Citat:
Ursprungligen postat av
AdjooooglE
Det sexuella kapitalet sitter kvinnan på. Oavsett om hen är feminist eller inte.
Motståndet mot porr kommer alltid finnas hos dom som inser att det sexuella kapitalet inte håller för evigt.
Har kvinnan tillräckligt med sexuellt kapital, då är det helt okej med "hemmarunkare". Ty kapitalet kan användas för någon annan.
Det finns en anledning till att medelålders kvinnor och äldre kvinnor generellt är stora motståndare till porr.
Det sexuella kapitalet sinar för dom. Porren växer till en konkurrent. Prostituerade blir till och med en konkurrent.
Jenny är 30+. För den invigde förklarar det precis allt.
Jag tänker mig att sexrobotar kommer innebära slutet på Västvärlden.
Även ifall feministerna har fel (egoistisk) anledning att kritisera virtuella hedonismen, så kanske det inte behöver lyftas som något ideal, del av manliga motståndsrörelsen, bara därför.
Ifall någon gubbe vill runka till tonårstjejer i sin rnsamhet ska han väl få göra det, men jag har lite svårt med försäljningen av denna meningslösa "land of honey and milk".
Rom hade just sådana orgier när goterna var strax utanför stadens portar.
Givetvis har kvinnor också sexuella beteenden idag som är extremt destruktiva åt dem själva (det kommer dock inte skrivas om det i tidningar, "vad är det för fel på dem?").