2019-03-27, 17:28
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Jag sa inte att det var gynnsamt, utan min mening är att man inte ska skita på sig som förälder om man kommer på sitt barn med att titta på porr. Bara att förklara saker som det är. Finns värre saker här i livet att oroa sig över.

Det är hela industrin som är absurd och givetvis inte hälsosam. Men vuxna människor får göra sina val och hantera konsekvenserna.
Skita på sig nä, men man bör reagera. Det blir väldigt snedvridet när barn tittar på sånt som är sjukt även för vuxna (tänker nu på xtrem porr).
Citera
2019-03-27, 17:33
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
När kvinnor som denna förfasa över porr är syftet ofta klart.

Män i ett förhållande ska inte kunna "fixa det själv" när kärringen inte vill eller när hon har gjort sig alldeles för motbjudande.

Dessa kvinnor borde istället vara tacksamma över porren. Alternativet är ju att deras karl går till en hora för att stilla sina lustar.

Fö så tycker jag det är opassande att de mästrar sina medsystrar. De som frivilligt vill medverka i porrfilm ska givetvis få göra så. Tycker man inte det så är det en form av omyndighetsförklaring av vuxna kvinnor.

Å denna förklaring har man läst så många gånger och det är så tjatigt. Den stämmer inte som nån allmän sanning.
Jag håller med dig om att inte porr ska förbjudas och att varje person tar ansvar för sin egen medverkan, man som kvinna. Däremot kan man ju tycka att hela branschen är motbjudande och snuddar vid gränsen till sjukligt. Men hot?
Nä, faktum är att porr i sig inte känns som ett hot på något sätt, det är ju för fan film!
Citera
2019-03-27, 22:53
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jo men om det är flera som använder samma IP-adress till exempel?
Det gör du ju faktiskt inte. Att du går via samma gateway ger dig inte samma IP-adress eller MAC-adress. Den sistnämnda är knuten till ditt nätverkskort. Surfa till https://ip.nu/ och kolla, så får du se.
Vill du veta mer kan du öppna en cmd-prompt och skriva ipconfig /all
Citera
2019-03-28, 09:33
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Det gör du ju faktiskt inte. Att du går via samma gateway ger dig inte samma IP-adress eller MAC-adress. Den sistnämnda är knuten till ditt nätverkskort. Surfa till https://ip.nu/ och kolla, så får du se.
Vill du veta mer kan du öppna en cmd-prompt och skriva ipconfig /all

MAC adresser är helt unika ja, men alla som delar internetanslutning har ju samma yttre ip adress, om man inte faktiskt betalar för att få fler och vem gör det?
Citera
2019-03-28, 11:05
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
MAC adresser är helt unika ja, men alla som delar internetanslutning har ju samma yttre ip adress, om man inte faktiskt betalar för att få fler och vem gör det?
Just det, det finns yttre och inre ip-adresser och det finns dynamiska ip-adresser med sina egna TTL. Detta är ganska elementär kunskap och loggarna är avsevärt mycket mer avancerade än så.
De kan baserat på ditt surfmönster med stor sannolikhet säg om du är man och kvinna. Plus att du har en massa cookies, .tmp-filer och skit överallt på din dator. Även i dolda mappar du själv inte ser.
Din gateway visas på en annan nivå i TCP/IP-stacken.
testa att göra en traceroute, får du se.
Citera
2019-03-28, 11:17
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Just det, det finns yttre och inre ip-adresser och det finns dynamiska ip-adresser med sina egna TTL. Detta är ganska elementär kunskap och loggarna är avsevärt mycket mer avancerade än så.
De kan baserat på ditt surfmönster med stor sannolikhet säg om du är man och kvinna. Plus att du har en massa cookies, .tmp-filer och skit överallt på din dator. Även i dolda mappar du själv inte ser.
Din gateway visas på en annan nivå i TCP/IP-stacken.
testa att göra en traceroute, får du se.

Jag ifrågasätter inte att det går att identifiera just din dator även om man har samma gateway, och inte heller att det går att utröna massor av saker genom t ex google analytics. Det enda jag invände på var påståendet att man inte skulle ha samma ip-adress. Din lokala ip adress kan inte omvärlden se, vad jag vet.
Citera
2019-03-28, 12:16
Medlem
Ja. Jag får allt fler signaler som intygar att feminister är de riktigt konservativa och som har de mest gammaldags åsikterna om just kvinnor. Tragiskt, men sant.

I feministers värld verkar det alltså...
  1. Bara vara män som ser på porr.
  2. Bara vara män som onanerar.
  3. Kvinnan har ingen sexuell fantasi förutom kring reproduktion med sin partner.
  4. Kvinnan har ingen vilja och kan absolut inte välja att vara sexuellt frisläppt, vara med flera personer och/eller gå igång på uppmärksamheten man får för sin kropp/sin sexuella prestation.
  5. Kvinnor som väljer att delta i porr kan inte fatta egna beslut, ha egna viljor eller ta ansvar för eventuellt dåligt fattade beslut.

Ledsamt. Mycket ledsamt.

Nej, det är inte bara män som ser på porr (min flickvän och jag kollar ungefär lika mycket).
Statistik visar på att kvinnor kollar allt mer på porr och på mer våldsam porr än vad många män kollar på. Många kvinnor verkar fantisera om sexuell frihet, att ha sex med flera män o.s.v. (än tvärt om), även om de kanske inte pratar så högt om det.

