2019-03-28, 11:04
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinse
Terese är underbar mot barn hon ha varit med mina barn hon va barn vakt åt mina 3 barn och mina barn älskar att va me Terese

Du är inte orolig att Terese börjar hota dig också då? Hon börjar ju hota alla hon träffar på och skyller det på andra.
2019-03-28, 11:08
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
Terese är ju tsm med en som ha sina 6 barn hemma 🤗
Jo hej du! Tillsammans med de sex barnen skulle det bli tio barn om Terese fick tillbaka vårdnaden. Det finns en stor chans att det blir ett erbjudande från TV4 om medverkan i "Familjen Annorlunda". Passande på flera plan.
Senast redigerad av hum.by.666 2019-03-28 kl. 11:11.
2019-03-28, 11:14
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Spänning vad dommen blir en vecka kvar

Det lutar åt Hinseberg vad jag hört
2019-03-28, 11:21
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
Terese är underbar mot barn hon ha varit med mina barn hon va barn vakt åt mina 3 barn och mina barn älskar att va me Terese
Jag tvivlar inte en sekund på att Terese är snäll mot barn, hon ligger på samma nivå som små barn. Men som barnvakt skulle inte jag anlita henne.
Senast redigerad av hum.by.666 2019-03-28 kl. 11:28.
2019-03-28, 11:43
Medlem
Hängt med i tråden en del och lyssnat på inspelningar, men jag fattar ändå inte. Att T hotar/anklagar familjehemmen för olika saker är för att hon vill få tillbaka sina barn. Kan förstå 'logiken' i hennes skeva föreställningsvärld.
Men Alva + mamma och idrottsledare - varför och vad har hon att vinna på hot/jävelskap? Hon verkar ju enligt idrottsledarna gillat verksamheten och hon känner knappt de förstnämnda. Vad vill hon få ut av det?
2019-03-28, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oniram
Hängt med i tråden en del och lyssnat på inspelningar, men jag fattar ändå inte. Att T hotar/anklagar familjehemmen för olika saker är för att hon vill få tillbaka sina barn. Kan förstå 'logiken' i hennes skeva föreställningsvärld.
Men Alva + mamma och idrottsledare - varför och vad har hon att vinna på hot/jävelskap? Hon verkar ju enligt idrottsledarna gillat verksamheten och hon känner knappt de förstnämnda. Vad vill hon få ut av det?
Från FUP:

När det gäller idrottsledarna så fick de hoten EFTER att Terese hade blivit avstängd. På något sätt tog klubben in en annan tjej som spelade med dem då. Då kom hoten. Ledarna spekulerar i att Terese blev sur för att den andra tjejen fick spela men inte hon.

A+A i Jörn. Där kom hoten från Jimmys telefon. Han kände A+A genom sin fd fru. Är det inte Jimmy som skickat hoten så kan man tro att det är Terese som vill sätta Jimmy i skiten. Det här hände runt tiden för deras skilsmässa och den verkar inte ha varit helt OK skött om man utgår från vad som sagt i rättegången.
2019-03-28, 12:19
Medlem
En intressant sak ur rättegången är att Jo*l förklarar varför han kom tillbaka till Terese.

Han hade fått någon slags indikationer från socialen(?) att han/de kanske skulle kunna få tillbaka de bägge äldsta barnen om han och Terese var tillsammans.

Inte för att det är någon vidare smart idé att vara ihop med Terese men det visar på hur pass mycket han vill vara en närvarande pappa åt dem.

Samma med Stockholmsflytten. Han lämnade Stockholm, där allt verkar ha gått bra, bara för att det blev för dyrt att resa hem och träffa barnen.
2019-03-28, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Från FUP:

När det gäller idrottsledarna så fick de hoten EFTER att Terese hade blivit avstängd. På något sätt tog klubben in en annan tjej som spelade med dem då. Då kom hoten. Ledarna spekulerar i att Terese blev sur för att den andra tjejen fick spela men inte hon.

A+A i Jörn. Där kom hoten från Jimmys telefon. Han kände A+A genom sin fd fru. Är det inte Jimmy som skickat hoten så kan man tro att det är Terese som vill sätta Jimmy i skiten. Det här hände runt tiden för deras skilsmässa och den verkar inte ha varit helt OK skött om man utgår från vad som sagt i rättegången.

jag trodde t blev förbannad på Al*a för att hon räddade sin mor ur huset när t brände ner det å fick då en massa ära som t var ute efter?
2019-03-28, 15:00
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dengummangickinte
jag trodde t blev förbannad på Al*a för att hon räddade sin mor ur huset när t brände ner det å fick då en massa ära som t var ute efter?

Ja, det är absolut en av orsakerna till att T hatar Alva. T tänder ju eld på hus för att leka hjälte och ringa SOS. Men Alva har bräckt T genom att rädda sin mamma från att brinna inne. Alva är dessutom väldigt söt, vilket ju stör T som vill vara snyggast och vackrast (vilket hon ju aldrig kan vara).
2019-03-28, 15:16
Medlem
Propparna i Tessans lilla hjärna avlöser varandra ju närmare dagen för domen kommer. Drömscenariot vore helt klart om hon blev dömd till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning, men det tror tyvärr inte att utfallet blir så.
2019-03-28, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
En intressant sak ur rättegången är att Jo*l förklarar varför han kom tillbaka till Terese.

Han hade fått någon slags indikationer från socialen(?) att han/de kanske skulle kunna få tillbaka de bägge äldsta barnen om han och Terese var tillsammans.

Inte för att det är någon vidare smart idé att vara ihop med Terese men det visar på hur pass mycket han vill vara en närvarande pappa åt dem.

Samma med Stockholmsflytten. Han lämnade Stockholm, där allt verkar ha gått bra, bara för att det blev för dyrt att resa hem och träffa barnen.
Ja,han verkar nästan dumsnäll. Synd om killen som hamnat i klorna på denna farliga människa.

Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Fast vi vet att det inte är Malin som har skrivit hoten från din användare.
Men hoten är polisanmälda och polisen kan spåra ip-adresser, så du ligger risigt till nu.
Fast tror inte polis kan/får spåra ip-adresser från fb. Tyvärr.
2019-03-28, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
Propparna i Tessans lilla hjärna avlöser varandra ju närmare dagen för domen kommer. Drömscenariot vore helt klart om hon blev dömd till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning, men det tror tyvärr inte att utfallet blir så.

Det vore det bästa. För den människan är ju inte frisk på en fläck.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in