Citat:
Ursprungligen postat av
Carl7
Haha du stör dig på X-File
Man kan väl bara rösta en gång och iaf jag gjorde det direkt före jag började läsa här. Jag är bara ute efter sanningen och den är inte svart eller vit för mig. LN tar jag som lögn men resten är tudelat hos mig.
Ja, X-file är typexemplet på ett Michael-fan för mig.
Jag menade inte att de som kommer in och röstar nu har påverkats av tråden utan av debatten överhuvudtaget. I början fanns bara dokumentären. Reed mfl har ju också varit tvungna att gå ut och bemöta olika kroppsspråkanalyser mm med att omständigheterna under inspelningen var försvårande, de fick ta om vissa partier pga bakgrundsljud. Sen kan man inte heller använda inspelningar med offer för överfallsvåldtäkter som bryter ihop och gråter som jämförelsematerial, vilket vissa gör. Men folk ser bara rubriker om hur man typ kan se på ögonen att James Safechuck ljuger, och så blir de osäkra. Plus att fördjupar de sig i bakgrunden det minsta är fansen genast där med sina vinklade expertkunskaper.
Men sen kan man absolut som du bara se dokumentären och tvivla ändå. Det är inte svartvitt för mig heller såtillvida att jag inte tror att Michael förgrep sig på alla pojkar i hans närhet hela tiden, att alla som anklagar honom är trovärdiga eller att inga runtom honom skulle vilja tjäna pengar.