Den här artikeln är återigen, precis som allt som feminismen producerar, ett utlopp för någon foliehatts egen extremism och magkänsla. Jag börjar tro att feminismen har mer gemensamt med den kristna högern i USA än med någon "frihetsrörelse".

Välkommen till verkligheten! :*
Citera
2019-03-28, 12:49
Medlem
Det finns ju olika typer av motstånd till porren, men kommer motståndet från en feminist så betyder det i regel att hon vill kontrollera mäns sexualitet.

Vad gäller porr i övrigt tror jag det hade vart katastrofalt att förbjuda det i dagens samhälle eftersom merparten av män inte får utlopp för sin sexualitet när dom vill. Skulle inte bli förvånad ifall sexuella övergrepp mot kvinnor hade ökat. Tror porren fungerar som en slags ventil.

Killar börjar kolla på porr tidigt i livet, typ runt 11-12 års åldern. Att tjejer inte gör det beror nog främst på att dom får så pass mycket uppmärksamhet från killarna i sin omgivning att det på något sätt tillfredsställer deras sexuella behov. Ifall merparten av killar hade fått den mängd uppmärksamhet som gemene tjej får så tror jag inte dom hade kollat på porr i lika hög utsträckning.
Citera
2019-03-29, 09:19
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Det finns ju olika typer av motstånd till porren, men kommer motståndet från en feminist så betyder det i regel att hon vill kontrollera mäns sexualitet.

Vad gäller porr i övrigt tror jag det hade vart katastrofalt att förbjuda det i dagens samhälle eftersom merparten av män inte får utlopp för sin sexualitet när dom vill. Skulle inte bli förvånad ifall sexuella övergrepp mot kvinnor hade ökat. Tror porren fungerar som en slags ventil.

Killar börjar kolla på porr tidigt i livet, typ runt 11-12 års åldern. Att tjejer inte gör det beror nog främst på att dom får så pass mycket uppmärksamhet från killarna i sin omgivning att det på något sätt tillfredsställer deras sexuella behov. Ifall merparten av killar hade fått den mängd uppmärksamhet som gemene tjej får så tror jag inte dom hade kollat på porr i lika hög utsträckning.
Tänkvärt.
Jag brukar tänka på min 80-20 teori, men detta ger den mer kött på benen.
Citera
2019-03-29, 09:46
Medlem
Citat:
Tänkvärt.
Jag brukar tänka på min 80-20 teori, men detta ger den mer kött på benen.
Föreställ dig att alla män i Sverige bestämde sig för att sluta ge kvinnor sexuell uppmärksamhet i typ 4 månader. Vad som förmodligen hade hänt är att sexuella övergrepp mot män hade ökat explosionsartat, varannan kvinna hade nog blivit en sexförbrytare. Att majoriteten män inte förgriper sig sexuellt på kvinnor trots att dom kanske inte får sexuell uppmärksamhet på flera månader beror på att dom lärt sig hantera det sedan barnsben.
Citera
2019-03-29, 09:50
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Jag ifrågasätter inte att det går att identifiera just din dator även om man har samma gateway, och inte heller att det går att utröna massor av saker genom t ex google analytics. Det enda jag invände på var påståendet att man inte skulle ha samma ip-adress. Din lokala ip adress kan inte omvärlden se, vad jag vet.
Surfa in till myip.com och kolla.
Citera
2019-03-30, 23:10
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Har ingen åsikt kring porrtittande bland vuxna. Vet du vad? Dessutom tittar jag på det själv ibland och gjort sedan övre tonåren. Hör och häpna!
Aye myfirstsexteacher.Moment22x22.2160p.mpeg

Det ska mycket till innan jag häpnar. Och jag har heller inga problem med vuxna som tittar.

Men det blir uppenbart ett "problem" i parrelationer mellan man/kvinna när män kollar på porr då porrtittande kan ge en signal till kvinnan att denna inte duger. Oavsett hur sexlivet är. (Porrtittandet blir ett problem om respektive försakas i sexlivet. T ex. man väljer att titta på en avsugning istället för att få en verklig avsugning av respektive).

Citat:
Hur sex mellan människor och porrtittande kan vara jämförbart i något sammanhang har jag svårt att förstå eftersom det är vitt skilda upplevelser.

Då kan man smått fråga sig, varför har kvinnor så stora problem med män som kollar på porr?
Om nu inte sexlivet blir försakat? Varför mår kvinnor så dåligt när män kollar på porr fast dom får sin del i bingen?

Citat:
Men jag kan se ett bekymmer i att 10-13åriga pojkar har tillgång till porr som är allt annat än smaklig. Kan inte du det?
Jo det kan jag. Men detta problemet finns inte riktigt. Man måste verkligen söka djupt för att få porr som är osmaklig. Och när det blir osmakligt så brukar dessa 10-13 åriga pojkar rygga tillbaka av äckelkänslor.

Citat:
Sedan är porrbranschen egentligen en rätt sjuk värld, iallafall den delen som spelar in mer extrem porr. Jag undrar verkligen hur det står till i dessa människors skallar. Men det kanske är fel, möjligen är de som kreti och pleti, helt vanliga kännande människor som spelar teater.

Vad som är extremt och vad som inte är extremt är upp till betraktaren. Pratade med en kvinna för inte så länge sen, samtalet kom in på sex.

Vad jag tyckte var extremt tyckte hon var normalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in