2019-03-28, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Forsberg aktuell för spel i helgen, enligt tränaren.
Och Pontus Jansson. Många är tyvärr naiva och tror att klubbar inte stoppar spelare från landslagsspel. Det gör de.
Citera
2019-03-30, 20:22
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endagitaget
Roade mig med att göra en uppställning med elva spelare som haft en bra karriär i klubblag men inte lyckats fullt ut i landslaget:

Jan Möller - en av allsvenskans bästa burväktare genom alla tider
...
Gary Sundgren - så dålig som göteborgarna tyckte han var, var han inte, bara nästan, utom i AIK då
Putte Ramberg - bajenlegendar, testad som libero i landslaget, gick sådär
Mikael Antonsson - skadedrabbad men borde aldrig fått så många chanser i landslaget
Behrang Safari - kan ha gjort tidernas sämsta enskilda landslagsinsats
...
Per Zetterberg - blommade under ett EM-kval, sedan hände något, kapacitet för så mycket mer
Stefan Pettersson - Ajax publiken begrep aldrig hur den mannen inte var ordinarie i sitt landslag
Anders Limpar - så mycket talang, så få bra landskamper
...
Jan Mattsson - sprutade in mål i klubblag men aldrig i landslaget
Mats Magnusson - europas målkung och mannen som gav den uppgivna gesten ett ansikte
Markus Rosenberg - peakade vid fel tidpunkt

Egentligen platsar även Torbjörn Nilsson på listan men det känns som ett hån att nämna honom bland de andra.

Det är spelaren tre snäpp ovanför Safari som står för den sämsta landslagsinsatsen någonsin. Låt oss aldrig glömma Gary Sundgrens insats mot Luxemburg på Ullevi 1998. Överstruken geting räcker inte till.
Citera
2019-03-30, 20:23
Medlem
Ishak, Quaison och Foppa har alla målat i Bundesliga idag.

Quaison och Foppa bör ses som givna, men Ishak bör absolut få chansen snart. Även om Quaison och Isak är rätt nya på den positionen.

Djupled:
Berg
Isak

Släppande:
Quaison
Ishak

Guidetti och Thelin hålls utanför till deras speltid och målproduktion förbättras. Mrabti kan kanske bli aktuell snart med. Claesson kan vikariera som anfallare men i första hand han och Forsberg på varsin kant på mittfältet.
Senast redigerad av 400Ben 2019-03-30 kl. 20:29.
Citera
2019-03-30, 20:51
Medlem
Gött att forsberg målade och assade någon som såg matchen som kan ge en bild av hans insats?
Citera
2019-03-30, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ishak, Quaison och Foppa har alla målat i Bundesliga idag.

Quaison och Foppa bör ses som givna, men Ishak bör absolut få chansen snart. Även om Quaison och Isak är rätt nya på den positionen.

Djupled:
Berg
Isak

Släppande:
Quaison
Ishak

Guidetti och Thelin hålls utanför till deras speltid och målproduktion förbättras. Mrabti kan kanske bli aktuell snart med. Claesson kan vikariera som anfallare men i första hand han och Forsberg på varsin kant på mittfältet.
Quaison ska spela samma roll som senast och Isak bör paras med honom. Forsberg på sin kant och CLaesson på sin. Jag älskar Ishak men har ännu svårt att se varför han bör få chansen snarast då han fortfarande inte 100% vad jag sett, jämnfört med innan skadan, samtidigt som han inte är bättre än Q eller Isak. Ishak kan kanske konkurrera med Andersson om 4e anfallarplatsen om han fortsätter bra dock.
Citat:
Ursprungligen postat av ignorethem
Gött att forsberg målade och assade någon som såg matchen som kan ge en bild av hans insats?
Såg inte matchen men tydligen var han grym.

----------

I övrigt en grym svensk fotbollsdag:

Quaison - 1mål.
Forsberg - 1mål & 1 assist.
Andersson - 1 assist.
Isak - 3 mål.
Ishak - 1 mål.

Guidetti har även fått sin första start på länge för Alaves mot Atletico så vi får väl se om de blir något där med. Tvek dock.
Citera
2019-03-30, 21:24
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det är spelaren tre snäpp ovanför Safari som står för den sämsta landslagsinsatsen någonsin. Låt oss aldrig glömma Gary Sundgrens insats mot Luxemburg på Ullevi 1998. Överstruken geting räcker inte till.

Svårt med närminnet? Fast i gamla hjulspår? Okej, du gillar inte Gary Sundgren. Men det var en match mot Luxemburg och han sänkte inte Sverige. Får jag kanske påminna om Jimmy Durmaz till landsförräderi gränsande "prestation" mot Tyskland i VM, ett drygt halvår bort? Aldrig, i något sammanhang, har jag sett en enskild spelare misslyckas med så mycket på så kort tid och förstöra så mycket för resten av laget (och landet, i det här fallet).
Citera
2019-03-30, 21:37
Medlem
Ovcharkas avatar
Skämtar ni? Horungen Forsberg lämnar landslaget pga "känning" för att ett par dagar senare spela med Red Bull, helt fit för fight.

Den äckliga sopan ska aldrig mer spela för landslaget.

Ingen med Zetinjaka som agent ska få spela. Enormt trött på den kurden.
Citera
2019-03-30, 21:38
Medlem
snillet_1s avatar
Antar att det är inkastet mot Holland som avses i fallet Safari?

Wendt hade en match mot Ungern som jag minns var oerhört usel. Det var väl Niva som skrev en riktig dundersågning efter det.
Citera
2019-03-30, 21:41
Medlem
Perversitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Antar att det är inkastet mot Holland som avses i fallet Safari?

Wendt hade en match mot Ungern som jag minns var oerhört usel. Det var väl Niva som skrev en riktig dundersågning efter det.
Ja, den där passningen inåt mittplan höll knatteklass.
Citera
2019-03-30, 23:16
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Skämtar ni? Horungen Forsberg lämnar landslaget pga "känning" för att ett par dagar senare spela med Red Bull, helt fit för fight.

Janne är feg. Vi kommer se Forsberg i nästa landslagstrupp tyvärr. Vilket gör att jag kommer bojkotta landslaget.

Vill aldrig se svinet igen.
Citera
2019-03-31, 11:48
Medlem
Citat:

Som någon skrev ovan är det naivt att tro att klubbarna inte styr och stoppar spelare. Klubblaget såg att Forsberg spelade 70, de ville inte överbelasta honom mer i landslaget utan ha tillbaka honom till helgen.

Det är knappast Foppa som är en horunge.

Jag är glad att Janne bestämmer och inte du.

Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Janne är feg. Vi kommer se Forsberg i nästa landslagstrupp tyvärr. Vilket gör att jag kommer bojkotta landslaget.

Vill aldrig se svinet igen.

Nej det är inte Janne som är feg utan han vet hur det fungerar. Hata inte spelarna utan spelreglerna.

Skulle man agera som du hade man fått de flesta klubbar emot sej, klart sämre spelmaterial och tillslut hade man fått sparken. Det hade bara blivit soppa av landslaget under en period och en tränare som får sparken.

Inse att landslagen lånar spelarna från klubblagen.
Senast redigerad av 400Ben 2019-03-31 kl. 11:59.
Citera
2019-03-31, 11:56
Medlem
Sluta hacka på Emil Forsberg nu. Det må ha varit ett märkligt byte mot Rumänien och vi lär aldrig få veta varför han egentligen byttes ut. Janne tar ut laget och ingen annan. Emil är och förblir en viktig spelare i landslaget, punkt slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in