Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,68%
830 röster
Nej
19,53%
281 röster
Är osäker
15,64%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2019-03-27, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beyondantares
Michael Jackson hade S/M-porr och våldtäktsporr och bjöd in barn till rum där han förvarade porr. Varför skulle han vrida sig i graven?

Du är verkligen besatt av porren du.

Finns det nån här under 50 som inte nån gång har tittat på porr som man aldrig skulle kunna tänka sig att göra irl fast det kan vara upphetsande att se på?

Strikta vaniljsex utövare böhöver inte svara. Inget illa menat dock.
Citera
2019-03-27, 12:56
Medlem
Citat:
Michaels fans hatar mjfacts.com men ingen kan förneka det som står där. Allt är väl underbyggt, alla officiella handlingar finns uppladdade där. Jag hade t.ex. aldrig förstått att fansen använder en bild som inte kommer från rättegången som bevis på att Jordy Chandler ljuger, om det inte varit för den sidan. Och faktan om porr, tidningar, DVD:er och böcker med nakenbilder hämtar jag från polisprotokollen. De hittades i Michaels sovrum och badrum och på många andra ställen. Och i polisprotokollet står det återkommande att det är typiskt material som pedofiler brukar använda för att ”lower the inhibitions of kids”. Det i sig är inte ett bevis, men att Michael av alla sina 10000 böcker förvarade böckerna med nakenbilder i sovrummet - bl.a. böcker med nakenbilder på män - där barnen uppehöll sig vet vi, liksom vad han ägde för slags hårdporr. Det framkommer i polisprotokollet. Sen att han låste in böckerna med nakenbilder på pojkar beror säkert på det du nämner.

Jag har inte varit inne där, men jag kan tänka mig att det är svårt att motbevisa allt som står där då det säkert är mycket som står där.

För att klargöra vad är sidan till för? Är den till för sanningen om MJ eller för att hitta så mycket bevis på att han var pedofil. Är sidan för eller emot MJ?
Citera
2019-03-27, 13:01
Medlem
Citat:
Michaels fans hatar mjfacts.com men ingen kan förneka det som står där. Allt är väl underbyggt, alla officiella handlingar finns uppladdade där. Jag hade t.ex. aldrig förstått att fansen använder en bild som inte kommer från rättegången som bevis på att Jordy Chandler ljuger, om det inte varit för den sidan. Och faktan om porr, tidningar, DVD:er och böcker med nakenbilder hämtar jag från polisprotokollen. De hittades i Michaels sovrum och badrum och på många andra ställen. Och i polisprotokollet står det återkommande att det är typiskt material som pedofiler brukar använda för att ”lower the inhibitions of kids”. Det i sig är inte ett bevis, men att Michael av alla sina 10000 böcker förvarade böckerna med nakenbilder i sovrummet - bl.a. böcker med nakenbilder på män - där barnen uppehöll sig vet vi, liksom vad han ägde för slags hårdporr. Det framkommer i polisprotokollet. Sen att han låste in böckerna med nakenbilder på pojkar beror säkert på det du nämner.
That's totally bullshit... Alla sk bevis avslöjas på den här utmärkta sajten för de som vill lyssna på den andra sidan... Förstår inte att inte folk vaknar upp nångång och inser vilka lögnhalsar vi har att göra med... https://vindicatemj.wordpress.com Speciellt den här artikeln är oerhört informativ och beveisar så tydligt varför Wade och James skrattar gott åt alla som tror de pratar sanning:
https://vindicatemj.wordpress.com/2019/03/15/insight-oriented-therapy-and-wade-robsons-doctor-larry-shaw/comment-page-1/
Citera
2019-03-27, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl7

Finns det nån här under 50 som inte nån gång har tittat på porr som man aldrig skulle kunna tänka sig att göra irl fast det kan vara upphetsande att se på?

