2019-03-28, 12:57
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Jo, tack för din omtänksamhet Jag köpte en mängd Lyrica idag som kommer att räcka i HÖGST två veckor. Förmodligen är allt slut inom 7-10 dagar så jag borde ju inte åka på någon AT?

Det verkar extremt individuellt tyvärr. Vet folk som käkat i en månad och slutat utan större problem och folk som blir tvärsjuka efter ett par veckor. Så har du kunnat käka 10-14 dagar förr lär det nog gå helt okej denna gång också.

Har själv fått en mini-AT efter en veckas knaprande. Inget outhärdligt och som kan mäta sig med riktig abstinens (känner några som är beroende och deras AT önskar jag verkligen inte på någon), men ont i musklerna, sömnproblem trots Imovane och förhöjd ångest i en knapp vecka fick jag.

Det jobbigaste är dock att suget ta mig fan aldrig släpper, hur länge man än håller upp... Men men, jag vänjer mig nog till slut.
Citera
2019-03-28, 14:06
Medlem
znors avatar
Jag verkar vara väldigt känslig på just gabapentin och pregabalin.
Lustigt äter 5mg xanor/dag, och har ätit benso i 11år dagligen.
Men dessa 2. Börjar det snurra på lågdos.
Lyrica tog jag första gången 900mg.
Och vart helt inkapabel att gå och grov förvirring uppstod. Har efter det provat lyrica i allt från 75mg-1.2g.
Men det räcker gott med 150-300, så blir jag märkbart berusad.

Har ätit 30st ikto 2er/dag i 1 år.
Och 20mg xanor /dag några månader.
Tillsammans med alkohol. Och det påverkar mig inte alls som detta och lyrica. Har inte haft en dag uppehåll från benso i 11år minst.

Någon som känner igen sig?
Eller har hört om folk som är väldigt känslig mot det?
Gabapentin behöver jag bara 300-600mg
Så snurrar det.
Äntligen något som biter på en.

Love / Z
Citera
2019-03-28, 20:36
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znor
Och vart helt inkapabel att gå och grov förvirring uppstod. Har efter det provat lyrica i allt från 75mg-1.2g.

Tillsammans med alkohol. Och det påverkar mig inte alls som detta och lyrica. Har inte haft en dag uppehåll från benso i 11år minst.

Så snurrar det.

Love / Z
I ditt fall så kanske ditt gabapentin potentierar din benso. Att 300-600mg gabapentin skulle räcka för ett rus, ja det räcker knappt för en som aldrig rört en drog (i russyfte vill säga). För de båda preparaten har korstolerans, men samtidigt tycker jag att det borde innebära att den lilla dosen gabapentin inte ger något.

Lite förvånad över det faktiskt, kul för dig dock!
Citera
2019-03-30, 19:08
Medlem
Concubines avatar
Finns korstolerans mellan detta och lyrica? Tänker efter att ha fått gabbisar utskrivet fram tills en knapp vecka sedan och vill nu flumma på lyr. Lite ot kanske men ungefär hur lång tid efter senaste lyriska ruset bör man gå på det igen? Ju sjuk toleransökning på de där grejerna.
Citera
2019-03-31, 14:21
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Concubine
Finns korstolerans mellan detta och lyrica? Tänker efter att ha fått gabbisar utskrivet fram tills en knapp vecka sedan och vill nu flumma på lyr. Lite ot kanske men ungefär hur lång tid efter senaste lyriska ruset bör man gå på det igen? Ju sjuk toleransökning på de där grejerna.

Korstolerans, ja
Citera
2019-04-02, 18:28
Medlem
Någon som kan uttala sig om pulver formen av gabapentin som finns att köpa på nätet inrikes på stället där man kunde köpa pregabalin förut

Bra eller kasst? Hur ska pulvret se ut?
Citera
2019-04-02, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znor

Så snurrar det.

Love / Z

Nej inte alls..
På detta forum pågår de nån jävla hets om att ta så mycket det bara går.. man pushar bara upp toleransen eller så ljuger folk om hur mycket de tar..
Citera
2019-04-02, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kapcylisten
Någon som kan uttala sig om pulver formen av gabapentin som finns att köpa på nätet inrikes på stället där man kunde köpa pregabalin förut

Bra eller kasst? Hur ska pulvret se ut?
Bra, som socker men med mindre korn
Citera
2019-04-02, 22:03
Medlem
Mitt pulver som kom igår var mer mjölig konsistens, smaken rätt bitter och kvalitén riktigt bra!
Citera
2019-04-03, 11:16
Medlem
Fladerlappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.P.Werk
Mitt pulver som kom igår var mer mjölig konsistens, smaken rätt bitter och kvalitén riktigt bra!
Japp!
Verkar vara en nyare batch som har lite annorlunda konsistens än tidigare.
Smakar mer bittermandel än förut och verkar vara mer potent.
Synd att de är så långsamma med leveranser ibland och verkar lalla runt en del.
Citera
2019-04-03, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fladerlappen
Japp!
Verkar vara en nyare batch som har lite annorlunda konsistens än tidigare.
Smakar mer bittermandel än förut och verkar vara mer potent.
Synd att de är så långsamma med leveranser ibland och verkar lalla runt en del.
Nu är lagersaldot "noll" igen och framförallt tar det ofta lång tid innan det kommer in igen!
Den batchen känns dock väldigt bra som jag köpte så hoppas det är samma igen!
Citera
2019-04-03, 18:53
Medlem
Nu har jag testat mitt pulver, det är mjöligt men man kan ändå ana lite kristaller då det glittrar i ljus, ögonmåttade 300mg med tesked då det alltid är smart att börja försiktigt med saker man inte är van vid dvs det kan ha varit mer eller mindre men nu har det gått lite mer än två timmar och jag tycker mig känna något kryper sig på så den onset jag upplever stämmer bra med gabapentin, ska måtta en lite större sked o se om hur det går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in