Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Jag är inte vänster, så jag får använda vilka argument jag vill.

Jepp, de dåliga uppenbart eftersom jag så enkelt kan punktera dem hela tiden.
Vidare sällsynt kasst argumentationsteknik, klaga på ett argument som man själv just använde.
För som sagt. ska du anävnda argumentet, de tär sååå dyrt! kring denna fråga, så kan jag lova dig att abortförbud är vansinnigt mycket dyrare än aborter.
Citat:
Men jag anser som bekant att vi skall sätta det ofödda barnets liv högt och bara avsluta det om det finns verkligt goda skäl, men också att tidsgränserna bör sänkas i enlighet med de förbättrade möjligheterna att rädda för tidigt födda barn.
Och jag anser vi ska sätta fött liv högre. Samhällets prioritering idag bör vara att se till att det liv som nu föds ska göra det välkommet och med bra resurser, och det är inget som går tvinga fram med piska ur föräldrar, varken föräldrakärlek, resurser eller vilja.
Vidare ska vi prioritera männsikans överlevnad på detta klot, inte att bli så många som möjligt.
Citat:
Det är skillnad på "bara föräldrars ansvar" och "främst föräldrar ansvar". I Ditt svart-vita synfält så envisas Du med dikotoma ställningstaganden som gör att nyanser försvinner för Dig. Det är litet synd.
Visst, men ditt tjat om äktenskapet har ju just denna bakgrundsidé, att det ska vara en garant för barns ekonomi/ trygghet, så att statens ( alla vi andra) ska slippa.
Men nu visar ju all önskvärd statistik att människor blir inte speciellt lyckliga av att tvingas hit och dit, och icke lyckliga föräldrar har inte en susning till chans skapa nån form av trygghet för barn.
Forskning kring barn idag, visar att Sverige är bland de barnvänligaste länderna på detta klot, en absolut majoritet föds välkomna, en absolut majoritet är trygga och föräldrarna ges bra möjligheter vara bra föräldrar etc.
Men detta gillar ju inte uven..-..alldeles för lite piskor i den bilden, för lite social misär, för lite social press...det ska vara hårt leva som människa eller hur Uven? Speciellt! om man råkar födas som kvinna då ska det vara extra hårt.
Citat:
Av allt som är uselt i den delen av världen, så är abortproblematiken knappast märkbar. Men ett massivt preventivmedelsprogram skulle göra verkligt god nytta, för kvinnor, män, barn och egentligen hela världen givet antalet människor det rör sig om.
Nej den möjlighetten finns ju inte. Den är ersatt med oskuldskrav, hedersförtryck, tvångsäktenskap samt gravt förtryck av kvinnor, där sexuellt våld kommer som ett brev på posten.
En underbar konservativ värld , Uven. Helt i din andra.
Citat:
Lappri! Det tycks mig snarare som att det inte är förstått alls.
Snarare du själv som inte fattar vad dina idéer obönhörligen leder till för slags samhälle.
Citat:
Fordom hade vi ett lagrum som kallades uteblivet äktenskapslöfte. Jag har nämnt det tidigare i denna tråd. Om man befinner sig i en stabil relation, graviditet uppkommer och mannen smiter så skall han givetvis kunna infångas och lagföras. Gifter han sig med flickan och tar sitt ansvar så är allt gott och väl, men annars åläggs han ett betydande försörjningsansvar. Fö far nog en flicka som blir övergiven bättre av att vara utan en sådan ynkrygg. En riktig karl tar sitt ansvar, men samtidigt så har riktiga karlatag knappast uppmuntrats de senaste två generationerna.
Jösses....så nu ska kvinnor jaga män med ett kontrakt på krogarna? Inget sex innan du avgivit äktenskapslöfte? Sign here please?
En riktig karl, äger empati för kvinnor och kan tänka realistiskt kring vilket samhälle som faktiskt är ett som fungerar för flest möjliga. En riktig karl är därför för att kvinnor ska ha rätten bestämma över sin kropp och liv.