Citat:
Det är inget straff att inte få tillgång till andra människors plånböcker.
Fast inhumaniteten att ta ifrån ungen dess napp är inget jag förespråkar. Detta är inte retorik; det är bara antingen fånigt eller hysteriskt. Det är ett typiskt vänsterbeteende, och jag skall exemplifierar, i min fåfänga tro att jag kan nå fram till Dig:
Borgerlig förslag:
- Det vore bra att göra sänka u-landsbiståndet för att motverka korruptionen i Tredje världen.
Vänstern reaktion:
- Jaså?! Ni vill förstås återinföra slaveriet, utrota afrikaner och stjäla Afrikas alla naturresurser! Va? Va? Va?
Kan Du något litet inse att detta sätt att fara ut i anklagelser i högt tonläge ger ett klart hysteriskt intryck? Kan Du inse att vänstersvaret hade kunnat utformas mer balanserat och sansat?
Fast inhumaniteten att ta ifrån ungen dess napp är inget jag förespråkar. Detta är inte retorik; det är bara antingen fånigt eller hysteriskt. Det är ett typiskt vänsterbeteende, och jag skall exemplifierar, i min fåfänga tro att jag kan nå fram till Dig:
Borgerlig förslag:
- Det vore bra att göra sänka u-landsbiståndet för att motverka korruptionen i Tredje världen.
Vänstern reaktion:
- Jaså?! Ni vill förstås återinföra slaveriet, utrota afrikaner och stjäla Afrikas alla naturresurser! Va? Va? Va?
Kan Du något litet inse att detta sätt att fara ut i anklagelser i högt tonläge ger ett klart hysteriskt intryck? Kan Du inse att vänstersvaret hade kunnat utformas mer balanserat och sansat?
Banbidrag är inte "andra människors plånböcker" det är en skattefinanserat stöd för barn som vi bestämt via en demokratisk process.
vill du ta bort detta stöd får du nog skapa ett nytt parti...jag föreslår. Uvens äktenskapsparti,
med mottot: Äktenskapet före allt!
Mål: Alla ska leva i äktenskap från fyllda 18 tills de dör. Inget annat är accepterat.
bara anmäl där man nu anmäler nya partier...lycka till!
Jo, du förespråkar ju just detta. Nappar till små kottar kostar pengar. Tar du ifrån barn deras ekonomiska stöd tvingas de leva på vuxna föräldrars plånböcker enbart. är dess tunna och kanske bara 1, prioriterar dessa ex. cigaretter, kaffe framför nappar så bye bye napp.
Du kan byta ut nappar mot vad fasen du vill...som nu kostar pengar i barns liv...blöjor, mat, välling, puder i rumpan, sjukbesök, vaccinationer, barncyklar, roliga semestrar, leksaker, kläder etc etc.
18 år totalt sett ca 300 000 kr som du i ett svep tar ifrån andra människors möjlighet till en ekonomisk tryggad barndom baserat på att dessa inte är födda inom ett äktenskap.
Du borde skämmas rejält uven.
och din liknelse är ju ingen liknelse överhuvudtaget.
Du liknar vara född utanför äktenskapet med korruption????
jag skiter i vilket intryck jag ger ärligt talat.
jag försöker underhålla mig själv lite när jag skriver mot barockt enfald och då råkar jag roas av sarkasmer...så länge dessa håller sig innanför faktaramarna för debatten i fråga så har du ingen "hysteri".
Att du använde ett sådan epitet säger för övrigt mer om dig än mig.