2019-03-27, 11:17
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det är väldigt stor skillnad på att bli dominerad och förnedrad.
Så förnedrande porr är inte någonting relevant för verkligheten. Det finns nog inte så många kvinnor som uppskattar att bli våldtagna av 4-5 män samtidigt, spottade på, runtslängda med, få flera dunderkukar i röven i turordning o.s. v.
Denna typ av porr finns ju att hitta överallt, gjorde en undersökning av flera olika porrsidor faktiskt.
Att tänka att det skulle vara någonting kvinnor vill vara med om i verkligheten tror jag blir väldigt fel. Det kan jag säga med 99% säkerhet att de flesta kvinnor inte vill.

Instämmer. Men merparten av porr som konsumeras är inte extremporr.

Citat:
Att bli dominerad av en partner som man har respekt för, och som har respekt för en själv är en helt annan sak och inte alls samma sak som förnedring.

Håller med.
Citera
2019-03-27, 11:55
Medlem
Sir Dwains avatar
Nej det låter som fel väg att gå, att statligt reglera porr är något som konservativa sysslar med (se Tories).

TS frågar om så kallad "extremporr" är vanlig i Sverige, i Sverige har jag ingen aning men gonzo-genren är mycket populär och har influerat även mer traditionell porr, det är mycket choking och gagging överallt numera. Det är mainstream.
Citera
2019-03-27, 12:08
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Nej det låter som fel väg att gå, att statligt reglera porr är något som konservativa sysslar med (se Tories).

TS frågar om så kallad "extremporr" är vanlig i Sverige, i Sverige har jag ingen aning men gonzo-genren är mycket populär och har influerat även mer traditionell porr, det är mycket choking och gagging överallt numera. Det är mainstream.

All hedonism leder till "desensitization" tillslut, allt blir till gammal ost, och jag tror att folk då söker till sånt skit. Folk har svårt att ta in hur jävla fantastiskt allt blir ifall man bara utövar lite jävla avhållsamhet, de kan inte mättas och blir bara deprimerade av att aldrig få nog av allt mer banala njutningsmoment.

Det finns skillnad i att diskutera hur psykiskt illa folk kan komma att må av skiten från att gå runt och tro sig kunna reglera porr eller moralisera om hur hemska hemmarunkarna är.

Det är väl ungefär som fetmadebatten, inte fan vill jag gå och förbjuda chips, mikromat och Mcdonalds bara för att jag gärna diskuterar dess destruktiva konsekvenser till folk som är för lata för att laga mat.

Finns två olika sätt att tala om sådana saker (den moraliserande och den inspirerande), men i moralismens Mecka Sverige ska man alltid söka svar i att moraliskt förkasta människor och förknippa deras handling med att andra människor indirekt skadas på något sätt.

Ska man kritisera Mcdonalds ska man väl då tala om kossor som fjärtar metan eller liknande trams som ingen konsument bryr sig om när de är hungriga.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-03-27 kl. 12:12.
Citera
2019-03-27, 12:31
Medlem
salty-sailors avatar
Tja, för ca 20 år sedan så hade vi konstant propaganda om att det inte finns något "fel" sätt att knulla på, via diverse sexualupplysare typ fråga olle. Att bli knullad i röven med en bautadildo av en ladyboy, samtidigt som man piskar sig själv med björkris är lika rätt som hetrosex mellan en man och en kvinna. Men nu ska man altså inskränka på den miljö man själv har tagit fram. Konstigt

Varför ska jenny bengtsson inskränka på folk som vill se en bög fista en annan bög upp till armbågen så att ändtarmen vänds ut och in och följer med ut?
Citera
2019-03-27, 12:38
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salty-sailor
Tja, för ca 20 år sedan så hade vi konstant propaganda om att det inte finns något "fel" sätt att knulla på, via diverse sexualupplysare typ fråga olle. Att bli knullad i röven med en bautadildo av en ladyboy, samtidigt som man piskar sig själv med björkris är lika rätt som hetrosex mellan en man och en kvinna. Men nu ska man altså inskränka på den miljö man själv har tagit fram. Konstigt

Varför ska jenny bengtsson inskränka på folk som vill se en bög fista en annan bög upp till armbågen så att ändtarmen vänds ut och in och följer med ut?

