MJ:s brorsdotter går till attack mot både Wade Robson och Oprah. Hon dejtade tydligen Wade från när de var runt 10 till 20 år gamla, och anklagar honom för att vara narcissist och att han var otrogen mot henne osv. Hon säger också att hon är besviken på Oprah, och tydligen så har Robson och Safechuck stämt MJ:s dödsbo på hela 1.5 miljarder dollar!

Herregud, jag trodde det rörde sig om några miljoner dollar, vilket hade kunnat få vem som helst att ljuga friskt, men för 1.5 miljoner dollar bör man nog kunna ljuga bättre än en
siciliansk lögnare och man bör definitivt ha gjort sin research kring Michael Jackson (med andra ord, när tågstationen byggdes...), intressant diskussion här hur som helst:
Brandi Jackson Speaks Out Against Leaving Neverland & Oprah on Hollywood Unlocked [UNCENSORED]:
https://www.youtube.com/watch?v=sBIRrIZ4n2k
Hur står det till med kukbilden förresten, som Chandler beskrev? Vissa hävdar att han beskrev MJ:s snorre korrekt, andra säger att han inte gjorde det osv, vem ska man tro på?
Citat:
Ursprungligen postat av
white.heavy.engine
Hela världen fattar och ser det uppenbara, att Jackson var en hänsynslös sexualförbrytare som gav sig på oskyldiga barn.
Nja, så uppenbart är det faktiskt inte, och det här är dessutom ett ad populum argument (som om "hela världen" vore detaljinsatta och opartiskt och objektivt informerade kring fallet). Vad "hela världen" anser eller tycker om precis vad som helst, det är ganska irrelevant, eftersom "hela världen" ofta får deras information och ja rentav hela deras världsåskådning från lögnmedia, detta oavsett om det handlar om Michael Jackson eller andra politiska händelser. Man kan liksom inte ta iPhonemänniskor på allvar, eftersom de är iGnoranta iDioter. Ett bra exempel för mig som har bra koll på det mesta, är president Trump. Jag var helt 110% säker på att han skulle vinna valet trots att lögnmedia som Huffington Post osv lovade allt de hade att Hillary skulle vinna med 98% säkerhet. Jag satsade då en fin slant pengar och vann på Trump

Efter att han blev president började lögnmedia genast försöka få det till att ryssarna installerade honom som president via "collusion" och "meddling" och liknande skitprat, och Muellerproben visade nyligen att inget sådant förekom. Jag visste såklart hela tiden att det här med ryskt inflytande var en demokratisk lögn, just eftersom demokraterna framställde Trump som kvinnohatare och värre än demonen Hitler osv, och ändå förlorade mot Trump, så de var tvungna att komma på en dålig ursäkt till att de förlorade valet: blame it on zee Russians.
Och detta är bara politik, och lögnmedia ljuger hela tiden inom politik, just eftersom lögner är lukrativa och de har deras ideologiska agendor, så varför ska vi tro på lögnmedia när de vill dra till sig tittare och kunder om Michael Jackson? Varför blir lögnmedia då helt plötsligt trovärdiga när det handlar om Michael Jackson, när lögnmedia är bevisligen lögnare när det rör sig om Donald Trump och muslimer/islam osv som lögnmedia alltid försvarar som "fredens religion"? Ha i åtanke, att det säljer betydligt mer tidningar och clicks, om man hävdar att Michael Jackson var en pedofil, än att säga att han var en filantrop som gjorde bra musik, eftersom det senare bara lockar en del av hans fan base, medan pedofilanklagelserna lockar både hans fans och vanligt folk samt folk som hatar MJ, och det i stora drivor också. Så lögnmedia har helt klart ett ekonomiskt incentiv i att ljuga om Michael Jackson: de tjänar på det. Precis som när de ljuger om Trump.
Och det är ju lite det som är problemet med mainstream media... ägs median av staten så pumpar den bara ut statspropaganda och liknande lögner, och ägs MSM av "corporations" så ljuger nyhetstidningarna helt oreglerat om allt så länge det är lukrativt.
Vi som kan tänka självständigt och har tresiffrig IQ, förstår att det inte är så enkelt att Michael Jackson var en pedofil. Han kan såklart mycket väl ha varit det, men att som du inte ha minsta tvivel kring den saken, är inte direkt intelligent.
“The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.” ― Charles Bukowski
^^ Något du bör ha i åtanke framöver, du vet, istället för att försöka framställa dig själv som rättfärdig och moralens väktare?
Citat:
Ursprungligen postat av
white.heavy.engine
Sedan finns det en liten klick supportrar till peddot, bland annat här inne i tråden, som låst sig vid att han skulle vara oskyldig. Det kallas konfirmeringsbias. Oavsett vad som händer kommer ni hävda att han är oskyldig, det spelar ingen roll hur många offer som ger sig tillkänna.
Hardcore fansen finns såklart alltid. Personligen är jag till skillnad från både dig och typer som Xfiles, helt opartisk i MJ-frågan. För mig kan MJ mycket väl ha varit pedofil, eller så var han inte det. Jag diggar visserligen hans musik, men jag betraktar mig inte som ett "fan", just eftersom Michael Jackson var en lögnare inom så många sammanhang och han var på ett ungefär som en iransk böghora, alltså någon som är helt besatt av hans status och anseende, och höll på med väldigt mycket filantropi för att fina till hans rykte och liknande överklass skit (väldigt vanligt bland iranier, att de är helt paranoida kring deras anseende; keeping up appearances är ganska universalt, men iranier tar priset på det här beteendet).
Däremot att Michael Jackson skulle ha varit pedofil, det är inte så svartvitt. Mycket talar för att han var det, ja, men inga direkta bevis vad jag kan se. Finns det t.ex. DNA-spår från MJ:s spermier på barnens kläder eller något liknande? Nej. Och om så starka bevis hade funnits, då hade MJ varit fälld på direkten för längesedan. En annan sak är att i USA så kan man använda bevis/argument från tidigare rättegångar, och så gjordes i 2005-rättegången, och han friades för både 1993 och 2005 fallen, i 2005 rättegången.
Vad som går att konstatera är att Michael Jackson inte var särskilt normal, och enligt Macaulay Culkin, så tyckte MJ om att umgås med barn eftersom de behandlade honom som en någorlunda normal människa, istället för någon demigud. Detta låter relativt övertygande. Om alla vuxna människor hade avgudat dig (vilket ju var fallet med Michael Jackson), klart du till slut hade tröttnat på att umgås med vanligt folk, inte sant? Då återstår bara andra kändisar och mångmiljonärer. Personligen hade jag inte börjat umgås med barn bara för att folk ser upp så mycket till en, jag hade istället bara isolerat mig från vanligt folk, och ägnat mig åt mina hobbies och fritidsintressen, vilket MJ också gjorde. Just MJ:s barnintresse var ju som sagt mycket osmakligt, men om det nu förekom någon faktisk pedofili kring detta, det är mindre säkert. Enligt egen utsago så identifierade han sig som en real life Peter Pan.
Citat:
Ursprungligen postat av
white.heavy.engine
När äcklet anklagades och satt i rättegången så minns jag hur det snackades bland den här klicken fans:
"det finns två killar och familjer som umgåtts obegränsat med Jackson, och de hävdar att han är helt oskyldig, så de som anklagar honom är bara ute efter pengar".
Nu när även de går ut med sanningen så är de plötsligt opålitliga, falska, äckliga och giriga. Men de var inte det när de försvarade honom, då var det ingen av er som hade något ont att säga om James och Wade.
Robson's och Safechuck's "sanning" är potentiellt värd 1.5 miljarder dollar

