Citat:
Sorry, skrev fel där, 1.5 miljarder dollar, inte 1.5 miljoner dollar...MJ:s brorsdotter går till attack mot både Wade Robson och Oprah. Hon dejtade tydligen Wade från när de var runt 10 till 20 år gamla, och anklagar honom för att vara narcissist och att han var otrogen mot henne osv. Hon säger också att hon är besviken på Oprah, och tydligen så har Robson och Safechuck stämt MJ:s dödsbo på hela 1.5 miljarder dollar!
Herregud, jag trodde det rörde sig om några miljoner dollar, vilket hade kunnat få vem som helst att ljuga friskt, men för 1.5 miljoner dollar bör man nog kunna ljuga bättre än en siciliansk lögnare och man bör definitivt ha gjort sin research kring Michael Jackson (med andra ord, när tågstationen byggdes...), intressant diskussion här hur som helst:
Brandi Jackson Speaks Out Against Leaving Neverland & Oprah on Hollywood Unlocked [UNCENSORED]:
https://www.youtube.com/watch?v=sBIRrIZ4n2k
Hur står det till med kukbilden förresten, som Chandler beskrev? Vissa hävdar att han beskrev MJ:s snorre korrekt, andra säger att han inte gjorde det osv, vem ska man tro på?
Herregud, jag trodde det rörde sig om några miljoner dollar, vilket hade kunnat få vem som helst att ljuga friskt, men för 1.5 miljoner dollar bör man nog kunna ljuga bättre än en siciliansk lögnare och man bör definitivt ha gjort sin research kring Michael Jackson (med andra ord, när tågstationen byggdes...), intressant diskussion här hur som helst:Brandi Jackson Speaks Out Against Leaving Neverland & Oprah on Hollywood Unlocked [UNCENSORED]:
https://www.youtube.com/watch?v=sBIRrIZ4n2k
Hur står det till med kukbilden förresten, som Chandler beskrev? Vissa hävdar att han beskrev MJ:s snorre korrekt, andra säger att han inte gjorde det osv, vem ska man tro på?
Att de överhuvudtaget stämmer MJ:s dödsbo på 1.5 miljarder dollar, bara det säger mig att de ljuger. Vissa i tråden och även i dokumentären har tidigare försökt få det till att de inte hade några ekonomiska motiv till att pedofilanklaga Michael Jackson, men hur förklarar ni 1.5 miljarder dollar?

Citat:
Tycker inte det var så farligt, betydligt värre är Robson (och Safechuck hos Oprah), som verkligen inte är bra på att ljuga så att han framstår som trovärdig.Jag blev också minst sagt väldigt skeptisk efter jag sett båda delarna av dokumentären. Ta till exempel då Safechuck snackar om ringarna:
https://www.youtube.com/watch?v=ff8VomuUA8k&
Märks ganska tydligt att han blåljuger där, räcker med att kolla in kroppsspråket.
https://www.youtube.com/watch?v=ff8VomuUA8k&
Märks ganska tydligt att han blåljuger där, räcker med att kolla in kroppsspråket.
Det finns också ett kort klipp på Robson när han går in i någon rättegångssal, och noterar kameran och sedan tittar bort, och han ser både irriterad och oroad ut, som att han vet vad som står på spel (alltså hans rykte och trovärdighet) och att han faktiskt ljuger och måste ljuga bra för att klara sig igenom denna stora utmaning.
Någon som faktiskt hade talat sanning kring en sådan händelse som denna, hade inte sett så irriterad ut, och haft tankarna på annat än kameran när han är på väg in i domstolen.
Jag har inte kollat på HBO-dokumentären, tittade bara typ 5 första minuterna och den verkade tråkig, däremot kollade jag deras framträdande hos Oprah, och de lät som de ljög enligt Vincent Coccotti's 17 pantomimer
. Är dokumentären värd att kolla på?Nej, men tack för tipset, får kolla in det senare under helgen. Däremot kollade jag in den här analysen häromdagen av någon som kallar sig "The Rageaholic":
Defaming the Dead: The Michael Jackson Rebuttal (Part 2):
https://www.youtube.com/watch?v=9yTTEwBLfUQ
Lite väl mycket svordomar osv, men överlag ett dugligt försvar av MJ.
