2019-03-28, 06:32
Medlem
Ska vi prata sopor som spelat i landslaget så har vi mittbacken Mikael Antonsson som inte alls hörde hemma där sedan sopan Erik Hamrén som förbundskapten.
Citera
2019-03-28, 09:05
Medlem
Roade mig med att göra en uppställning med elva spelare som haft en bra karriär i klubblag men inte lyckats fullt ut i landslaget:

Jan Möller - en av allsvenskans bästa burväktare genom alla tider
...
Gary Sundgren - så dålig som göteborgarna tyckte han var, var han inte, bara nästan, utom i AIK då
Putte Ramberg - bajenlegendar, testad som libero i landslaget, gick sådär
Mikael Antonsson - skadedrabbad men borde aldrig fått så många chanser i landslaget
Behrang Safari - kan ha gjort tidernas sämsta enskilda landslagsinsats
...
Per Zetterberg - blommade under ett EM-kval, sedan hände något, kapacitet för så mycket mer
Stefan Pettersson - Ajax publiken begrep aldrig hur den mannen inte var ordinarie i sitt landslag
Anders Limpar - så mycket talang, så få bra landskamper
...
Jan Mattsson - sprutade in mål i klubblag men aldrig i landslaget
Mats Magnusson - europas målkung och mannen som gav den uppgivna gesten ett ansikte
Markus Rosenberg - peakade vid fel tidpunkt

Egentligen platsar även Torbjörn Nilsson på listan men det känns som ett hån att nämna honom bland de andra.
Citera
2019-03-28, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Varför ej ge honom chansen? Tycker klart Antonsson bör gå före Berg

För att landslaget inte handlar om att ge chansen till varenda spelare som har en bra tvåmånadersperiod.
Citera
2019-03-28, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Jag är säkert lite färgad här. Men jag tycker att Granqvist är en otroligt överskattad försvarare. Jag tycker att han går bort sig på tok för ofta defensivt, och är ganska medioker med boll. Han haussades rejält efter VM eftersom han gjorde två straffmål, vilket ursäktade hans emellanåt klumpiga försvarsspel (där han räddades av någon annan). Jag ser gärna att Jansson tar över så fort som möjligt.

Seb Larsson är en ok spelare emellanåt. Varken bra eller dålig i mina ögon. Problemet är att vi har så många spelare som är bättre i dagsläget, enligt mig.
Han är väldigt bra på det han ska va vara bra på. Problemet mot Rumänien/Norge var att Helander/Granqvist inte hade Lindelöfs passningsfot och att de centrala mittfältarna inte skyddade backlinjen. Framförallt sistnämnda. Man kan inte spela 442 utan defensivt bra innermittar.
Citera
2019-03-28, 12:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
För att landslaget inte handlar om att ge chansen till varenda spelare som har en bra tvåmånadersperiod.
Berg får chans i evigheter utan att prestera
Citera
2019-03-28, 13:51
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ska vi prata sopor som spelat i landslaget så har vi mittbacken Mikael Antonsson som inte alls hörde hemma där sedan sopan Erik Hamrén som förbundskapten.
Hobbyblatten Oscar Wendt på vänsterbacken.
Citera
2019-03-28, 14:10
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma

Skulle precis nämna honom. Mycket bra på klubblagsnivå och gör nu sin sjunde raka säsong som ordinarie i Bundesliga (och laget ligger 4:a, dessutom), vilket är få svenska spelare förunnat. Helt oduglig i landslaget. Märkligt.
Citera
2019-03-28, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma

Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Skulle precis nämna honom. Mycket bra på klubblagsnivå och gör nu sin sjunde raka säsong som ordinarie i Bundesliga (och laget ligger 4:a, dessutom), vilket är få svenska spelare förunnat. Helt oduglig i landslaget. Märkligt.
Jag är nog fan villig att klandra Hamrén lite för den alltså. Det är sanslöst uppenbart att Wendt har kvalitén. Hade han varit ett oneseason wonder eller något sure men som du säger, snubben spelar i ett konstant top-halva lag i Bundesliga som ordinarie och är väldigt sällan dålig. Hade verkligen haft nytta av honom efter Ludde
Citera
2019-03-28, 16:37
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Jag är nog fan villig att klandra Hamrén lite för den alltså. Det är sanslöst uppenbart att Wendt har kvalitén. Hade han varit ett oneseason wonder eller något sure men som du säger, snubben spelar i ett konstant top-halva lag i Bundesliga som ordinarie och är väldigt sällan dålig. Hade verkligen haft nytta av honom efter Ludde

Fast det är ju just detta att vara nummer två efter någon som Wendt inte accepterade. Martin Olsson var förstavalet för Hamrén, och då började Wendt grina som en bortskämd skitunge och valde att bojkotta landslaget. Inte mig emot, sådana primadonnor har jag inget till övers för. Wendt gnällde över att han inte fick tillräckligt med chanser, men när han väl fick chansen så tog han den inte.
Citera
2019-03-28, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Berg får chans i evigheter utan att prestera

Och jag är osäker på om Berg kommer ses som given tvåa om ett år. Faktum är dock att han presterar tillräckligt bra, bortsett målproduktion, för att ses som tvåa i dagsläget. Isak är en av många som kan gå om honom, men det krävs lite mer.

Citat:
Ursprungligen postat av OskarOskarius
Han är väldigt bra på det han ska va vara bra på. Problemet mot Rumänien/Norge var att Helander/Granqvist inte hade Lindelöfs passningsfot och att de centrala mittfältarna inte skyddade backlinjen. Framförallt sistnämnda. Man kan inte spela 442 utan defensivt bra innermittar.

Och det är där jag hävdar att väldigt bra är en rejäl överdrift. Jag tycker att han är osmidig, långsam, relativt "dålig" på att läsa spelet och har en svag fot. Hade valt Jansson före varje dag i veckan.

Sen håller jag absolut med att Ekdal-Olsson inte är ett optimalt mittfältspar, men det gör inte att Granqvist ska gå helt oskyddad.
Citera
2019-03-28, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Fast det är ju just detta att vara nummer två efter någon som Wendt inte accepterade. Martin Olsson var förstavalet för Hamrén, och då började Wendt grina som en bortskämd skitunge och valde att bojkotta landslaget. Inte mig emot, sådana primadonnor har jag inget till övers för. Wendt gnällde över att han inte fick tillräckligt med chanser, men när han väl fick chansen så tog han den inte.
Mjo visst är det så men samtidigt skyller jag lite på Hamrén för att han inte såg Wendt för vad han var också. Men du har rätt.

--------

Iövrigt la Maja Lindelöf upp ett blogginlägg idag som går hårt åt media m.m. Där förklarar hon även att det var en "planerad igångsättning p.g.a komplikationer", så där bekräftas min misstanke att det låg komplikationer bakom "personliga skäl" och att det va därför dom inte bara sa att de va för barnafödsel. De garderade helt enkelt.

Hon går in på det mer, men kortfattat "hade fått höra att bebisen inte växte som han skulle och att huvudet var det enda organ som fortfarande växte, att all energi från min livmoder enbart gick till hans hjärna."

Skönt att de gått bra för dem.
Senast redigerad av znorlax 2019-03-28 kl. 17:25.
Citera
2019-03-28, 19:16
Medlem
Ovcharkas avatar
Forsberg aktuell för spel i helgen, enligt tränaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in