Citat:
Jag har svårt att tänka mig att efterfrågan på nergångna industrilokaler i Älgarås är speciellt stor, så mäklaren var nog bara glad över att bli av med skiten.Det jag undrar spontant är om Dan köpte hela fastigheten osedd. Hela styrkan var väl i Tyskland vid tidpunkten för inköpet, och att behöva fara fram och tillbaka till Sverige för att bara gå på en visning var nog mindre lockande.
Man skulle givetvis ha satsat på att köpa en gammal kyrka, församlingshem eller bygdegård. Då hade tidigare verksamhet varit mer snarlik och man hade sluppit stora ombyggnationer. Dessutom är det väl ingen av dem som har någon erfarenhet av fastigheter sedan tidigare.
Jag tror alla involverade drivs av pengar just nu, finns ingen möjlighet att ens de själva tror på verksamheten längre.
Man skulle givetvis ha satsat på att köpa en gammal kyrka, församlingshem eller bygdegård. Då hade tidigare verksamhet varit mer snarlik och man hade sluppit stora ombyggnationer. Dessutom är det väl ingen av dem som har någon erfarenhet av fastigheter sedan tidigare.
Jag tror alla involverade drivs av pengar just nu, finns ingen möjlighet att ens de själva tror på verksamheten längre.
Visst är det lätt att vara sidlinjedomare, men de korkade besluten och pengaslukandet måste man ju kunna ifrågasätta. Hela den här charaden är ju bara korkade beslut och spontanköp staplade på varandra. Är det så här det nya Sverige ska skötas, så kan vi ju lika gärna låta bästaste tjejgänget fortsätta köra skutan.
Håller nog inte helt med dig. Dan drivs av pengar. Det är ju han som har hand om kulorna i trion. Söderman ser allt som en svartvit journalfilm från 1937 och tror väl att han bor i örnnästet och dirigerar någon infanteribataljon. Det börjar väl så smått gå upp för Daniel vad han har gett sig in på. De har gett honom svenskarnas klossar att leka med i ett par år nu, men hade jag varit Dan, så hade jag nog satt någon sorts suicide watch på lille Conrad. Plocka undan battle ropesen när Conrad är ensam och lås medicinskåpet.