2018-10-31, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Alla som saknar lyrica: detta funkar som ett väldigt bra substitut.

Lyrica gör mig mer social också, tar bort lite spärrar som annars finns. Är det liknande också?

Kan hålla med att lyrica gör en påverkad ibland, även när man tar det regelbundet händer det, även samma dos, tex om man tar den lite för sent, hade gärna velat bli av det det för att jag vill verkar
normal inför andra och ha de positiva effekterna!
Citera
2018-10-31, 21:41
Medlem
bananajoe33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Är det nån som har krampat av Gabapentin?

Undrar också detta

Lyrica har jag krampat på väldigt många gånger
Citera
2018-11-01, 22:33
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Det är 400mg mest troligen då jag fick bättre effekt än utav 300mg (även apotekets). Väldigt nöjd med både baclofen och gabapentin från Alphabrain, kombinationen är väldigt fin btw. För mig räckte det med en kapsel för att bli duktigt påverkad, men sedan så har jag inte stor tolerans. Tummen upp hursomhelst!

Anser att gabapentin är underskattat och inte sämre än lyrica(effekten menar jag, styrkan är dock sämre). Det känns lite mjukare än pregabalin och på så sätt kan det användas i rätt dos på vardagen tex. Tycker ibland att lyricas effekt kan vara för flummig, så pass att det blir lite jobbigt. Gabapentin är väldigt bra i kombinationer med annat såsom opioider, baclofen, phenibut, benso men även annat såsom cb/noider, stimulanter och dissociativa.
Väldigt effektivt mot ångest, depressioner och andra negativa tankar/känslor.

Alla som saknar lyrica: detta funkar som ett väldigt bra substitut.

Tackar, blev en order nu, ska sluta med stimulanter igen och gaba är guld för min del under första veckan särskilt! Och bra för de som saknar lyrica som du säger också.
Citera
2018-11-02, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33
Undrar också detta

Lyrica har jag krampat på väldigt många gånger

Jag har fått ryck utav gabapentin. I och med att gabapentinets verkan är likadan(receptorer) som lyricas så borde väl krampanfall kunna vara en möjlighet tänker jag, kanske i lite mindre utsträckning pga mindre potens. På psychonautwiki så står det att man kan få "muscle twitching" och det är väl ryck/tecken på möjlig början av ett krampanfall.

Ta det lugnt med doseringen och har du muskelavslappnande benso till hands så inmundiga en normal dos i samband med gabapentin om du tar mer än normaldoser.
Citera
2018-11-02, 23:47
Medlem
Ociviliserads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PschoPCP
Lyrica gör mig mer social också, tar bort lite spärrar som annars finns. Är det liknande också?

Lyrican gör mig till en lite "extra" bra verision av mig själv. Gabapentin gör mig inte till samma utåtriktade person som babblar på av sig själv, men däremot tar den bort den sociala ångesten. Måste fortfarande tänka ut bra grejer att säga/göra, men det är inte svårt att väl säga/göra dem. Om du förstår vad jag menar. Med lyrican flödade allt på utan att jag ens behövde försöka.
Citera
2018-11-12, 06:11
Medlem
Fin medicin detta. Receptfritt i Thailand. Käkat 300mg 3 gånger per dag mot ångest. Tycker man mår bra som på phenibut. Får se hur länge denna funkar iom tolerans..
Citera
2018-11-16, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenbucks
Fin medicin detta. Receptfritt i Thailand. Käkat 300mg 3 gånger per dag mot ångest. Tycker man mår bra som på phenibut. Får se hur länge denna funkar iom tolerans..
Du bildar ju tolerans nästan så fort du trycker i dig en tablett. För mig känns det som att jag måste dubbla dosen dagen efter för att jag ska känna något, men bortsett från det är det en underbar känsla annars.
Citera
2018-11-16, 14:57
Medlem
KringExs avatar
Vid 900 mg har Gabapentin en biotillgänglighet på 60%
Vid 3600 mg endast 33%

Då borde det väl ge bättre effekt att äta 900 mg i halvtimmen tillsammans med chips tills man kommer upp i önskat rus?
Fettrik mat ska öka upptagningsförmågan

https://www.pfizermedicalinformation...l-pharmacology
Citera
2018-11-17, 09:46
Medlem
Fladerlappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Vid 900 mg har Gabapentin en biotillgänglighet på 60%
Vid 3600 mg endast 33%

Då borde det väl ge bättre effekt att äta 900 mg i halvtimmen tillsammans med chips tills man kommer upp i önskat rus?
Fettrik mat ska öka upptagningsförmågan

https://www.pfizermedicalinformation...l-pharmacology
Mjo, nu vet jag inte hur lång tid det tar för biotillgängligheten ”återställs”.
Gabapentin verkar väldigt knepig med sin linjärt slopande biotillgänglighet.
Sen måste man ju försöka räkna in tiden som gabapentinet försvinner ur kroppen samtidigt också.
Så enklast att pröva sig fram tills man hittar rätt dos/timme.

Men min kompis har uppnåt roligast effekt på att ta 600-900mg en halvtimme efter fet mat. Sen påfyllning med 150-300mg med någon timmes mellanrum.

Men har man så det räcker så hade jag köttat 600-900mg varannan timme.
Orka tjafsa liksom(har dock hög tolerans)

Naproxen ska även öka biotillgänligheten med ungefär 10% men vet inte ration och har inte erfarenhet av det så avstå helst :-)
Citera
2018-11-18, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormark
Du bildar ju tolerans nästan så fort du trycker i dig en tablett. För mig känns det som att jag måste dubbla dosen dagen efter för att jag ska känna något, men bortsett från det är det en underbar känsla annars.
Har kört fet/sockrig frukost plus en 300 med kaffe eller kolsyrat vatten. Väntat 30 min tagit en till med kaffe/k vatten. Vänta 30 till ta sista

Har funkat i typ 2 veckor nu. Knappt någon ångest, ovanligt pratglad. Glatt humör
Citera
2018-11-19, 05:18
Medlem
Allwayz0ntops avatar
Hur lätt tror ni det hade varit att Få denna utskrivet och vad ska jag säga till doktorn isånafall?
Citera
2018-11-19, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allwayz0ntop
Hur lätt tror ni det hade varit att Få denna utskrivet och vad ska jag säga till doktorn isånafall?

Säg att du tror att du lider av: Post Traumatic Stress Disorder (PTSD)
Senast redigerad av cadaverass 2018-11-19 kl. 15:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in