2019-03-27, 14:19
Bannlyst
Inte orkat läsa hela tråden. Hade fröken Nilsson psykiska besvär och missbruksproblem? Hon verkar, enligt domen, inte ha så stor koll på vad som egentligen hänt och inte. Det talas om blod här och blod där, brevknivar m.m. Hon "tror" att det gick till på det sättet o.s.v. En hel del av det som hon anklagat honom för har visat sig vara fel.
Citera
2019-03-27, 14:25
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Nej du har fel. Vilka kvinnor som helst blir inte ihop med kriminella, missbrukare, våldsverkare etc.

Bara vetskapen om att mannen missbrukar skulle räcka för att inte vara intresserad.

Men titta exempelvis på Persbrandts sambo. Det är sådana trasiga feminister som kan tänkas stanna kvar helt oavsett hur dåligt hon blir behandlad. Någon annan skulle ha tackat för sig för länge sedan.
Ok, om jag fraserar det såhär då: vilken kvinna som helst kan vara trasig. Blir det tydligare då? Vilken man som helst kan också vara trasig, eftersom det handlar om omständigheter i livet som påverkat dem (gener och miljö).

Jag själv är trasig ordentligt trasig (gener), men har aldrig varit i ett destruktivt förhållande. Under andra omständigheter (miljö) kanske jag hade varit i riskzonen. Det är till och med troligt.

I min umgängeskrets har jag dessutom ett flertal exempel på icke trasiga kvinnor som långsamt snärjts in i destruktivitet av en destruktiv partner. Det smittar. Att en majoritet är trasiga betyder inte att alla är det, vilket tyder på att vilken kvinna som helst kan drabbas.
Citera
2019-03-27, 14:30
Medlem
Kanske en petitess för många men inte för mig. Borde inte ordet "skvaller om" i trådrubriken bytas mot "Tråden om"?
Citera
2019-03-27, 14:35
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Kanske en petitess för många men inte för mig. Borde inte ordet "skvaller om" i trådrubriken bytas mot "Tråden om"?
Eller bättre: "Tråden om Josefin o Örjan"?
Citera
2019-03-27, 14:57
Medlem
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Det är mig veterligen välbelagt att kreativitet och "konstnärssjäl" ofta går hand i hand med psykiska sjukdomar och andra funktionsstörningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Ja, artister, konstnärer, författare osv. Det är givetvis inte alla som är utåtagerande, men psykisk ohälsa är kopplad till kreativitet.

Citat:
Ursprungligen postat av sno
Absolut. Men då är det väl inget under om två individer med psykisk ohälsa hamnar under samma tak och börjar slåss. Ingen av dem kan lämna trots att alla tecken visar att relationen är ohälsosam - för båda. Den ene är dock starkare än den andre..

Idiotsnack! Kreativa människor gör saker men icke kreativa gör inte saker. Bilmekaniker och frisörer är kreativa liksom även företagsledare och entrepenörer av olika slag.

"Konstnärssjälar" är idealister, sannolikt känsligare än genomsnittet men inte våldsammare. Är förresten Örjan en konstnärssjäl eller är han en psykopatisk manipulatör.
Citera
2019-03-27, 15:01
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElIzzard
Idiotsnack! Kreativa människor gör saker men icke kreativa gör inte saker. Bilmekaniker och frisörer är kreativa liksom även företagsledare och entrepenörer av olika slag.

"Konstnärssjälar" är idealister, sannolikt känsligare än genomsnittet men inte våldsammare. Är förresten Örjan en konstnärssjäl eller är han en psykopatisk manipulatör.
Nej, det är inget idiotsnack utan tämligen välbelagt. Kreativitet och psykisk sjukdom har samband.

Jag kan inte diagnosticera Ramberg, men det råder inget motsatsförhållade mellan tillstånden. Han skulle kunna vara båda. Sen kan vi ju diskutera självsvåld också. Många är ju inte utåtagerande utan skadar sig själva på olika vis, inte minst med suicid.
Citera
2019-03-27, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agnetax
Inte orkat läsa hela tråden. Hade fröken Nilsson psykiska besvär och missbruksproblem? Hon verkar, enligt domen, inte ha så stor koll på vad som egentligen hänt och inte. Det talas om blod här och blod där, brevknivar m.m. Hon "tror" att det gick till på det sättet o.s.v. En hel del av det som hon anklagat honom för har visat sig vara fel.

På sidan 11 inlägg 122 i denna tråd har du t ex länk till Aftonbladets artikel från 2011. Hon togs för snatteri på Ica Maxi hon hade stoppat ner en parfymflaska i sin handväska. Hon skyller på att hon felmedicinerat sin medicin ( igen ) och uppger att hon känner sig angripen av personalen. Paranoia ? ( vanligt hos missbrukare ) Jag tänker att systern i SVT dokumentär säger att J felbedömt sin medicinering och uppvisat paranoia tiden före sin död också.

I samma tråd finns någon länk till föreläsning hon och hennes syster haft på youtube om kronisk deprission. ( Har dock inte sett länken )

Jag tycker det framgår ganska tydligt att hon led av psykiska besvär.
Citera
2019-03-27, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
På sidan 11 inlägg 122 i denna tråd har du t ex länk till Aftonbladets artikel från 2011. Hon togs för snatteri på Ica Maxi hon hade stoppat ner en parfymflaska i sin handväska. Hon skyller på att hon felmedicinerat sin medicin ( igen ) och uppger att hon känner sig angripen av personalen. Paranoia ? ( vanligt hos missbrukare ) Jag tänker att systern i SVT dokumentär säger att J felbedömt sin medicinering och uppvisat paranoia tiden före sin död också.

I samma tråd finns någon länk till föreläsning hon och hennes syster haft på youtube om kronisk deprission. ( Har dock inte sett länken )

Jag tycker det framgår ganska tydligt att hon led av psykiska besvär.

Verkar inte helt stabil, nej. Var det alkohol eller narkotika? Detta hade jag ingen aning om. Inte fått den uppfattnigen om henne på scen som artist. Hade tydligen ihop det med Persbrandt ett tag. Hon drogs uppenbarligen till coola killar. Vad medicinerade hon?

Länken om snatteriet funkar inte.
Senast redigerad av Agnetax 2019-03-27 kl. 15:40.
Citera
2019-03-27, 16:35
Medlem
Sånt här skulle behövas mer. Vilka kvinnor https://www.dalademokraten.se/artikel/brott/handlingskraftiga-kvinnor-satte-dit-forre-gangledaren
Citera
2019-03-27, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
På sidan 11 inlägg 122 i denna tråd har du t ex länk till Aftonbladets artikel.
Kunde läsa snatteri-artikeln i datorn nu, men funkade ej i telefonen. Instabil kvinna är bara förnamnet.
Citera
2019-03-27, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Nja vissa av oss skriver ju om sådant Örjan gjort mot andra än Josefin och även hans storlek på dicken.. ingen har dock föreslagit att han tar den i tvåan...ännu

Sorry trodde jag var i Örjan tråden
Citera
2019-03-27, 17:15
Medlem
Har JN varit anställd på Dramaten??

När nu Dramaten ställer in en pjäs med ÖR sägs det att han är ett arbetsmiljöproblem som hotat andra anställda... i korta drag... han nämns ej vid namn...

Vad är det som hänt egentligen??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in