Citat:
Det går hur enkelt som helst att läsa ut andemeningen. Gör dig själv en tjänst - försök inte försköna det helt störda som skrivits. Eftersom jag fanns med bland citaten får jag väl svara.
Du är smart develi så jag tror att du mkt väl fattar vad som menas. Det är inte tjejen som kritiseras. Hon är säkert en jättefin tjej och det kändes så fint att läsa det hon skrev om Agnes och Moa. Äntligen någon som berättade om dom!Det var en lycka att något som var arrangerat blev något bra.
Men det är just det. Det arrangerades av föräldrarna. När du var tonåring develi så ville du väl välja dina kompisar själv?
Det är något sjukt med det här ständiga kontrollerandet från föräldrarna. Det skulle ske på en bestämd dag. En bestämd tid. Om man nu tror på att Agnes och Moa var så sjuka och helt sängliggande. Hur kunde man då veta att orken fanns varje söndag klockan då och då?
När Agnes tränar fotboll. Vem är tränare då? Oskar. När möten på skolan hålls. Vem för barnens talan då? Jo föräldrarna, oftast Oskar. När Moa spelar piano sitter föräldrarna med! Kunde hon inte ens få vara själv med sin musiklärare då? Barn och ungdomar behöver egentid. Knyta band med andra vuxna och framförallt få vara med sina kompisar som är ens kompisar just för att man har fått valt dom själv. Det känns inte som om Agnes och Moa någonsin fick leva ett normalt liv och det tycker jag är det sorgligaste av allt. I deras korta liv.
Jag tror ingen här menar något somhelst ont mot den här tjejen utan det är själva det ständiga arrangemanget.I allt.
Du är smart develi så jag tror att du mkt väl fattar vad som menas. Det är inte tjejen som kritiseras. Hon är säkert en jättefin tjej och det kändes så fint att läsa det hon skrev om Agnes och Moa. Äntligen någon som berättade om dom!Det var en lycka att något som var arrangerat blev något bra.
Men det är just det. Det arrangerades av föräldrarna. När du var tonåring develi så ville du väl välja dina kompisar själv?
Det är något sjukt med det här ständiga kontrollerandet från föräldrarna. Det skulle ske på en bestämd dag. En bestämd tid. Om man nu tror på att Agnes och Moa var så sjuka och helt sängliggande. Hur kunde man då veta att orken fanns varje söndag klockan då och då?
När Agnes tränar fotboll. Vem är tränare då? Oskar. När möten på skolan hålls. Vem för barnens talan då? Jo föräldrarna, oftast Oskar. När Moa spelar piano sitter föräldrarna med! Kunde hon inte ens få vara själv med sin musiklärare då? Barn och ungdomar behöver egentid. Knyta band med andra vuxna och framförallt få vara med sina kompisar som är ens kompisar just för att man har fått valt dom själv. Det känns inte som om Agnes och Moa någonsin fick leva ett normalt liv och det tycker jag är det sorgligaste av allt. I deras korta liv.
Jag tror ingen här menar något somhelst ont mot den här tjejen utan det är själva det ständiga arrangemanget.I allt.
Du försöker nu dalta om att tjejen nog är fin - men du fattar inte överhuvudtaget att du använder henne för att stärka dina teorier samt överdriver om att det var arrangemang:
Hon var BARNVAKT åt Moa.
Hon blev över tid en VÄN med Agnes.
-.. och du fortsätter - lika förbannade blind för din egen dumhet.
Vart framgår att föräldrarna är ständigt kontrollerande mer än i din hjärna?
Anledning till att ordna barnvakt till Moa vet vi inte.
Varför skulle Moa ligga i sängen inledningsvis när hon är frisk - när de ordnar barnvakt ett år innan den hemska händelsen?
Du tror inte det var en bedömningsfråga - eller vet du att det gällde exakt varje söndag?
Om Moa var sjuk så ringde de nog och avbokade barnvakten...
Du gör ständigt en höna av en fjäder - för ATT du vill få in dina påståenden om kontroll och isolering.
När Agnes tränar fotboll är hennes pappa med. Han har även spelat fotboll själv så det är säkert nåt som intresserar honom.
Jag har också spelat fotboll. Vem fick köra till träningar och stå och frysa vid match?
Pappa.
När barn är sjuka och inte kan ta sig till skolan så torde en förälder sköta kontakten.
En förälder sköter väldigt mycket som målsman till ett minderårigt barn.
Inte ett dugg märkligt det heller. Det vore snarare förfärligt om sjuka barn skulle hålla i elevkonferenserna. Speciellt om barnet inte kan ta sig dit..
Agnes ska lära känna en ny kurator.
Inbillar du dig att barnet inte är i centrum?
Att hon är som en amöba som ingen bryr sig om?
14 år och inte kan förmedla sin åsikt?
Att lärarna inte är kompetenta att se att de inte klarar av skolgången pga ME?
Om de sitter med på en 40 minuters pianolektion en gång i veckan, kör dottern och slipper åka fram och tillbaka är jag föga förvånad. Det är tydligen inte i grannstugan..
Har de sen musikintresse och är engagerade så kanske de till och med tycker det är roligt att ta del av sin dotters lektioner.
Senast redigerad av develi 2019-03-31 kl. 14:45.
Senast redigerad av develi 2019-03-31 kl. 14:45.