Lust omvandlas snabbt till bitterhet och besvikelse, och däri finns roten till det mesta av moralismen. Den där Jenny ser lite förtidstantig ut och kan mycket väl ha blivit sur på att någon mjäkig hipsterpojkvän som bara sitter och glor på unga kvinnor med stora bröst i porrsidor kl 00.00 istället för att knulla skiten ur henne.

Är troligen inte så mycket mer komplicerad än så.

Så här skriver hon om män hon ogillar:

https://twitter.com/klasskamp/status/754630881680224257?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5E tweetembed%7Ctwterm%5E754630881680224257&ref_url=h ttps%3A%2F%2Fnyheteridag.se%2Fniklas-svensson-om-att-polisanmala-vansterpartiets-riksdagsle damot-stammer-att-jag-overvager-detta%2F

Det är ju uppenbart att vi har att göra med en typisk radikalfeminist som drivs av sexuell frustration.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-03-27 kl. 12:48.
Citera
2019-03-27, 13:08
Medlem
När kvinnor som denna förfasa över porr är syftet ofta klart.

Män i ett förhållande ska inte kunna "fixa det själv" när kärringen inte vill eller när hon har gjort sig alldeles för motbjudande.

Dessa kvinnor borde istället vara tacksamma över porren. Alternativet är ju att deras karl går till en hora för att stilla sina lustar.

Fö så tycker jag det är opassande att de mästrar sina medsystrar. De som frivilligt vill medverka i porrfilm ska givetvis få göra så. Tycker man inte det så är det en form av omyndighetsförklaring av vuxna kvinnor.
Senast redigerad av MrStreamer 2019-03-27 kl. 13:11.
Citera
2019-03-27, 13:48
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Jag har aldrig sagt att jag vill förbjuda porr. Jag diskuterar snarare att det kanske inte är odelat positivt att det finns så lättillgängligt som det gör.
nej så klart och det håller jag med om.
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
haha. Lycka till! 12-åringar vet hur man hittar allt.
det må vara hänt, men du behöver fortfarande inte förbjuda porren då är till för 18+, det enda man kan och ska göra är i så fall göra det svårare att komma åt den.
Citera
2019-03-27, 13:58
Medlem
Citat:
Jag har svårt att tro att det på ett enda sätt skulle vara gynnsamt för en 12åring att titta på porr av grövre slag. Tycker det är direkt olämpligt.

Jag sa inte att det var gynnsamt, utan min mening är att man inte ska skita på sig som förälder om man kommer på sitt barn med att titta på porr. Bara att förklara saker som det är. Finns värre saker här i livet att oroa sig över.
Citera
2019-03-27, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Vilket himla skitnsack. Finns inget positivt med porr. Porr är den ultimata förnedringen för vad porr i praktiken är att du sitter och tittar på två som har sex men du får inte medverka. Den ultimata cucken.
Det är EXAKT vad cuckolding är.

Skillnaden från det att man konsumerade porr och idag ingenting är enorm. Man blir en ubermensh som gör allt för att sprida sin säd till snygga tjejer.

Bara att man använder uttryck som ubermensh säger en hel del om dig. Oroa dig inte. Människor med gravt begränsat intellekt likt du brukar ha svårigheter med att se skillnad på äpplen och päron.
Citera
2019-03-27, 14:03
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Bara att man använder uttryck som ubermensh säger en hel del om dig. Oroa dig inte. Människor med gravt begränsat intellekt likt du brukar ha svårigheter med att se skillnad på äpplen och päron.

Bara att man har ett användarnamn som du, "MittPorrkonto", säger en hel del om dig.
Citera
2019-03-27, 14:13
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Vilket himla skitnsack. Finns inget positivt med porr. Porr är den ultimata förnedringen för vad porr i praktiken är att du sitter och tittar på två som har sex men du får inte medverka. Den ultimata cucken.
Det är EXAKT vad cuckolding är.

Skillnaden från det att man konsumerade porr och idag ingenting är enorm. Man blir en ubermensh som gör allt för att sprida sin säd till snygga tjejer.

Ifall män åtminstone hade styrkan att bara experimentera avhållsamhet i 3 månader tror jag inte att många skulle återvända till gamla vanan.
Citera
2019-03-27, 17:25
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain

Sinnessjukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in