2019-03-30, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Källa på det fetade? Hur ansöker man om dessa så kallade välkomstpaket?
Han syftade med största sannolikhet på Magnus och Dan.
Citera
2019-03-30, 11:28
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Person.Persson
Han syftade med största sannolikhet på Magnus och Dan.

Och hur ansöker man om detta gemytliga boendepaket undrar jag? Har Magnus köpt hus i Älgarås?
Senast redigerad av motarbetar 2019-03-30 kl. 11:35.
Citera
2019-03-30, 13:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Tack den en gång för att du så tydligt visar vilket bedrövligt klientel som samlar sig i Älgarås. Humankapital noll. Det gör säkert mångas beslut betydligt lättare om dom skulle fundera på att gå med i DFS. Vad man än tycker om projektet i stort samt den handel och vandel de som startat det hela tidigare visat prov på så är det alltså sådana som dig man riskerar att komma i samspråk med vid besök och diverse tillställningar. En sammanslutning med sådana omedvetet aktivt destruktiva medlemmar som du får ju en kattuggande somaliaförening att framstå som eliten av Mensa.

Jag vet inte bakgrunden till det här personangreppet. Alla svenskar som verkligen engagerar sig kan väl knappast vara "bedrövligt klientel"?

"Omedvetet aktivt destruktiva medlemmar"??? Gör de kaffeved av det egna pingisbordet? Gör de kaffeved av andra människors möblemang?

Detta med Svenskarnas Hus är ju en bra grej och lika naturlig som var privatbostad som vardera svensk har.
Citera
2019-03-30, 13:58
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Jag vet inte bakgrunden till det här personangreppet. Alla svenskar som verkligen engagerar sig kan väl knappast vara "bedrövligt klientel"?

"Omedvetet aktivt destruktiva medlemmar"??? Gör de kaffeved av det egna pingisbordet? Gör de kaffeved av andra människors möblemang?

Detta med Svenskarnas Hus är ju en bra grej och lika naturlig som var privatbostad som vardera svensk har.

Vissa individer försöker bringa destruktivitet i allt, precis allt. Det som för vissa människor ses som något sunt och nytt, där kliver defaitisten in och försöker sprida osämja. DFS har efter mindre än 18 månader slagit upp dörren och nu börjat nyttja lokalerna, hur många trodde det? Läser man kritikernas inlägg, som frenetiskt försöker förstöra diverse trådar, så är det påståenden och frågor som ett dagisbarn kan fantisera ihop och sen ge svar på.
Citera
2019-03-30, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
DFS har efter mindre än 18 månader slagit upp dörren och nu börjat nyttja lokalerna, hur många trodde det?

Jag tycker det är en toppen-ide som föder lite optimism, skänker lite ljus åt mörkret.

Frukten av samarbete svenskar emellan. Något svenskt! Och det som är svenskt, ja det vet vi vad det är, det är det vi kommer ihåg "från förr", det vi saknar, fullt naturliga saker såsom fräscha lokaler i fin miljö istället för: det gapiga, hysteriska, stojiga, tillgjorda, påtvingade, falska.
Senast redigerad av Mertillen 2019-03-30 kl. 14:09.
Citera
2019-03-30, 14:46
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen

Ja, jag överreagerade väl en hel del. Jag blir bara så förbannad när den där tönten Pk-slakt försöker förminska och förlöjliga en mindre bemedlad student som inte kan betala mer än 100 spänn i månaden till DFS. Om han istället beter sig anständigt så kanske studenten istället värvar fler till föreningen och därmed gör något för allas bästa. Pk-slakt gör ju allt i denna tråd för att skrämma bort folk som visar intresse för DFS.
Citera
2019-03-30, 16:44
Medlem
Citat:
Ja, jag överreagerade väl en hel del. Jag blir bara så förbannad när den där tönten Pk-slakt försöker förminska och förlöjliga en mindre bemedlad student som inte kan betala mer än 100 spänn i månaden till DFS. Om han istället beter sig anständigt så kanske studenten istället värvar fler till föreningen och därmed gör något för allas bästa. Pk-slakt gör ju allt i denna tråd för att skrämma bort folk som visar intresse för DFS.

