2019-03-30, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Finns det någon adress? Var ligger kåken?

Suckunge 560 i Märsta. Det har framgått flera gånger här i tråden.
Citera
2019-03-30, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Kan man gissa att fasaden krymper/torkar i sommar, tar in vatten i höst, sprängs i vinter och faller isär i vårens plusgrader med reparationer i sommar, följt av arga inlägg och hot om stämning etc?

Jag satsar på den.

Andra småsaker som knarrande golv, lösa vattenkranar och ojämn temperatur i duschen tar jag för givet.

Finns en risk för det om fasaden inte är fackmannamässigt gjord.

Fyller på popcornförrådet...
Citera
2019-03-30, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Ja? Fälld/snubblar/whatever. Knät slår i. Handen ska ta emot fallet - för vek och knäcks, varpå kropp och huvud fortsätter mot asfalten.

Ganska enkelt.

Tror dock inte det är några kraftiga skador. Spelade väl boll eller nåt och ramlade.

För mig är det inte "ganska enkelt". Men tack för att du delade med dig.
Citera
2019-03-30, 22:12
Medlem
godboys avatar
Nu har jag inte den minsta aning om vad yngsta dottern råkat ut för, men det kan ju absolut vara någon idrottsskada, hoppas ingen gett sig på henne i alla fall. Nog för att Took har mycket konstigt för sig men jag tror inte hon skulle lägga hand på sin dotter.

Men att hon gärna försöker skapa sympatipoäng för sin egen del på in dotters bekostnad tror jag absolut. I vilket fall så är det helt omdömeslöst att lägga ut bilder och skriva inlägg om sin omyndiga dotter. Men Tunnan är hellre känd o hatad än okänd.
Citera
2019-03-30, 22:16
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Suckunge 560 i Märsta.

Tackar så mycket!
Men... det är ju varken en herrgård eller granne med kronprinsessan?
Istället verkar det ligga ganska nära inflygningsstråket för Arlandas bana 2...
Citera
2019-03-30, 22:31
Medlem
Citat:
Tackar så mycket!

Åjo, med Annas mått mätt så är det en grannfastighet till Haga slott.
Arlanda kan nog se fram mot en stämning för att de stör det fridsamma livet på landet. Och vid närmare eftertanke kan nog även du se fram mot en stämning - för att ha haft mage att påstå att det nya residenset inte är en herrgård!
Citera
2019-03-30, 22:57
Citat:
Tackar så mycket!
Tja suckarna på Suckunge blir nog i världsklass...i motsats till Tunnan som inte ens lyckades nå Sverigeklass.
Citera
2019-03-30, 23:00
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Åjo, med Annas mått mätt så är det en grannfastighet till Haga slott.
Arlanda kan nog se fram mot en stämning för att de stör det fridsamma livet på landet. Och vid närmare eftertanke kan nog även du se fram mot en stämning - för att ha haft mage att påstå att det nya residenset inte är en herrgård!

Ja, det är ju bara 35 km fågelvägen till Haga, så det är ju alldeles nästgårds...

Arlanda ligger betydligt närmre - ca 8 km - vilket med en inflygningsvinkel på 3 grader ger en flyghöjd på ca 400 meter...

Jag borde kanske skaffa en advokat...
Citera
2019-03-30, 23:07
Medlem
Gabriel Knights avatar
Var hittar ni kartan som visar närheten till Arlanda? Jag fick intrycket av att det nya huset låg isolerat på landet eftersom bussarna går så dåligt.
Citera
2019-03-30, 23:11
Medlem
Imorgon ska jag köra förbi nya huset. Vet inte hur mycket jag kan se utan att det blir uppenbart att jag snokar men det återstår att se.

Annars kanske någon är duktig på kamouflage? Lite kvistar på huvet och rulla i jord? Saknar kikare dock, hur långt ska man gå?
Citera
2019-03-30, 23:24
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Var hittar ni kartan som visar närheten till Arlanda? Jag fick intrycket av att det nya huset låg isolerat på landet eftersom bussarna går så dåligt.

https://www.hitta.se/kartan/pl/Arlan...62010:17.87733

Suckunge ligger inte så långt från E4an,inne i bushen.Arlanda ligger på andra sidan av E4an,
mittemot Suckunge.
Senast redigerad av cece123 2019-03-30 kl. 23:27.
Citera
2019-03-31, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebountyhunter
Imorgon ska jag köra förbi nya huset. Vet inte hur mycket jag kan se utan att det blir uppenbart att jag snokar men det återstår att se.

Annars kanske någon är duktig på kamouflage? Lite kvistar på huvet och rulla i jord? Saknar kikare dock, hur långt ska man gå?

Jag tänker nästan varje dag att jag borde ta en avstickare förbi där, men har hittills aldrig hunnit.
Du behöver nog inte oroa dig. Du kan ju vara ute för att leta efter tussilago, och har "kommit vilse". Det värsta som kan hända är att någon ber dig lämna, men inte ens det kommer rimligen hända.
Glöm för tusan inte att ta med dig kamera och dokumentera rikligt, för att sedan dela med dig här.

Om någon ställer sig vid landsvägen och säljer popcorn och kaffe vid inflyttningen, så lovar jag att bli en lönande kund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in