Citat:

Citat:
Jag har funderat lite här, någon som vet hur mycket killarna fått betalt för att göra filmen? Eller har dom ställt upp gratis? Sen en grej till som jag reagerade på, det var i slutet på filmen, där sitter han Wade på stranden och eldar upp alla grejer han fått av MJ. Om han nu behövde pengar hade han ju kunnat sälja grejerna, samlare hade ju betalat rejält för att t e x få köpa ”Thriller jackan” och även handsken, jag får inte riktigt ihop det hela här *?*
Han har redan sålt saker, bland annat 2011 och försökte göra det anonymt men auktionshuset sa nej haha. Wade sålde en hatt och ett par handskar via Julians Auctios för totalt $80,500 för. Auktionshuset twittrade "He needed the money https://twitter.com/juliensauctions/status/1099754201243017221 Intressant att ett auktionshus går ut och säger att han behövde pengarna. Kom ihåg endast några månader senare "insåg/började han att minnas" vad MJ såkallat gjort mot honom.
Låt dig inte luras av den dramatiska "bränna jackan på slutet". Thriller jackan är nog förutom kanske Motown 25 handsken den mest värdefulla MJ merchen som finns (notera att det finns flera Thriller jackor för olika tillställningar) så att han hade kvar den så länge var en investering. Vidare kunde han inte sälja den anonymt och folk skulle säkert undra varför han hade kvar den om han nu hade såkallat blivit utnyttjad, därav bränna jackan på slutet. Bra dramaturgi med andra ord.
Vidare hävdar dem att de får 0kr för denna dokumentär men tror du på riktigt det? Dokumentären har ju blivit uppköpt och sålt till massa länder och de har med stor sannolikhet betalat för att få använda killarnas image och likeness. Så går man runt i USA när man försöker påstå att man inte fått pengar att ställa upp i olika saker, det må stämma, däremot får man ALLTID betalat för att få använda en persons image/likeness. Sedan vet vi inte heller om intervjuare mm har bidragit till deras stiftelser för att få en intervju, på det sättet får de också pengar.
Senast redigerad av Xfiles 2019-03-29 kl. 09:16.
Senast redigerad av Xfiles 2019-03-29 kl. 09:16.