2019-03-28, 17:44
Bannlyst
Hon är ju friad från branden märks ni inte läst lyssnar
2019-03-28, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hinse

Hon är inte friad i juridisk mening. Däremot fanns det inte tillräckligt med bevis för att väcka åtal. Alla vet att hon är skyldig.
2019-03-28, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
har hon moppe?

Minns du inte fupen?😁 när Terese och Jimmy förföljde någon på moped😁
2019-03-28, 17:54
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
Hon är inte friad i juridisk mening. Däremot fanns det inte tillräckligt med bevis för att väcka åtal. Alla vet att hon är skyldig.

Precis. Hon är inte friad på något vis. Det fanns inte tillräckligt med bevis för att fälla henne. Och den kvinnliga polisen antydde ju att T var skyldig i FUP:en angående hoten hon fick i mobilen. Hon var tacksam över att hon hade ett tegelhus (eller var det stenhus), dvs så inte Terese kunde bränna ned det. Så även polisen vet att Terese är skyldig.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2019-03-28 kl. 17:57.
2019-03-28, 18:02
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Therese kanske hamnar i psykoser och får dessa infall och skriver hotelser. Att när hon sitter på rättegång så minns hon inte att hon eg skrivit dessa inlägg?

Långsökt- jag vet.

Men förklaringarna börjar sina. Intressant ändå att denna Hinse nu ska döda och nita folk. Kan du inte berätta lite mer vad du ska göra? Du verkar ha en väldigt massa aggressioner inombords mot dessa. Varför? Vad har de gjort dig?

Jag tror inte hin haft en psykos, bara svagbegåvad narcissism med selektivt minne.

Det vore faktiskt skönt för de inblandade om T faktiskt fick en psykos, så att hon lades in och det blev tillfälligt lugnare med hoten. Men när hon kommer ut blir det så klart dags för att hota alla möjliga inom psykvården - och så vips är det en ny rättegång.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2019-03-28 kl. 18:06.
2019-03-28, 18:04
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
Ja,han verkar nästan dumsnäll. Synd om killen som hamnat i klorna på denna farliga människa.

Fast tror inte polis kan/får spåra ip-adresser från fb. Tyvärr.

Inte från FB, men från personens dator som skriver.
2019-03-28, 19:01
Medlem
Fick nyss höra att tessan ha än ny lägenhet som hon fick samma dag som tinget
2019-03-28, 19:08
Medlem
Alltså nej. Nej. Nej. Nej. Nej.

Är det uppmärksamheten som gör att det fortgår? Jag förstår ju på något sätt att livet sket sig och att någon skulle få sota för det.
Men trots dom och ny förhandling så fortgår det. Om och om igen. Samma mönster? Varför? Jag förstår ju att hon inte tillhör normen. Men vad är det? Får hon kickar av det?
Eller är det något konstigt rop på hjälp?

Jag förstår inte! *sliter i mitt hår*
2019-03-28, 19:21
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Alla kan göra fel

Helt klart, alla kan göra fel.
Skillnaden mellan T + hennes sana väner är att normala människor erkänner sina misstag.
T har aldrig erkänt ett misstag i hela sitt liv.
Hon skriker ut att hon är oskyldigt dömd fast det finns övertygande bevis och hon har blivit dömd av en enig rätt.
Om T skulle börja erkänna sina "misstag" (mordbrand, olaga hot, stalking osv) så skulle T må så mycket bättre. Kanske inte i början, för det är inte kul att erkänna att man har gjort fel, men efter en stund så känns det bättre.
Man vinner respekt på att stå för vad man har gjort, både hos allmänheten, men även hos myndigheter.

T är varken oskyldig eller oskyldigt dömd. Hon måste börja stå för sina missta och erkänna och ta sitt straff. Om T skulle göra det så skulle vi alla få respekt för henne och ingen skulle skriva något dumt om henne i fortsättningen, inte så länge hon tar sitt straff och ändrar sitt beteende.
2019-03-28, 19:23
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiorinarullgardina
Alltså nej. Nej. Nej. Nej. Nej.

Är det uppmärksamheten som gör att det fortgår? Jag förstår ju på något sätt att livet sket sig och att någon skulle få sota för det.
Men trots dom och ny förhandling så fortgår det. Om och om igen. Samma mönster? Varför? Jag förstår ju att hon inte tillhör normen. Men vad är det? Får hon kickar av det?
Eller är det något konstigt rop på hjälp?

Jag förstår inte! *sliter i mitt hår*

Jag tror inte hon ropar på hjälp. Det är snarare så att hon HATAR att bli emotsagd, att inte få bestämma, att inte få sin vilja igenom. Då ska hon hämnas och ge igen. Därav att Joel ständigt blir utsatt eftersom han varit positiv till att barnen skulle vara i barnhem.

Likaså verkar det vara så att ju mer trassligt hennes liv blir desto mer ökar hoten och galenskaperna. Hon har liksom ingen impulskontroll och inget sätt att dämpa sin ilska som ökar med tiden. Dessutom HATAR hon att andra får uppmärksamhet eller beröm - som Alva för att hon är söt, otroligt charmig och räddade sin mamma från att brinna inne. Då är hon genast T:s fiende.

Men visst får hon en kick av det - kicken av att ge igen i smyg, för hon törs ju inte hota i sitt eget namn. Bara i andras namn. En riktig fegis uppenbarligen. Inte alls modig utan fullständigt feg.

Nör det gäller att tända eld på saker och ting, så får hon absolut en kick av det. Men en kick blandat med att det alltid är hon som ringer SOS och alltid är hon som sett gärningsmännen, dvs hon får ikläda sig en hjälteroll. En påhittat hjälteroll förvisso eftersom hon ju är en skogstokig pyroman och inte alls någon slags hjälte.
2019-03-28, 19:27
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
T är varken oskyldig eller oskyldigt dömd. Hon måste börja stå för sina missta och erkänna och ta sitt straff. Om T skulle göra det så skulle vi alla få respekt för henne och ingen skulle skriva något dumt om henne i fortsättningen, inte så länge hon tar sitt straff och ändrar sitt beteende.

Jag håller helt med dig. Skulle T erkänna och vilja förändra sig, så skulle jag uppmuntra henne. Inte skälla på henne utan backa upp henne. Att stå emot impulser, att inte agera när man är arg - det är stort.
2019-03-28, 19:35
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag håller helt med dig. Skulle T erkänna och vilja förändra sig, så skulle jag uppmuntra henne. Inte skälla på henne utan backa upp henne. Att stå emot impulser, att inte agera när man är arg - det är stort.

Precis.
Jag hade varit den första att heja på henne och stötta henne på alla sätt.
Om hon hade erkänt och förändrat sig skulle även chansen öka att hon får tillbaka sina barn.
Och det verkar ju vara viktigt för henne, så att börja stå upp för sina misstag och ta sitt straff är en väldigt bra början på vägen att må bättre och kanske få tillbaka vårdnaden om sina barn.
Hon kommer aldrig att få tillbaka vårdnaden om barnen om hon inte förändrar sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in