2018-01-19, 17:34
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Griskissen
Lars Lerin framstår som en snäll och ödmjuk person. Samtidigt har jag flera gånger sett hur han behandlar Junior illa så att man ser att Junior blir ledsen. Senast i Lerins lärjungar när han kallade Junior för "djur". Vet inte om det var menat som ett skämt, men i alla fall jag blev väldigt illa berörd.

Det är väl många av de här gamla fikusarna med ung färgad älskare/partner som har den här koloniala inställningen?
Bara att hoppas att det stackars lilla barnet (”deras gemensamma”, fast en av dem givetvis inte är förälder) klarar uppväxten.
Citera
2018-01-25, 12:11
Medlem
Griskissens avatar
Så hände det igen i gårdagens Lerins lärjungar. För andra gången kallar Lars Lerin sin partner Junior för "djur". Anar gammal unken rasism under den trevliga fasaden.
Citera
2018-01-25, 12:31
Medlem
swimp78s avatar
Eller så läser ni in för mycket i sånt som normala par tyvärr sysslar med i hemmet , typ bäbispratar med varann och kallar varandra konstiga saker typ ”min lilla bulle” ”lilla Gull-apan min” ”pussenussesnuttis”
Citera
2018-01-29, 22:13
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Griskissen
Så hände det igen i gårdagens Lerins lärjungar. För andra gången kallar Lars Lerin sin partner Junior för "djur". Anar gammal unken rasism under den trevliga fasaden.
Han är ju "som" ett djur, en hundvalp eller nåt. Det hedrar Lars att han inte så skitnödig när det gäller hur han uttrycker sig. Den enda som ska ta illa upp är Junior själv och han kallar nog Lars för både det ena och det andra.
Citera
2018-12-06, 17:48
Medlem
Konstnären Lars Lerin och maken Junior hade båda lämnat ett mörkt förflutet när de träffades.
Båda har erfarenhet av alkoholmissbruk.
– Vi har fått läka tillsammans och blivit helare, säger Lars Lerin i kvällens ”Tillsammans med Strömstedts”.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ka-tillsammans
Citera
2019-03-28, 13:30
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att
Lars Lerin spelar i en annan division än de konstnärer du nämner, utom kanske Oskar Bergman (Tobias Westerholm hittar jag inte).

Visst har hans personlighet bidragit till framgången. Men framgången är mycket välförtjänt. Han är en nästan kusligt skicklig akvarellmålare. Kombinationen av precision och lätthet som finns i hans målningar har jag inte sett hos någon annan akvarellist. (Om det är något som talar till hans nackdel är det möjligen den tekniska skickligheten som ibland övergår i flyhänthet.) Bildkompositionerna är överlägsna. Och svärtan, vem kan beskriva mörker med akvarellfärg lika bra som Lars Lerin!

Nåja, finns akvarellmålare som behärskar mediet på ett liknande sätt som Lerin https://www.liljevalchs.se/utstallni...e-abrahamsson/
Citera
2019-03-28, 14:25
Medlem
Kniv-Yxas avatar
Lars Lerin är en mycket stor konstnär, var och titta på hans utställning på Liljevalchs konsthall i somras och hans tavlor är helt underbara, de går för över 200.000 kr st, dock finns det litografier att köpa för en billig penning!
Citera
2019-03-28, 16:55
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Nåja, finns akvarellmålare som behärskar mediet på ett liknande sätt som Lerin https://www.liljevalchs.se/utstallni...e-abrahamsson/

Den skickligaste akvarellerna jag sett är Anders Zorns.
Lars Lerin är i klass med honom.
Hon du länkade till är inte i närheten av Lerin.
Citera
2020-11-19, 06:31
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Årets julvärd i svt men det har väl alla sett redan.
Citera
2020-11-19, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Årets julvärd i svt men det har väl alla sett redan.

Helt rätt val. En enkel och jordnära man med dialekt. Passar bra i stugorna. Ser fram emot julafton.
Citera
2020-11-19, 16:34
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallon81
Helt rätt val. En enkel och jordnära man med dialekt. Passar bra i stugorna. Ser fram emot julafton.

Helt enig.
Ett mycket bra val för alla dom som bäst behöver honom.

Citera
2020-11-19, 18:04
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Man kan inte förneka att han är väldigt intressant, varm och genuin! Går inte att säga något ont om honom.. Jävligt skön och äkta är han allt.. Värmlänningen.
Hur kan du vara så hundra på att han är alltigenom äkta? Jag såg ett program där han gästades av Torsten Flink och där han avslöjade hur han riktigt duktigt utnyttjat folk så även TF impades. Såg någonstans att Mark Levengoods finlandssvenska är något han inte använder sig av i de intima privata kretsarna. Sant eller inte det vet jag ej, men sant är att Kristina Lugns mer än lugna tal var fejk och på mig verkar Lerins blidhet vara av liknande art - allt för bizzen såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in