Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Nej du har fel. Vilka kvinnor som helst blir inte ihop med kriminella, missbrukare, våldsverkare etc.
Bara vetskapen om att mannen missbrukar skulle räcka för att inte vara intresserad.
Men titta exempelvis på Persbrandts sambo. Det är sådana trasiga feminister som kan tänkas stanna kvar helt oavsett hur dåligt hon blir behandlad. Någon annan skulle ha tackat för sig för länge sedan.
Ok, om jag fraserar det såhär då: vilken kvinna som helst kan vara trasig. Blir det tydligare då? Vilken man som helst kan också vara trasig, eftersom det handlar om omständigheter i livet som påverkat dem (gener och miljö).
Jag själv är trasig ordentligt trasig (gener), men har aldrig varit i ett destruktivt förhållande. Under andra omständigheter (miljö) kanske jag hade varit i riskzonen. Det är till och med troligt.
I min umgängeskrets har jag dessutom ett flertal exempel på icke trasiga kvinnor som långsamt snärjts in i destruktivitet av en destruktiv partner. Det smittar. Att en majoritet är trasiga betyder inte att alla är det, vilket tyder på att vilken kvinna som helst kan drabbas.