Jag tog upp porren förut i tråden för att motbevisa att Michael skulle varit oskuldsfull som ett barn, och nu tar jag upp den för att det framställdes som att Michael skulle vänt sig i sin grav för att folk tar med barn till Prideparaden så de får se S/M-slavar och nakna män, när han i själva verket umgicks med barn i sitt sovrum där han hade porr och nakenbilder på män, och konsumerade S/M-porr. Michaels offentliga personlighet skulle kanske vänt sig i sin grav, men inte hans privata.

Självklart kollar jag själv på porr.
Citera
2019-03-27, 13:05
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:

Men det är ju inte det som är grejen, att vuxna tittar på konstig porr. (Varsågod, inte mig emot) Det är ju att i ett land där man är så jättepryd som USA, och som var ännu mer pryd på 80-90-tal, kan förvara porr och nakenbilder så att barn kommer åt det.

Det är stor skillnad på svenskar syn och amerikaners syn, och MJ var amerikan och dessutom Jehovas Vittne. Rimligen borde han ha haft den moralen att allt naket och minsta porrigt skulle hållas utom räckhåll för barn. Det är ju därför de där konstböckerna ger moralpanik i USA.
Citera
2019-03-27, 13:07
Medlem
Citat:
Intresant.

Idag 27 Mars mot 19 Mars har dom som tror att han var oskyldig och dom som inte vet ökat mest i procent mot dom som tror han var pedofil.

Jo jag har sett det också. Det är väl X-files förtjänst! Eller så röstade alla för att han var skyldig just när dokumentären släpptes men i takt med att fansen börjat mobilisera och lägger upp kroppsspråksanalyser och gamla lögnhistorier svänger opinionen. Vanligt folk är aldrig lika pålästa som fansen, och blir osäkra när de kommer med sina vinklade, tvärsäkra haranger. Fansen är uthålligast också så de brukar få sista ordet.
Senast redigerad av beyondantares 2019-03-27 kl. 13:14.
Citera
2019-03-27, 13:29
Medlem
Citat:
Jag har inte varit inne där, men jag kan tänka mig att det är svårt att motbevisa allt som står där då det säkert är mycket som står där.

För att klargöra vad är sidan till för? Är den till för sanningen om MJ eller för att hitta så mycket bevis på att han var pedofil. Är sidan för eller emot MJ?

Det är en sida som kom till för att bemöta fansens tvärsäkra påståenden. T.ex. att Jordy Chandler sagt att Michael skulle vara omskuren, eller att han tagit tillbaka sitt vittnesmål. Sådana lögner som sprids här i tråden och som säkert bidragit till att påverka vanligt folks uppfattning. Eftersom fansen är så oerhört insatta krävdes en motsida som är lika insatt. Man går igenom allt offentligt material och allt som skrivits på båda sidor. Otroligt användbar sida för den som tror att Michael var pedofil och måste debattera med fans.
Citera
2019-03-27, 13:53
Medlem
Citat:
Om vi börjat posta bevis från bloggar och overifierade Twitteraccounts från okända kusiner så vill jag lägga till foruminläggen från Michaels föredetta publicist. Sjuk läsning!

https://www.mjfacts.com/michael-jackson-unveiled/

Ju mer man hör om hans "ugly" sidor desto mer förstår man hur han lurade hela världen genom att spela god. Intressant att ta del av andras berättelser så man får en inblick i personen MJ. Allt (som många olika personer berättat) pekar mot att han var en väldigt otrevlig människa bakom kulisserna, en person man inte ville ha som fiende. Men självfallet kan sådana personer även vara trevliga när det tjänar deras syfte.
Senast redigerad av Liljor 2019-03-27 kl. 14:09.
Citera
2019-03-27, 13:55
Medlem
Citat:
Jo jag har sett det också. Det är väl X-files förtjänst! Eller så röstade alla för att han var skyldig just när dokumentären släpptes men i takt med att fansen börjat mobilisera och lägger upp kroppsspråksanalyser och gamla lögnhistorier svänger opinionen. Vanligt folk är aldrig lika pålästa som fansen, och blir osäkra när de kommer med sina vinklade, tvärsäkra haranger. Fansen är uthålligast också så de brukar få sista ordet.

