Citat:
Ursprungligen postat av
staffanwestberg
Självfallet är det inget jag kan påstå har ägt rum, men jag kan tänka mig att det varit ett destruktivt förhållande från bägge håll. Varför annars dras till en sådan personlighet som Örjan.
Någon gång måste man börja fråga sig varför en del kvinnor dras till skitstövlar när det faktiskt kryllar av godhjärtade män som ändå verkar ointressanta i deras ögon.
Det låter lite som att du tycker att då "får hon skylla sig själv" som var med Örjan, men det hoppas jag inte att du menar.
Är väl ganska vanligt att kvinnor med svag självkänsla och svagt psyke dras till "stora, starka, karismatiska och farliga" karlar. Det handlar väl om att kvinnan undermedvetet tror att hon ska bli räddad, ska skyddas, ska bli omhändertagen av den typen av man. Den dåliga självbilden gör förmodligen att ett dåligt beteende av mannen accepteras i början för kvinnan tror att det är hon som gör fel, att hon är värd den dåliga behandlingen.
Vilket as han är Örjan om han sparkat henne så ryggen skadades. Hoppas boken som hon nästan skrev klart(?) kommer ut så kanske man får veta mer om äcklet, även om hon inte nämner namn.
Förjävligt med karlar som misshandlar kvinnor och att han bara fortsatte sitt liv som om inget hänt, kändis som han är. Undrar hur många kvinnor han misshandlat?