2019-04-01, 00:38
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pk-slakt
För det första lyfter Dan och Magnus sin lön ifrån Svegot, inte ifrån DFS föreningskassa och medlemsavgifter. Ni vänster-troll får trolla bättre

För det andra, självklart kan man bidra med annat om man känner för det. Men jag tvivlar på att denna person gör det, eller kommer att göra det. Hans stora problem och klagomål var att hundra kronor var ett för stort uppoffrande för hans del, vilket är ganska talande och säger en hel del om han som person. Det var detta jag reagerade på.

Så sant som det är sagt. Svegots ekonomi redovisades i lördags. Pengarna för medlemsavgifter går direkt in i föreningskassan. Föreningens ekonomi redovisades tidigare i december månad. Medlemmarna vet nu exakt hur mycket Ingrid och Maria tog ut i lön. Men alla nyfikna ickemedlemmar får själv luska reda på hur det står till med den saken.
Citera
2019-04-01, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Ordförande Dan Eriksson visar i den här tweeten att han är en bra människa:

https://twitter.com/erikssondan/status/1110614621059194880

De mest avskyvärda människor som någonsin har levt här på jorden är svenskar födda mellan typ 1935 och 1968. Deras vidriga egoism är så fruktansvärt äcklig. Mitt nyårslöfte det här året var att inte visa den minsta lilla vänlighet mot svenskar födda innan 1960. Jag har hållit det. Det var så jäkla roligt när Dan Eriksson skrev sin briljanta artikel om dessa nedpissade knulläckel och de började attackera honom med: "Jag har offrat både fru och barn för att få äga den finaste segelbåt..." Äckel och as! Ert samhälle ruttnar, vi bygger ett nytt. Vi glömmer inte och vi förlåter aldrig. De är sjuka i huvudet. Riktiga skräpmänniskor är vad de är. Siljansnäs och Bollnäs!

Bild från gårdagens årsmöte:

https://www.instagram.com/p/BvrbAueAQSF/

Du har nog fel. Det är 30 och 40 talister som lägger pengar i zigenarnas muggar och tycker vi skall ta in skäggbarn "för vi har ju så bra i sverige". Det är också de som startade nedmonteringen av sverige då de satt på maktpositioner från 1968 och marscherade genom institutionerna. De fick allt; bra jobb, gratis utbildning, barnbidrag, billiga hus och bostäder som betalades med inflation, billig barnomsorg, aborter, föräldrapenning, sommarstugor, hus i Spanien, alla j-la skyddsnät som gick att uppfinna, uppfann de till sig själva. Det mesta är snart borta men deras barn och barnbarn surfar vidare på räkmackan ett tag till. Sedan finns inget mer.

De andra åldersklasserna kan man ju också generalisera om, ifall man är road av detta.
Citera
2019-04-01, 03:04
Medlem
antik0mmunisms avatar
Citat:
Jag konstaterar bara att om man inte är beredd att lägga hundra kronor, vilket jag slår vad om att han kan. Så kommer man troligtvis inte bidra på något annat sett heller.

Denna "stackars student" har 100kr, men hans offervilja är uppenbarligen totalt obefintlig. Vilket gör att jag inte ser honom som ett tillskott i en förening som DFS.

Ursäkta mig att jag inte har några större sympatier för fjantar som inte kan offra en hundralapp på sitt eget folk och lands framtid, trots att de har råd om de avstår en kebab i månaden eller sitt kära netflix abonemang. Vad vänster troll som dig tycker bryr jag mig dock föga om.

Eftersom du använder dig av judeliknelser i tidigare inlägg här, vem är det som är juden egentligen?
Vet inte vem du är, men det är patetiskt av dig att bedöma nationalisters duglighet i relation till antalet kronor de vill eller kan donera till olika projekt eller organisationer.
Det finns väldigt många sätt man kan bidra på.
Citera
2019-04-01, 05:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antik0mmunism
Eftersom du använder dig av judeliknelser i tidigare inlägg här, vem är det som är juden egentligen?
Vet inte vem du är, men det är patetiskt av dig att bedöma nationalisters duglighet i relation till antalet kronor de vill eller kan donera till olika projekt eller organisationer.
Det finns väldigt många sätt man kan bidra på.

