2019-03-28, 20:20
Medlem
...och där blev Hinse avstängd. Synd att vännerna aldrig kan hålla sig till reglerna
2019-03-28, 20:41
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tusen
...och där blev Hinse avstängd. Synd att vännerna aldrig kan hålla sig till reglerna

Att det ska vara så svårt
Om bara san vänerna hade kunnat tygla sitt humör så hade vi kunnat ha väldigt intressanta diskussioner, it's a shame.
2019-03-28, 20:49
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Att det ska vara så svårt
Om bara san vänerna hade kunnat tygla sitt humör så hade vi kunnat ha väldigt intressanta diskussioner, it's a shame.

Problemet är att vännerna inte varit så intresserade av diskussioner om Terese. Inläggen har istället gått ut på följande:

- Terese är oskyldig och världens finaste mamma/människa/vän.
- Alla andra inblandade är idioter/horor/skyldiga. De ska hängas ut och hotas.
- Lögn, lögn och förbannad lögn.

Har jag glömt något?
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2019-03-28 kl. 20:53.
2019-03-28, 21:13
Medlem
Citat:
Oliiiiidligt spännande!
Hoppas på fängelse och en massa böter, speciellt till fantastiska Alva!
känns på nått märkigt sätt inte fullt så spännande när man vet att hon kommer få fängelse.. men klart är det ju rätt intresant. att åklagaren väljer den linjen.. Men T gräver ju gropen allt djupare för sig själv så inte konstigt att åklagaren väljer en sån påföljd eftersom hon inte kommer ge sig utan att det blir ett jobbigt straff. Sen tror jag denna gång blir relativt lindrig straff endå. nästa gång blir nog aningen värre.. för då får hon det nya straffet och delen från tidigare straffet och som återfallsförbrytare för 3:E gången så blir det nog över året iallfall. För jag tror denna cirkus är långt från färdig.. för när dommen kommer så kommer hon flippa ur totalt och antagligen gå bananas med både tändare och sms och olika sorts inlägg i andras namn.
2019-03-28, 21:28
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Growe
känns på nått märkigt sätt inte fullt så spännande när man vet att hon kommer få fängelse.. men klart är det ju rätt intresant. att åklagaren väljer den linjen.. Men T gräver ju gropen allt djupare för sig själv så inte konstigt att åklagaren väljer en sån påföljd eftersom hon inte kommer ge sig utan att det blir ett jobbigt straff. Sen tror jag denna gång blir relativt lindrig straff endå. nästa gång blir nog aningen värre.. för då får hon det nya straffet och delen från tidigare straffet och som återfallsförbrytare för 3:E gången så blir det nog över året iallfall. För jag tror denna cirkus är långt från färdig.. för när dommen kommer så kommer hon flippa ur totalt och antagligen gå bananas med både tändare och sms och olika sorts inlägg i andras namn.

Ja, det är tragiskt att det ska behöva vara minst en rättegång varje år, dvs så länge hon inte får ett längre straff.

Stackars hennes barn. De vill ju så klart inte växa upp med en kriminell mamma. Och när hon sitter i fängelse blir det nog svårt att träffas för kvinnofängelserna är väl i södra Sverige?
2019-03-28, 21:52
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, det är tragiskt att det ska behöva vara minst en rättegång varje år, dvs så länge hon inte får ett längre straff.

Stackars hennes barn. De vill ju så klart inte växa upp med en kriminell mamma. Och när hon sitter i fängelse blir det nog svårt att träffas för kvinnofängelserna är väl i södra Sverige?
Ett som ligger närmast Umeå är Ljustadalen som har 20 platser i säkerhetsklass 3. Med tanke på barnen blir det nog ett i närheten.
(Ljustadalen är en av landets fem kvinnoanstalter, ligger i Sundsbruk, Sundsvall. Kvinnorna som kommer dit är ofta dömda till fängelse från 14 dagar till tre år.)

