Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,68%
830 röster
Nej
19,53%
281 röster
Är osäker
15,64%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2019-03-28, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beyondantares
The Smoking Gun postade alltid dokument som understödde det de påstod när de skrev artiklar om rättegången, utom den gången. De har aldrig kunnat redovisa källor. Då kan jag lika gärna använda Gutierrez sexfantasier om Michael och pojkarna som bevis.

Utan Jordan som vittne kunde hans beskrivning inte användas 2005. Det var dessutom försvarsidan som bestred att teckningen skulle få användas som bevis. Varför, om den kunde bevisa att Jordan ljög? Hade väl varit ett välkommet tillskott för dem, Michaels trovärdighet hade ökat med 1000%.

Men det var också Jordans försvarsadvokat som försökte få bort bilderna från det civila målet
Citat:
In early January 1994, Larry Feldman, the civil attorney representing Jordan Chandler, filed a motion with the Civil Court that contained a “multiple choice request”. On January 5, 1994 the Los Angeles Times reported:

“Feldman said he filed a motion in court that is a “multiple choice” request: Jackson may provide copies of the police photographs, submit to a second search, or the court may bar the photographs from the civil trial as evidence.” [4]

Vilket vore konstigt om de var säkert på att beskrivningen stämde.

Så egentligen håller jag med dig lite gran, men tycker det finns konstigheter på båda sidor.
Det hjälper inte att Jordan gömmer sig för allmänheten och flyr till utlandet varje gång någon försöker få honom att vittna.
Citera
2019-03-28, 23:10
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stillking
Safechuck påstår att han och MJ hade sex varje dag i ett rum på MJ:s tågstation. Detta skulle då enligt Safechuck ha hänt mellan åren 1988-1992. Han ljuger! Tågstationen byggdes först 1993 och stod helt klar 1994.

Bildbevis(27 augusti 1994): https://youtu.be/kumbli25w6o

Och när sa James det här då? Källa?

Och har du nåt bättre bevis än en video man inte fattar nåt av?
Citera
2019-03-28, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf

Vet inte huruvida det är 100 % tillförlitligt men läs här lite. Någon påstår att de kollat upp när tågstationen höll på att byggas. Hade varit intressant att höra Safechucks förklaring.

https://www.lipstickalley.com/threads/time-frame-errors-again.2263732/
Citera
2019-03-28, 23:22
Medlem
Citat:

Va händer i videon 1:07-1:13?
Citera
2019-03-28, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kasla92
Men det var också Jordans försvarsadvokat som försökte få bort bilderna från det civila målet

Vilket vore konstigt om de var säkert på att beskrivningen stämde.

Det är inte konstigt alls, det är standard procedure i det amerikanska rättsystemet. Feldman begärde att få kopior på fotona vilket försvaret inte ville lämna ut och då krävde han av domstolen att de antingen måste göra det eller så fick nya foton tas eller så fick inte fotona användas som bevis. Det är den proceduren man måste följa, och i annat fall kan försvaret ändra fotona. Åklagarsidan måste få kopior, och annars måste fotona dras tillbaka som bevis.

Citat:
Så egentligen håller jag med dig lite gran, men tycker det finns konstigheter på båda sidor.

Okej, det fick man ju verkligen dra ur dig.

Citat:
Det hjälper inte att Jordan gömmer sig för allmänheten och flyr till utlandet varje gång någon försöker få honom att vittna.

Jordan ville ju aldrig vittna. Han har en halv miljard och slipper sitta i domstol och beskriva i detalj hur Michael svalde hans sperma, dödshotas av Michaels fans och valsa runt i media under rättegången. Plus att avtalet säkert innehöll ett krav på att han inte skulle vittna mot Michael.
Senast redigerad av beyondantares 2019-03-29 kl. 00:30.
Citera
2019-03-28, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kasla92
Poängen med att göra upp det civila målet var att den riktiga rättegången skulle äga rum så fort som möjligt. Och jag tycker inte det är konstigt att MJ väljer att göra upp det civila målet, efter det han fick gå igenom, alltså fotograferas naken osv. Han ville kunna fortsätta med sitt liv, och fortsätta turnera.
Ett civil mål kan ta väldigt mycket tid, och har inte lika stora krav på bevis.
Sen kan man inte skylla på MJ att Chandlers familjen valde att inte gå vidare efter det civila målet.

Man kanske inte kan skylla på Jackson för att en girig familj tar emot en halv miljard när han erbjuder dom det. Men det är inte konstigt.

Att Michael ville ut och turnera är inte ett bevis på att Jordan sagt att Michael var omskuren, vilket var vad vi diskuterade.

Citat:
I själva citatet från Carl Douglas så kan jag inte se att han säger att beskrivningen matchade.

Nej, han säger att Michael fotades och att det var ”the 300 pound gorilla in the room”.
Senast redigerad av beyondantares 2019-03-28 kl. 23:57.
Citera
2019-03-29, 00:03
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Vet inte huruvida det är 100 % tillförlitligt men läs här lite. Någon påstår att de kollat upp när tågstationen höll på att byggas. Hade varit intressant att höra Safechucks förklaring.

"Still waiting for more information. Looks like everyone is checking sources now." står det.