Oj, en till som blev butthurt för att du inte vill lägga hundra kronor på ditt eget folks framtid.
Ja du, vem är juden egentligen

Gör ni något annat eller bidra med något annat om ni känner för det, jag tvivlar dock på att ni gör det eller kommer att göra det. Det var det som var min poäng och detta jag retar mig på med er självutnämnda "nationalister". Inte ens internet kriga verkar du vara kapabel till, med dina knappt 60 inlägg på 3år
Senast redigerad av Pk-slakt 2019-04-01 kl. 05:05.
Citera
2019-04-01, 10:50
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagring
Du har nog fel. Det är 30 och 40 talister som lägger pengar i zigenarnas muggar och tycker vi skall ta in skäggbarn "för vi har ju så bra i sverige". Det är också de som startade nedmonteringen av sverige då de satt på maktpositioner från 1968 och marscherade genom institutionerna. De fick allt; bra jobb, gratis utbildning, barnbidrag, billiga hus och bostäder som betalades med inflation, billig barnomsorg, aborter, föräldrapenning, sommarstugor, hus i Spanien, alla j-la skyddsnät som gick att uppfinna, uppfann de till sig själva. Det mesta är snart borta men deras barn och barnbarn surfar vidare på räkmackan ett tag till. Sedan finns inget mer.

De andra åldersklasserna kan man ju också generalisera om, ifall man är road av detta.
Helt fel har jag väl inte? Jag skulle kanske ha skrivit att de sämsta svenskarna är födda mellan 1930 och 1960 istället, där de allra hemskaste är 40-talisterna. Det var i alla fall riktigt läskigt att se deras egoistiska och sjuka reaktioner på Dan Erikssons artikel. Ett svar som jag flera gånger har fått när jag diskuterat med kräk från den där pissgenerationen är "Ja, du har kanske rätt i att det kommer att bli sådär i framtiden, men det spelar ju ingen roll för mig för då är ju jag ändå död." Om svenska pensionärer far illa är ingenting som jag tycker att vi ska bry oss särskilt mycket om, för 99,99% av dem har under sina liv varit stora svin.

Det känns fint att vi har Det fria Sverige. Jag är fortfarande på grund av Dan Erikssons och Magnus Södermans gamla samarbete med Dumrid Sionistqvist ganska psykiskt sjuk och har stora problem med min alkoholism, men det känns ändå som att det kommer att bli bra till sist. Nu när allting är så fantastiskt med den här föreningen så är det hemskt att vara så här sjuk. Det är inte roligt alls.

Mariestadstidningens artikel om Svenskarnas hus är publicerad nu:

https://www.mariestadstidningen.se/2019/04/01/en-kaffestund-i-svenskarnas-hus/
Citera
2019-04-01, 11:44
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja

Mariestadstidningens artikel om Svenskarnas hus är publicerad nu:

https://www.mariestadstidningen.se/2019/04/01/en-kaffestund-i-svenskarnas-hus/

Någon som kan få fram reportaget? Ligger tyvärr bakom betalvägg.
Citera
2019-04-01, 11:53
Bannlyst
Roberto Fiore i lilla Älgarås, sug på den karamellen. Det kommer vara det största som hänt Älgarås sedan Kalmarunionen blev till.
Citera
2019-04-01, 14:25
Medlem
Citat:
Oj, en till som blev butthurt för att du inte vill lägga hundra kronor på ditt eget folks framtid.
Ja du, vem är juden egentligen

Gör ni något annat eller bidra med något annat om ni känner för det, jag tvivlar dock på att ni gör det eller kommer att göra det. Det var det som var min poäng och detta jag retar mig på med er självutnämnda "nationalister". Inte ens internet kriga verkar du vara kapabel till, med dina knappt 60 inlägg på 3år

Får jag fråga vad du själv har gjort? Jag är inget vänstertroll, jag har varit en aktivist i olika nationella organisationer i över 10 år med allt det innebär. Periodvis i det livet betalade jag inte en krona i medlemsavgifter. Istället betalade jag med engagemang i form av tid, svett och blod. Som många andra. Därför VET jag att huruvida någon kan avsätta 100kr eller ej avgör inte en mans karaktär.

Jag är en av första 100 medlemmar i DFS - men gick ur såfort Svegot uppdagades.
Citera
2019-04-01, 14:38
Medlem
EveyHammonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LustigeLukas
Hehe, Roberto Fiore annonseras ut bland raggarträffar, antikbodar, gravstenstvätt och pensionärsbingo. Kan tänka mig att Magnus myser runt i den västgötska vårsolen. Mariestadstidningen på besök också, då blir det spännande att se vad lokalpressen skriver.