Det går inte att sänka medlemsavgiften av flera skäl. Så är det bara. En förening behöver god ekonomi framför ett stort antal medlemmar. Om det känns extremt viktigt att bli medlem i föreningen just nu. Så kontaktar man en medlem som kan framföra önskemålet direkt. Eller så mailar man DFS och framför viljan att teckna medlemskap för reducerat studentpris med csn legitimationen.
Annars kan man ju starta en liknande förening, med lägre krav. Det är ju ingen som hindrar en. Afs behöver också egna lokaler, lär inte vara svårtför dem att dra in betydligt mer pengar än vad DFS gjort.
Senast redigerad av Perlmutter 2019-03-30 kl. 16:48.
Citera
2019-03-30, 23:13
Medlem
https://www.instagram.com/p/BvovsEYAS6i/ Det var mig ingen liten hammare Magnus hade runt halsen.
Citera
2019-03-30, 23:16
Bannlyst
Citat:

Jag konstaterar bara att om man inte är beredd att lägga hundra kronor, vilket jag slår vad om att han kan. Så kommer man troligtvis inte bidra på något annat sett heller.

Denna "stackars student" har 100kr, men hans offervilja är uppenbarligen totalt obefintlig. Vilket gör att jag inte ser honom som ett tillskott i en förening som DFS.

Ursäkta mig att jag inte har några större sympatier för fjantar som inte kan offra en hundralapp på sitt eget folk och lands framtid, trots att de har råd om de avstår en kebab i månaden eller sitt kära netflix abonemang. Vad vänster troll som dig tycker bryr jag mig dock föga om.
Senast redigerad av Pk-slakt 2019-03-30 kl. 23:24.
Citera
2019-03-31, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pk-slakt
Jag konstaterar bara att om man inte är beredd att lägga hundra kronor, vilket jag slår vad om att han kan. Så kommer man troligtvis inte bidra på något annat sett heller.

Denna "stackars student" har 100kr, men hans offervilja är uppenbarligen totalt obefintlig. Vilket gör att jag inte ser honom som ett tillskott i en förening som DFS.

Ursäkta mig att jag inte har några större sympatier för fjantar som inte kan offra en hundralapp på sitt eget folk och lands framtid, trots att de har råd om de avstår en kebab i månaden eller sitt kära netflix abonemang. Vad vänster troll som dig tycker bryr jag mig dock föga om.

Men om man bidrar på annat sätt än 100 kr som är värt väldigy mycket mer? Tvivlar på att räddningen ligger i att donera 100 kr i månaden till Dan och Magnus, så man är ändå en odugling om man inte har råd att donera till andras lön?
Citera
2019-03-31, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Justicia
Men om man bidrar på annat sätt än 100 kr som är värt väldigy mycket mer? Tvivlar på att räddningen ligger i att donera 100 kr i månaden till Dan och Magnus, så man är ändå en odugling om man inte har råd att donera till andras lön?

För det första lyfter Dan och Magnus sin lön ifrån Svegot, inte ifrån DFS föreningskassa och medlemsavgifter. Ni vänster-troll får trolla bättre

För det andra, självklart kan man bidra med annat om man känner för det. Men jag tvivlar på att denna person gör det, eller kommer att göra det. Hans stora problem och klagomål var att hundra kronor var ett för stort uppoffrande för hans del, vilket är ganska talande och säger en hel del om han som person. Det var detta jag reagerade på.
Senast redigerad av Pk-slakt 2019-03-31 kl. 22:11.
Citera
2019-03-31, 22:43
Medlem
Offerviljas avatar
Ordförande Dan Eriksson visar i den här tweeten att han är en bra människa:

https://twitter.com/erikssondan/status/1110614621059194880

De mest avskyvärda människor som någonsin har levt här på jorden är svenskar födda mellan typ 1935 och 1968. Deras vidriga egoism är så fruktansvärt äcklig. Mitt nyårslöfte det här året var att inte visa den minsta lilla vänlighet mot svenskar födda innan 1960. Jag har hållit det. Det var så jäkla roligt när Dan Eriksson skrev sin briljanta artikel om dessa nedpissade knulläckel och de började attackera honom med: "Jag har offrat både fru och barn för att få äga den finaste segelbåt..." Äckel och as! Ert samhälle ruttnar, vi bygger ett nytt. Vi glömmer inte och vi förlåter aldrig. De är sjuka i huvudet. Riktiga skräpmänniskor är vad de är. Siljansnäs och Bollnäs!

Bild från gårdagens årsmöte:

https://www.instagram.com/p/BvrbAueAQSF/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in