I nåt inlägg skrev man det fanns mer än en tågstation, det låter rätt troligt.

Ska läsa lite mer i det där forumet.

Men ska tillägga inte vet jag exakt var och när allt hände från när jag var barn, inte heller allt gällande min son så man kan ta fel.
Senast redigerad av SmurfSmurf 2019-03-29 kl. 00:05.
Citera
2019-03-29, 00:32
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stillking
Mer bevis än såhär behövs inte(för mig). Safechuck ljuger.

Såklart han ljuger!!

Citat:

Vad ska James förklaring vara egentligen?

James påstår att han blev sexuellt utnyttjad mellan åren 1988-92 (sista gången det hände var i slutet av 1992) och beskriver tågstationen som en brottsplats. Tågstationen var inte klar förrän i slutet av 1993. Detta är nu bekräftat av den operativa ansvariga på Neverland som hette Allan Scanlan och hävdar att James ljuger. "I am pretty sure the construction was done mid 93 and the steam train showed up later that year. Not sure if Uriquedez Construction is still around but the built it and maybe they would give up the exact date".

När ett fan skriver "wow James lied and did not do his research" så svarar Allan: "That is what low-life dishonest people do".

MJs musik engineer Brand Sundberg sedan 30 år tillbaka skriver också "That's how I remember it also".
Brad Sunberg som spenderade typ 365 dagar/år med MJ har även gått ut hårt och kritiserat Wades historia, han var i studion när Wade var där och har sagt att det Wade påstår kunde absolut inte ha hänt.

Allan Scanlan säger även följande: "Well I guess I have been watching this FB thing more in the past few days that the past ... since it started. This HBO thing has got me more than pissed off. I know ALL the players and I am calling foul. So expect more posts on a fact finding mission".

https://www.facebook.com/allan.scanlan.7

Ni som kommer avfärda Allan och säga han jobbade på Neverland och var vän med MJ mm, så ska ni veta att det är enkelt att bekräfta dessa uppgifter genom att titta på bilder/videon från den tiden och jämföra. Som bland annat bilden här tagen augusti 1993 där man tydligt kan se att det INTE finns en tågstation. Jmf med bilden från 2005 hur tågstationen såg ut.
http://sv.tinypic.com/r/2165t/9

Citat:

Men ska tillägga inte vet jag exakt var och när allt hände från när jag var barn, inte heller allt gällande min son så man kan ta fel.

Allan svarar på FB att det finns EN tågstation "There is only one train station and it is a 2 story building. There are several train stops that are a shelter and a couple of benches".

Jag kan absolut hålla med dig om att man som barn kanske inte kommer ihåg allt. James däremot är ganska klar och tydlig med sina minnen vad MJ gjorde och pekar specifikt ut tågstationen som en brottsplats. Dock var inte tågstationen ens påbörjad under den tiden som James hävdar. Hur ska man tolka det? Jag köper inte att han inte minns eftersom han var barn, för en brottsplats minns man, särskilt om man som James beskrev ingående och detaljerat hur övergreppen hade gått till där. Ytterligare en av James lögner är upptäckt med andra ord .
Senast redigerad av Xfiles 2019-03-29 kl. 00:47.
Citera
2019-03-29, 00:35
Medlem
Citat:
"Still waiting for more information. Looks like everyone is checking sources now." står det.

Ska läsa lite mer i det där forumet.

Mm fortsättning följer. De skriver att det bara finns en huvudtågstation som var byggd i två våningar. Och sedan några tåg hållplatser på det.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2019-03-29 kl. 00:51.
Citera
2019-03-29, 02:43
Medlem
Zylfidens avatar
Jag har funderat lite här, någon som vet hur mycket killarna fått betalt för att göra filmen? Eller har dom ställt upp gratis? Sen en grej till som jag reagerade på, det var i slutet på filmen, där sitter han Wade på stranden och eldar upp alla grejer han fått av MJ. Om han nu behövde pengar hade han ju kunnat sälja grejerna, samlare hade ju betalat rejält för att t e x få köpa ”Thriller jackan” och även handsken, jag får inte riktigt ihop det hela här *?*
Citera
2019-03-29, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Jag har funderat lite här, någon som vet hur mycket killarna fått betalt för att göra filmen? Eller har dom ställt upp gratis? Sen en grej till som jag reagerade på, det var i slutet på filmen, där sitter han Wade på stranden och eldar upp alla grejer han fått av MJ. Om han nu behövde pengar hade han ju kunnat sälja grejerna, samlare hade ju betalat rejält för att t e x få köpa ”Thriller jackan” och även handsken, jag får inte riktigt ihop det hela här *?*

Kanske det här kan vara nånting som ger svar.
https://www.google.com/amp/s/hollywoodlife.com
Citera
2019-03-29, 04:29
Medlem
Citat:

Lipstickalley forumet länkat till ovan verkar vara ett riktigt WT ställe. Läs gärna vidare där för det här med tågen på Neverland är nog inte helt klart än hur det var. Inlägg nr 228 är dock guld.

James Safechucks twitter konto är "tillfälligt avstängt". Såg tidigare idag att han började få en del skit från MJ fans angående det här med tågstationen.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2019-03-29 kl. 04:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in