Citat:
Ursprungligen postat av
Sir Dwain
Nej det låter som fel väg att gå, att statligt reglera porr är något som konservativa sysslar med (se Tories).
TS frågar om så kallad "extremporr" är vanlig i Sverige, i Sverige har jag ingen aning men gonzo-genren är mycket populär och har influerat även mer traditionell porr, det är mycket choking och gagging överallt numera. Det är mainstream.
All hedonism leder till "desensitization" tillslut, allt blir till gammal ost, och jag tror att folk då söker till sånt skit. Folk har svårt att ta in hur jävla fantastiskt allt blir ifall man bara utövar lite jävla avhållsamhet, de kan inte mättas och blir bara deprimerade av att aldrig få nog av allt mer banala njutningsmoment.
Det finns skillnad i att diskutera hur psykiskt illa folk kan komma att må av skiten från att gå runt och tro sig kunna reglera porr eller moralisera om hur hemska hemmarunkarna är.
Det är väl ungefär som fetmadebatten, inte fan vill jag gå och förbjuda chips, mikromat och Mcdonalds bara för att jag gärna diskuterar dess destruktiva konsekvenser till folk som är för lata för att laga mat.
Finns två olika sätt att tala om sådana saker (den moraliserande och den inspirerande), men i moralismens Mecka Sverige ska man alltid söka svar i att moraliskt förkasta människor och förknippa deras handling med att andra människor indirekt skadas på något sätt.
Ska man kritisera Mcdonalds ska man väl då tala om kossor som fjärtar metan eller liknande trams som ingen konsument bryr sig om när de är hungriga.