Blir det fängelse så är det säkerhetsklass 3 som gäller för det brott hon åtalats för. Sen beror det också på lediga platser.
2019-03-28, 21:57
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Problemet är att vännerna inte varit så intresserade av diskussioner om Terese. Inläggen har istället gått ut på följande:

- Terese är oskyldig och världens finaste mamma/människa/vän.
- Alla andra inblandade är idioter/horor/skyldiga. De ska hängas ut och hotas.
- Lögn, lögn och förbannad lögn.

Har jag glömt något?

Nej, jag tror att du fick med allt.
Förstår dom inte att dom vinner så mycket mer på att hålla sig sakliga istället för att gå till personangrepp och hotelser?
Ingen kan ta dem på allvar.
2019-03-28, 22:02
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Ett som ligger närmast Umeå är Ljustadalen som har 20 platser i säkerhetsklass 3. Med tanke på barnen blir det nog ett i närheten.
(Ljustadalen är en av landets fem kvinnoanstalter, ligger i Sundsbruk, Sundsvall. Kvinnorna som kommer dit är ofta dömda till fängelse från 14 dagar till tre år.)

Blir det fängelse så är det säkerhetsklass 3 som gäller för det brott hon åtalats för. Sen beror det också på lediga platser.

26 mil mellan Umeå och Sundsvall enligt Google. 52 mil t/r.

Ja, finns det inga lediga platser där riskerar hon att hamna ännu längre ner i landet.
2019-03-28, 22:12
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
26 mil mellan Umeå och Sundsvall enligt Google. 52 mil t/r.

Ja, finns det inga lediga platser där riskerar hon att hamna ännu längre ner i landet.
Jo, så kan det bli.

Måste rätta mig själv ang antal anstalter. Kom på att Ystad har en kvinnoavd. så det är 6 anstalter för bad ladies.
Övriga ställen är Hinseberg (Frövi), Färingsö (Ekerö), Sagsjön (Lindome), Ringsjön (Eslöv).

Tänk tanken med 20 frustrerande kvinnor inlåsta tillsammans. Narkomaner utan sitt, kvinnor som klagar på orättvis behandling, inga män, tjafs om enahanda och triviala ting. Mitt bland dem finns den egotrippade Terese.
Senast redigerad av hum.by.666 2019-03-28 kl. 22:16.
2019-03-28, 22:14
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Nej, jag tror att du fick med allt.
Förstår dom inte att dom vinner så mycket mer på att hålla sig sakliga istället för att gå till personangrepp och hotelser?
Ingen kan ta dem på allvar.

Exakt. De bränner alla broar för Terese. Man får ju inga positiva tankar om T utifrån vilka hotfulla, aggressiva drägg hon tydligen har som vänner. Om T var så snäll och underbar som det hävdas, så borde hon ju ha snälla vänner. Varför skulle en vänlig människa vilja umgås med ett aggressivt patrask? Däremot kan jag tänka mig att aggressiva människor vill umgås med likasinnade, dvs att T trivs med folk som hotar andra och vill hämnas. Då känner hon sig hemma.

Vore fantastiskt om en snäll och trevlig vän till Terese kunde komma hit och diskutera. En som inte hakar upp sig på Joel, Susanne, Malin och vad allt de alla heter, utan som klarar av att Terese ifrågasätts utan att topplocket går. Det är bra att vara lojal, men det betyder absolut inte att man ska hota andra och ljuga ihop saker om såna man inte gillar.
2019-03-28, 22:15
Medlem
pc-load-letters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666

Efter en snabbtitt på den anstalten på google maps så noterar jag att staketet runtom bara går till midjan. Med tanke på hennes tvångstankar om att tala skit om vissa personer, någonting som hon inte kan hålla sig från. Kommer hon att ha en sådan självbevarelsedrift så att hon håller sig självmant inom staketet eller kommer hon avvika på en gång?
2019-03-28, 22:18
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pc-load-letter
Efter en snabbtitt på den anstalten på google maps så noterar jag att staketet runtom bara går till midjan. Med tanke på hennes tvångstankar om att tala skit om vissa personer, någonting som hon inte kan hålla sig från. Kommer hon att ha en sådan självbevarelsedrift så att hon håller sig självmant inom staketet eller kommer hon avvika på en gång?
Ja, det är en öppen anstalt. De får inte vistas utanför det och efter kl. 21.30 ute på gården.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in