2021-02-04, 09:50
Medlem
NoSafetyInNumberss avatar
Ja måla kan han tamejfan!

https://i.pinimg.com/originals/55/1f...95f482d294.jpg
Citera
2021-02-04, 09:51
Medlem
Lerin med sin timida image haussas väl av media för att de förstår att vanligt folk till sist tröttnat på att få Jonas Gardell och hans aggressivt & vulgärt illsinta persona konstant nertryckt i halsen.

Bögar kan vara mjuka och snälla, helt enkelt, med betoning på kan.
Citera
2021-02-04, 11:11
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Säg vad du vill om Lerins homofili, tv-horande, fd missbruk och val av partner, men han är en otroligt begåvad och skicklig målare.
Begåvad? Jag ser begåvning hos Gauguin, Friedrich, Turner etc.

Jag ser ingen begåvning hos Lerige Lerin. Men det är väl en smaksak.
Citera
2021-02-04, 11:33
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parallax
Ja, det är ju bara efterblivet att hävda något annat, karln en en helt fantastisk konstnär som skapar otroliga målningar som även vi som inte är konstexperter kan uppskatta.

Bara kolla här tex: https://www.kunstverket.no/Utstillin...ars-Lerin.aspx
Han är duktig, inget snack. Men det finns tusentals lika duktiga konstnärer som inte kan sälja sina tavlor för en femtedel av det Lerin kan. Hans tavlor kostar sexsiffrigt därför att han byggt varumärket. Inte själva kvaliteten, som i och för sig jag ska erkänna är god.
Citera
2021-02-04, 11:34
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfoholik
Jag ska inte recensera konsten, för det är väl allmänt känt att konstigare konstnärer än honom har vunnit stora beundrarskaror världen över, så det får vara helt i sin ordning.

Men visst är det så att det blivit "inne" att gilla Lars Lerin, främst som person men också som konstnär, och främst bland boomers födda mellan 1940 och 1970. Eller kryper det även ner åldrarna precis som vurmen för Ullared? Det är hur som helst den här populariteten som är så konstig. Har folk inte sätt en sävlig bög förut? Kan fatta att det blir uppslutning kring exempelvis Jonas Gardell i DDR-sverige där det räcker att sticka ut lite för att bli känd i hela landet, men att sitta 2021 och älska Lars Lerin känns mest pinsamt. Om han nu är så härlig som folk tycker så förtjänar han knappast en större beundrarskara än några tio tusental på sin höjd, med tanke på att det borde finnas fler behagliga människor i varje stad?
Det är en korrekt analys. För 15 år sedan var det Lasse Åberg och hans jävla Musse-glas. Nu börjar 50-åriga tjänstemän i villa istället våta upp sig för Lerin.
Citera
2021-02-04, 13:38
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Det är en korrekt analys. För 15 år sedan var det Lasse Åberg och hans jävla Musse-glas. Nu börjar 50-åriga tjänstemän i villa istället våta upp sig för Lerin.
Lasse Åberg lyckades utan att vara bög (personligen tycker jag att Sällskapsresan är lättköpt smörja, en väldigt trött humor. Filmerna känns som en samling sketcher hopklippta av en 14-åring). Nu för tiden verkar karriären behöva en krydda i form av homosexualitet för att slå igenom. Kanske detta tilltalar de tv-chefer som lanserar folk som Lerin. För att inte tala om operasångaren Rickard Söderberg.
Citera
2021-02-04, 15:31
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfoholik
Jag ska inte recensera konsten, för det är väl allmänt känt att konstigare konstnärer än honom har vunnit stora beundrarskaror världen över, så det får vara helt i sin ordning.

Men visst är det så att det blivit "inne" att gilla Lars Lerin, främst som person men också som konstnär, och främst bland boomers födda mellan 1940 och 1970. Eller kryper det även ner åldrarna precis som vurmen för Ullared? Det är hur som helst den här populariteten som är så konstig. Har folk inte sätt en sävlig bög förut? Kan fatta att det blir uppslutning kring exempelvis Jonas Gardell i DDR-sverige där det räcker att sticka ut lite för att bli känd i hela landet, men att sitta 2021 och älska Lars Lerin känns mest pinsamt. Om han nu är så härlig som folk tycker så förtjänar han knappast en större beundrarskara än några tio tusental på sin höjd, med tanke på att det borde finnas fler behagliga människor i varje stad?

Ja din analys är hyfsat stollig. Oklar.
Men om du nu vilar i en åsikt som handlar om att Lars Lerin dagarna runt går och fyller år.
Ja, det är då din upplevelse. Din perception.

Men vems plats snor han?
Och vari brister du i att, bara titta bort, från där han är och tar plats?

Citera
2021-02-04, 22:29
Medlem
Om man bara ser Lerin som konstnär, så är han helt fantastisk!
Otroligt duktig konstnär!
Citera
2021-02-04, 23:30
Medlem
Har aldrig sett någon konst av Lerin. Bara sett intervjuer , något program med mongolida , lite om jul programmet. Har sett hans konst nu i tråden... fin som så. När det gäller konst så är jag glad bara jag ser vad det föreställer.... Många ggr är det ju bara goja och alla jublar ! Fattar inget 😊.
Citera
2021-02-05, 00:28
Medlem
Nja. Delvis kan jag väl hålla med dig. Men Lerin är klassad som nordens skickligaste akvarellist. Så han är knappast någon dussintallang.
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Lars Lerin är med sina suggestiva och tekniskt skickliga målningar en fantastisk bildmakare. Men sådana kryllar det av i Sverige, dem flesta totalt okända. Däremot passar hans homosexualitet och substansmissbruk in perfekt i nutidens scenarioberättande av vad ett "geni" skall vara.

Ställ er frågan om han skulle ha varit lika uppmärksammad om han var en helnykter och gladsint heteroman från Munkfors med fru och två barn. Låter inte särskilt spännande kanske, men så här har det alltid varit.

En riktigt uppmärksammad konstnär/musiker måste ha en "intressant" personberättelse utöver vad han faktiskt presterar konstnärligt, om den övfre medelklassen från storstaden skall orka behålla intresset i mer än trettio sekunder.
Citera
2021-02-05, 00:37
Medlem
Lerin är ju en personlighet av rang. Så udda och inte lik någon annan. Han verkar helt befriad från beräknande kalkylering. Så undra på att han blir en folkkär figur jämfört med någon som exempelvis Ernst Billgren som PR-planerat sin karriär sedan intagningsprovet till Valand typ. Sen har väl svenska folket tröttnat på PK-etablissemangets riksbögar Gardell och Levengood. Är väl trevligt med omväxling. Lerin har ju dessutom en riktig talang jämfört med dom förra som bara försörjer sig på ordbajseri.
Citera
2021-02-05, 08:04
Medlem
Lerin är en begåvad konstnär. Jag bryr mig inte om vem han är som person, om han är gay, politisk åsikt, hudfärg eller om han är blygsam eller ej.

Han är begåvad på att måla. Punkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in