2017-07-24, 10:18
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Du får inga poäng för att hänga eller åka skridskor.

Citat:
Ursprungligen postat av snall
Men du kan säkert klättra upp för en ribbstol.
Så klättring klarar ju vem som helst.

Du får inga poäng för att klättra upp för en stege eller ribbstol. Man får ju räkna faktiska leder och inte bara ta sig högre upp än man var innan, i så fall kan jag säga att jag gör gymnastik när jag kravlar mig upp ur sängen eller något.

Kan dock hålla med om att konståkning och gymnastik är svåra sporter enligt min definition med. Det är ju något färre människor som kan ta sig fram på skridskor än till fots och är man armsvag blir det svårt att göra något gymnastiskt med.

Edit: Oj, trodde det var samma person som skrev de två posterna av någon anledning. Men det får stå som det står.
Senast redigerad av gronbuske 2017-07-24 kl. 10:21.
Citera
2018-01-22, 12:12
Medlem
Soxis avatar
Skateboard på elitnivå är extremt svårt. Kan ta år att ens lära sig grunderna om du inte har bra förutsättningar. Åkte själv som yngre.
Citera
2018-01-22, 12:24
Medlem
Dofternas avatar
Vissa brukar säga att damfotboll är en egen sport som ej ska förväxlas med "riktig" fotboll. Och med tanke på hur jävla svårt det ser ut att vara att kontrollera en femmeterspassning för flickorna så måste det vara en av de svåraste sporterna.
Jag skulle aldrig kunna spela damfotboll.
Citera
2018-01-22, 14:03
Medlem
Stavhopp kan det vara.

Golf är säkert svårt men vem som helst kan ju i alla fall fösa iväg bolluslingen och förr eller senare (typ 783649864928 slag över par) få bollen i hålet.

Konståkning är säkert svårt men om man kan stå upp och hålla balansen på skridskorna så kan man i teorin genomföra ett program (även proffsen genomför program där de får poäng trots att de gör sig skyldiga till fall).

Klättring är en disciplin där det ofta finns möjlighet att bedömas utifrån hur högt man klättrat under en viss tid t.ex.

Stavhopp handlar om att ta sig över en stång med hjälp av en elastisk stav som måste placeras i en grop framför hoppställningen. Det är helvetiskt jävla ultra-svårt och kommer man inte över stången så är det 0 poäng ty ej godkänt hopp. Stavhopp är såpass krävande att stavhoppare inte sällan är de mest allmänt atletiska friidrottarna, bortsett från mång-kamparna.
Citera
2018-01-22, 17:15
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Räknas 10-kamp som en sport eller fler?
Om man skall tillhöra eliten inom den sporten så har man ju rätt mycket att bemästra.
Citera
2018-01-24, 10:25
Medlem
berra77s avatar
Min definition av svår sport är när det tar massor av år att nå världstoppen.
Med denna definition går t.ex. Gymnastik bort då det väldigt ofta är tonåringar som är med och kämpar om OS-medaljerna.

Det torde vara någon sport som är mycket tekniskt svår att utföra och där variationsgraden är så hög att det krävs massor av erfarenhet innan man kan nå toppen.
T.ex. någon av biljardgrenarna, t.ex. snooker eller trevallarscaramboule.
Citera
2019-03-22, 19:11
Medlem
Zöls avatar
BUMP! Men kul tråd så det är väl lugnt. Svåraste sporten enligt mig tordes vara den sport där det är störst skillnad mellan en nybörjare och någon på världstoppen. Eller är det en bra definition? Isåfall kanske MMA, då åker man ju på rejäl däng om man är otränad?
Citera
2019-03-22, 19:29
Medlem
sfrges avatar
Utförsåkning måste vara svårt.
Släpper du in ett mål i fotboll så kan du vända och kvittera. Gör du en miss i slalom så är det i regel godnatt.
Jag fattar inte hur vissa personer kan vara så sjukt överlägsna i denna sport.
Mikaela Shiffrin t.ex är ett fenomen.
Hon verkar aldrig ha en dålig dag när hon kliver upp på morronen.

Att alltid leverera 100 % vid varje tävling är helt sjukt. Hon är 23 år gammal och har redan skrapat ihop 60 världscupssegrar.
Citera
2019-03-22, 21:00
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Bowling Bowling Bowling. Teknik Teknik Teknik. En sport där tjejer faktiskt någorlunda kan tampas med herrar eftersom det är extremt teknikberoende; att upprepa allt i sin ansats & släpp - timme efter timme samtidigt som man ska läsa av förändringar i banorna.

Samtidigt så behövs det ju ingen direkt träning för att lyckas med en strike.
Jag tror jag gjorde en strike första dan jag spelade bowling.
Golf är 500 ggr svårare en bowling.
Citera
2019-03-22, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Samtidigt så behövs det ju ingen direkt träning för att lyckas med en strike.
Jag tror jag gjorde en strike första dan jag spelade bowling.
Golf är 500 ggr svårare en bowling.

lol.
jag kan skjuta pucken i krysset från blålinjen.
lägga en straff i fotvoll i ribban - medvetet.
göra serveess mot ett slumrigt proffs i tennis.
få in en curling i boet på första försöket.
jag kan cykla.
sparka bleistre.
hoppa höjd.
Citera
2019-03-27, 14:32
Medlem
Det beror på vad trådstartaren vill få fram. Är det styrka, teknik, uthållighet, bollkontroll eller balans?

Har prövat många sporter men den sport som verkligen kräver mest av så många delar som möjligt är Amerikansk Fotboll! Om ni tvivlar så ta er till närmaste klubb och pröva!
Citera
2019-03-27, 15:31
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falconcoach
Har prövat många sporter men den sport som verkligen kräver mest av så många delar som möjligt är Amerikansk Fotboll! Om ni tvivlar så ta er till närmaste klubb och pröva!

På vilka positioner har du spelat och vilken är mest utmanande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in