Haha du stör dig på X-File

Man kan väl bara rösta en gång och iaf jag gjorde det direkt före jag började läsa här. Jag är bara ute efter sanningen och den är inte svart eller vit för mig. LN tar jag som lögn men resten är tudelat hos mig.
Citera
2019-03-27, 14:59
Medlem
Citat:
Haha du stör dig på X-File

Man kan väl bara rösta en gång och iaf jag gjorde det direkt före jag började läsa här. Jag är bara ute efter sanningen och den är inte svart eller vit för mig. LN tar jag som lögn men resten är tudelat hos mig.

Ja, X-file är typexemplet på ett Michael-fan för mig.

Jag menade inte att de som kommer in och röstar nu har påverkats av tråden utan av debatten överhuvudtaget. I början fanns bara dokumentären. Reed mfl har ju också varit tvungna att gå ut och bemöta olika kroppsspråkanalyser mm med att omständigheterna under inspelningen var försvårande, de fick ta om vissa partier pga bakgrundsljud. Sen kan man inte heller använda inspelningar med offer för överfallsvåldtäkter som bryter ihop och gråter som jämförelsematerial, vilket vissa gör. Men folk ser bara rubriker om hur man typ kan se på ögonen att James Safechuck ljuger, och så blir de osäkra. Plus att fördjupar de sig i bakgrunden det minsta är fansen genast där med sina vinklade expertkunskaper.

Men sen kan man absolut som du bara se dokumentären och tvivla ändå. Det är inte svartvitt för mig heller såtillvida att jag inte tror att Michael förgrep sig på alla pojkar i hans närhet hela tiden, att alla som anklagar honom är trovärdiga eller att inga runtom honom skulle vilja tjäna pengar.
Senast redigerad av beyondantares 2019-03-27 kl. 15:03.
Citera
2019-03-27, 15:12
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ja, X-file är typexemplet på ett Michael-fan för mig.

Av de som är i tråden nu ser jag loislois som MJ-fan. Hon (visst är du kvinna, förlåt om jag har fel) tycker MJ är snygg, gillar hans musik och citerat texter, lägger in låtlänkar, berättat om filantropi och välgörenhet, ger intryck av att tycka om personen MJ dvs en äkta fan. Skriver med humor och inte ett dugg elak mot de som inte håller med.

X-files vill bara käfta och trycka ner fakta i halsen på oss övriga dumskallar så vi tystnar. Gillar han ens MJ? Inte sett nåt som tyder på det.
Citera
2019-03-27, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Ju mer man hör om hans "ugly" sidor desto mer förstår man hur han lurade hela världen genom att spela god. Intressant att ta del av andras berättelser så man får en inblick i personen MJ. Allt (som många olika personer berättat) pekar mot att han var en väldigt otrevlig människa bakom kulisserna, en person man inte ville ha som fiende. Men självfallet kan sådana personer även vara trevliga när det tjänar deras syfte.

Ja. Som Paul Anka sa: ”Everyone has a dark side, but in those days no one guessed that there could be a dark side to Michael Jackson. However, I saw it early on, and it wasn’t pretty.” Han har berättat om hur Michael stal från honom, fast han uppfattat att de var vänner. Appropå tjuvar och lögnare. Läs utdrag ur hans biografi här:
https://www.mjfacts.com/paul-anka-vindicates-diane-dimond-story-on-jackson/

Och inte konstigt att Michael behövde ta lån, som sagt. Han betalade ofattbara summor åt white trashfamiljer för att få ha deras söner i sängen och med sig på resor. Lyxliv för mammorna med shopping, hotell etc, under åren då deras söner var i lämplig ålder. Konstigt beteende av en filantrop att inte låta de pengarna också gå till välgörenhet för barn. Plus till exempel pengarna till Norma Staikos, hans hushållerska som flydde till Grekland under rättegången så att hon inte kunde kallas som vittne, och som fick pengar närhelst hon faxade om det. Läs om henne här: https://www.mjfacts.com/the-dark-dark-world-of-norma-staikos/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in