2019-03-28, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hinse
Terese är ju tsm med en som ha sina 6 barn hemma 🤗

Har terrorese bytt loverboyfriend igen?
2019-03-28, 00:49
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:
Hon borde inte släppas i närheten av barn överhuvudtaget. Varken egna eller andras.
Verkar inte ha förmåga att ens ta hand om en hamster.
2019-03-28, 01:57
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolennart
Menar ni att det kan finnas möjlighet att döma en kvinna med hennes intellektuella funktionsvariation till fängelse. Känns ju lite som att sätta ett barn i fängelse. Hur ska hon drifta sig där? Kommer bli svårt för henne

Häromåret dömdes ett helt gäng utvecklingsstörda till fängelse pga ett mord. Det finns liksom inget alternativ för svagbegåvade kriminella vuxna.
2019-03-28, 07:02
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:

Ok, du känner alltså inte över huvud taget Terese. Synd, annars hade du kunnat vara en väldigt bra källa som står henne nära
2019-03-28, 08:01
Medlem
SmygarBerits avatar
Åklagaren: ”Kan du skriva en hel mening eller blir det konstigt när du skriver?”

Therese: ”Jo det kan jag, men jag har dysklektsi”

Skulle vilja påstå att hon kan varken skriva eller prata en hel mening 😆
2019-03-28, 08:07
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Är det ett tredje kapitel på gång?
Jag har inte hört något om det. Men det framkommer ju i ett av förhören att det kom nya sms efter de som finns med i detta åtal. Man kunde även höra åklagarens förvåning när han replikerade på det påståendet. (eftersom det nya hoten inte finns med i denna stämningsansökan kan han inte gå vidare med det i denna förhandling, nytt åtal måste till.)

I ett annat förhör sägs det att dessa sms-hot kom i samband med när JA och Terese var på väg/eller redan gjort slut. Det är att hämnas. Nu har JA ändrat adress till Sthlm igen och har väl också tänkt fara ner. Kanske vi ska "vässa pennorna" och invänta ett nytt åtal så småningom?

Jag som hade tänkt lägga med detta helt och hållet av iom domen den 4/4 men får väl tänka om lite i den saken.

Det borde vare ett tredje kapitel på gång, dels med tanke på det som sägs under rättegången, men också för att det bör väl utredas vem av sanvännerna som är här på flashback och förtalar och hotar.
2019-03-28, 10:42
Medlem
Det ska verkligen bli spännande och se hur dom dömer dom inblandade.
Blir det en lindrig dom börjar då jag fundera om dom då anser att bara för att man har ett handikapp då är det helt okej att begå brott.
Jag tycker kan man begå brott då ska man straffas lika oavsett om man har handikapp eller inte för brottet är dock detsamma.
Jag hoppas att T får det straff hon förtjänar utan några som helst förmildrande omständigheter.
Lagen ska vara lika för alla
2019-03-28, 10:47
Bannlyst
Spänning vad dommen blir en vecka kvar
2019-03-28, 10:51
Bannlyst
Vet denna skit snack sida handlar om Terese där alla snackar skit på olika vis visa saker stämmer men inte mkt som stäm om t
Denna dom handlar om Joel terese Jimmy
2019-03-28, 10:53
Bannlyst
Terese är underbar mot barn hon ha varit med mina barn hon va barn vakt åt mina 3 barn och mina barn älskar att va me Terese
2019-03-28, 10:54
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolennart
Menar ni att det kan finnas möjlighet att döma en kvinna med hennes intellektuella funktionsvariation till fängelse. Känns ju lite som att sätta ett barn i fängelse. Hur ska hon drifta sig där? Kommer bli svårt för henne
Ja, iom att åklagaren i sitt slutanförande yrkade på fängelsestraff så finns möjligheten. Jag har varit och är fortfarande tvivlande till att det straffet utdöms, lutar mer åt skyddstillsyn med de program frivården har att erbjuda, t.ex One to One.

Meningen med mitt inlägg du citerade är att om det blir ett fängelsestraff kan det bli för mycket för Terese och hon eldar. Gud förbjude, bara det inte drabbar någon oskyldig människa!
2019-03-28, 10:55
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Spänning vad dommen blir en vecka kvar

Oliiiiidligt spännande!
Hoppas på fängelse och en massa böter, speciellt till fantastiska Alva!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in