Citat:
Jag såg ditt äldre inlägg kring detta, men jag är inte så övertygad om att han blev sexuellt antastad av hans far. Hans syster La Toya påstår att hon och hennes systrar blev det, och det är väl möjligt, men å andra sidan verkar hon inte helt trovärdig heller om du frågar mig, inte minst pga att hon verkar ha attackerat hela familjen (inte bara MJ) med alla möjliga anklagelser och från Israel av alla ställen, som hon senare anklagade hennes judiska make för att ha tvingat henne att säga (vilket kan vara just därför MJ sjöng "Jew me, sue me, kick me, Kike me" i samband med hennes judiska ex-make Jack Gordon och Evan Chandler, som jag har för mig var jude han också). Jag vill också minnas att MJ bandades via telefon där han var jävligt irriterad på judarna, har du koll på detta?Som jag skrivit tidigare tycker jag det är uppenbart att MJ själv blev utsatt för sexuella övergrepp i barndomen. Folk som blir det stannar i utvecklingen, på det sättet blir hans barnfixering mer begriplig. Det kan också ha varit så att han var ute efter barnens närhet utan att för den skull göra nåt rent sexuellt med dem.
Citat:
Enligt egen utsago i Martin Bashir dokumentären, så var han ganska nervös och skräckslagen när Tatum O'Neal ville knulla med honom. Hon själv förnekar att han var så skräckslagen, så det är oklart vem som talar sanning. Anmärkningsvärt är att Tatum var 12 år då, och MJ, 17...
Citat:
Michael Jackson hade helt klart en fet dos narcissism. Däremot vet jag inte om det talar emot honom på det sättet du poängterar, men visst, det kan tala emot honom om Michael Jackson körde med hela den där Jesusgrejen i syfte att framställa sig själv som god bara för att rentvå sig själv från eventuella pedofilmisstankar. Eller så körde han med godheten personifierad imagen, bara för att sälja mer skivor.Å andra sidan ville ju MJ faktiskt bli avgudad. Varför marknadsför man annars sig själv som han gjorde, han ville inte bara vara "King of Pop" utan även "Jesus" som skulle frälsa barnen och hela världen. Hans sätt att framställa sig själv på scen då han uppträdde kunde ju vara ganska deifierande även det. Han behandlades som en sorts gud, ja, och detta är om man vill vara objektiv faktiskt något som talar emot honom. Tänk dig själv om du varit känd, rik och beundrad sedan barnsben och andra betraktar dig som en gud - hur nära till hands ligger det inte då att tycka att man faktiskt har rättigheter och kan ta sig friheter som vanliga dödliga inte har och kan? Var nog få om ens någon som vågade eller ens ville gå emot honom.
Mitt ex kontaktade mig nyligen och berättade om hur hon har blivit helt tagen och besatt av en kazakstansk sångare
Något hon tyckte var så underbart med honom är hur han försöker göra världen till en bättre plats osv... jag påpekade då till henne att det är ett billigt/simpelt knep och att han bara härmar Michael Jackson.Boratsångaren i fråga är den här snubben:
https://en.wikipedia.org/wiki/Dimash_Kudaibergen
Han har onekligen talang när det kommer till att sjunga, men av musiken jag hörde så var ingen låt bra. Vilket inte är så konstigt med tanke på att de inte kan producera bra musik i Kazakstan.
Hur som helst, det är oklart vad Michael Jackson hade för motiv med att framställa sig själv som godheten personifierad och förkroppsligad. Var det ett "i de lugnaste vatten" scenario, eller för att sälja fler skivor? Kanske både och, vem vet.
Orsaken till att de inte kommer att vinna är utöver att de verkar ha dåligt med konkreta bevis, så är det också som så, att domstolar inte är på folket eller individens sida, utan snarare skyddar domstolar staten, corporations och de rika och mäktiga, och detta gäller i västvärlden generellt och USA i synnerhet. Även om Robson och Safechuck faktiskt talade sanning, så hade ingen domstol i hela USA varit på deras sida. Något man bör ha i åtanke innan man ger sig på kostsamma rättegångsfall. Det spelar liksom ingen roll om du talar sanning, du kommer förlora i alla fall.
Senast redigerad av EliasAlucard 2019-03-30 kl. 21:57.
Senast redigerad av EliasAlucard 2019-03-30 kl. 21:57.
Dan Reed ut på Twitter och medger att James påstående ej stämmer