Jo jag lyssnade nyss på senaste podden och där nämner Dan den här intervjun. Jag googlade lite nu och såg att MT faktiskt gjort hela fem artiklar om Svenskarnas Hus under senaste året. Men det verkar bara vara i två av dem som inte föreningen benämns högerextrem. Det stör mig att de ö h t benämns högerextrema, vad är det för "extremt" med att vilja skydda och värna om sitt land och sitt folk? Husomhelst, jag skulle så gärna vilja läsa de här två lite "varmare" artiklarna, den ena är från 22 januari och den andra från idag, men jag är inte prenumerant. Så jag undrar om nägon här är prenumerant och skulle kunna citera större delar av intervjuerna? Vore jättetacksam isåfall!
Citera
2019-04-01, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justicia
Får jag fråga vad du själv har gjort? Jag är inget vänstertroll, jag har varit en aktivist i olika nationella organisationer i över 10 år med allt det innebär. Periodvis i det livet betalade jag inte en krona i medlemsavgifter. Istället betalade jag med engagemang i form av tid, svett och blod. Som många andra. Därför VET jag att huruvida någon kan avsätta 100kr eller ej avgör inte en mans karaktär.

Jag är en av första 100 medlemmar i DFS - men gick ur såfort Svegot uppdagades.

Undebart att du gick ur, så vi slipper dit låg iq tänk. Nu är du fri och kan grunda din gratisrörelse där vem som helst kan bli medlem. Där ni har som mål att dra ihop 30 000 medlemmar, alla betalar en krona. Och där de offentliga "ledarna" som sätter sina liv på spel medan andra sitter och gnäller bakom dataskärmen. De ska arbeta helt gratis utan kompensation eller tillåtelse att starta ett mediebolag vid sidan av föreningen för att kunna försörja sina barn.
Att Magnus Dan och conrad skulle lägga ner sina project för att starta svegot stod klart från dag ett. Svegot är en sammanslagning av Fd Motgift och Ingrid och Conrad.
Det enda negativa med att nättidningen Svegot är Det fria sveriges mediesatsning är att de konkurerar andra alternativa medier. Som då inte vill göra reklam för Det fria sverige

Ut och kör på ditt gamla vis, det fungerade ju jättebra.
Om någon känner att de har så stort värde att de borde få dispens förr ett gratis medlemskap. Så kan de kontakta DFS. Sitta och gnälla här om att de är för dyrt, leder ju ingenstans.
Om medlemskapen var gratis så skule vänstern beställa 1000 medlemskap. Det hade kostat DFS
50 000 kronor i utskickade medlemspaket.

Dan Eriksson var den man som drog svärdet ur stenen. Sätt dig på knä inför honom och kyss hans fötter. Och be honom om förlåtelse.
Eller så vänder du oss ryggen och fortsätter ditt liv av avund i evigt mörker.

https://www.nyatider.nu/svenskarnas-hus-invigs-en-milstolpe-for-den-sverigevanliga-rorelsen/?fbclid=IwAR1GOJn3t_1pvbVktfr6n15U9WyYESW9qwtqIct2 RKy2ybYBzdpf3_3iW_c
Senast redigerad av Perlmutter 2019-04-01 kl. 15:01.
Citera
2019-04-01, 15:45
Medlem
LustigeLukass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EveyHammond
Så jag undrar om nägon här är prenumerant och skulle kunna citera större delar av intervjuerna? Vore jättetacksam isåfall!

Citera
2019-04-01, 16:23
Medlem
EveyHammonds avatar
Tack snälla för citatet!

Intressant, ja denna intervjun är definitivt mer neutral och "mild" än jag sett förut. Ser fram emot fler sådana, även i andra tidningar. Jag hoppas dock att det inte var Dan själv som benämnde Alliance for Peace and Freedom "högerextremistiskt" utan MT. Tycker det är fullständigt missvisande att kalla nationalister för extremister. Att älska och vilja skydda sig själv och sina egna är inte extremt. Extremister är, i min bok, falanger som förespråkar beteenden som skadar och förstör.

Citat:
Ursprungligen postat av LustigeLukas
Senast redigerad av EveyHammond 2019-04-01 kl. 16:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in