Ingen har någon som helst trovärdighet när så mycket pengar står på spel. Klart pengar står på spel även för Jacksonfamiljen och Jackson's dödsbo, så det är ju inte direkt så att Jacksonklanen är immuna mot pengar och har all trovärdighet i världen (utöver pengar så var han också en nära familjemedlem, så de har helt klart deras konfirmeringsbias de också), men de är i alla fall rika och kommer inte bli panka ifall Jackson's dödsbo förlorar denna rättegång, medan Robson och Safechuck har allt i världen på att vinna ifall de vinner denna omöjliga rättegång.
Citat:
Ursprungligen postat av
white.heavy.engine
Vad kommer ni säga när även Culkin och den andra ungen som hängde med Michael under Dangerous Tour kommer ut? Vilka bortförklaringar kommer ni med då?
Culkin har det ekonomiskt bra ställt, så han kommer inte anklaga MJ för något sexuellt även om han faktiskt sög av MJ. Mitt intryck just nu är att nu när MJ har dött och han har dragit in hundratals miljoner om året i snart tio år efter hans död, så står hans pengar på spel, och gamarna som var nära honom och har en viss trovärdighet i att pedofilanklaga honom, gör vad de kan för att bli mångmiljonärer nu, när hypen kring Michael Jackson har lagt sig och de bara ser hypotetiska dollartecken istället för som tidigare, när de var helt upptagna med att dyrka Michael Jackson.
Jag förutspår att Wade Robson och James Safechuck kommer att förlora fallet, och sannolikt hängas ut som bedragare och begå självmord därefter. Macaulay Culkin kommer bara att fortsätta skratta av sig denna och fler MJ-rättegångar, och knarka loss.
Vad som är intressant här är hur Michael Jackson's själ (om nu det finns ett efterliv) känner sig, och hur han känner -- om han nu var totalt oskyldig -- att han har blivit bedragen? Av Oprah till och med, som han gav en fet exklusiv intervju på 90-talet. Undra hur mycket de betalade henne för att säga det hon sa om MJ; det är ingen slump att de har blandat in henne i detta. Dessutom, att Oprah är anti-MJ nu, får mig att tvivla på pedofilanklagelserna också. Den här tjocka kossan svek hennes tidigare goda vän Trump också. Hon är helt klart vänsterideologisk och stor anhängare av #MeToo tramset och politiskt korrekthet / vänsterextremism. Oprah har aldrig haft mycket trovärdighet i min bok, och det före hon började pedofilanklaga Michael Jackson.