till ordet ''sannolikt'', vilket är ord utan praktisk funktion i ett andligt sökande. En som inte har andlig medvetenhet kan inte avgöra vad som är sannolikt eller osannolikt om det andliga i verkligheten, bara i fantasin/teorin.
Vill man få svar/kunna avgöra vad som är rimligt eller inte måste man söka andlig medvetenhet, det finns ingen genväg och bara ''dåren'' lurar sig själv. Alltså man försöker inte avgöra vad som är rimligt eller inte när man är blind i mörkret, det första steget är att söka efter lampan, så att mörkret inte utgör ett hinder för perception.
Nu undrar jag vad orden "En och man" är för någonting? Är det något verkligt eller bara något påhitt till att underhålla en story som "kräver" en man, not! Om dessa ord inte har någon verklighet så har heller inget annat någon verklighet utan det blir bara ett "politiskt" hittepå med sk andliga ord istället för samhällsord i att bevisa att fantasier är verkliga och behöver hyfsas.
Visa mej vad dessa ord är utan att hitta på massa nya ord, tack. Jag lutar åt att du drömde, fantiserade ihop motsatser och därför tar aldrig trådarna om "varandet" slut om gud eller motsatsen. En historia kan fortsätta med nya avsnitt medan allvaret i sökandet tar slut när du ser att det inte finns någon som söker utan det är bara sökandet-tanken som söker mer, mer, mer...
Inne i mitt huvud bor Paradigmskifte och shivashambo sida vid sida och talar med varandra på nätet, tycks det. Utanför finns både fåglar och mygg men de är faktiskt inte utanför utan skapas av mina tankar, fantasier i hjärnan just nu, alltid nu.
Allt väl från mysteriet utan början eller slut i min värld och att skriva ned detta utan ögonkontakt blir kanske bara april, april, hehe.
Nyckeln till "framgång" börjar med en person och slutar med att se att personen inte var verklig. Att hoppa över något steg kan gå vid stor tur eller otur, annars inte.