2019-03-26, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Jag tycker VAR är bra.
Mest förbryllad över att de inte tagits in tidigare vi minns ju vm 2010 England Tyskland o bollfan är inne med en halv meter.

Likaså när england hade så på 50 talet
En normal allsvensk match filmas med sex kameror. VAR kräver 20, plus kameramän + en VAR-domare + VAR-assistent (utöver teknisk utrustning). Det är en kostnadsfråga, inga intäkter ökar pga VAR.
Citera
2019-03-26, 23:03
Medlem
Delokrats avatar
Herregud vilken jävla match!

Känns lustigt att Helander var den bra mittbacken idag. Granqvist verkade helt off.
Citera
2019-03-26, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delokrat
Herregud vilken jävla match!

Känns lustigt att Helander var den bra mittbacken idag. Granqvist verkade helt off.
Granen påminde om tiden innan han blev faktiskt var bra i landslaget, dvs innan 2015. Han trivs helt klart bättre till vänster i backlinjen med Lindelöf till höger om sig.
Citera
2019-03-26, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
En normal allsvensk match filmas med sex kameror. VAR kräver 20, plus kameramän + en VAR-domare + VAR-assistent (utöver teknisk utrustning). Det är en kostnadsfråga, inga intäkter ökar pga VAR.
UEFA har råd att pröjsa för varenda jävla deltagarlands VAR system utan problem och sponsra dem om de bara prioriterat integritet över kortsiktiga pengar och stått för de utgifterna. Förstår hur de funkar med att arena ägarna står för det men det borde fan ligga på UEFA.
Citera
2019-03-26, 23:12
Medlem
TeenageFanclubs avatar
Besked från den här samlingen:
- Quaison är nu bofast i elvan (alternativ både till vänster och anfallare)
- Isak är nära elvan.
- Innemittfältet fungerade inte utan G. Svensson.
- Helander + Granqvist håller inte tillsammans
- Krafth nära startplats
- Åldermännen bör försöka fasas ut. Seb gör två dåliga matcher, Berg är knappt godkänd (men Isak är bättre), Granqvist är virrig men bör få fortsätta med Lindelöf, Lustig har flåset i nacken av Krafth.
- Media bör hädanefter skaffa sig bättre källor.
Citera
2019-03-26, 23:13
Medlem
Korders avatar
Surt att Norge fick det där offsidemålet och ännu surare att släppa 3-3 på sista jävla sparken.

Men men, 3-3 är ändå ett gångbart resultat och med tanke på de frånfällen och allt tjafs som varit kring landslaget så hade jag tagit oavgjort på förhand (för att inte tala om efter 2-0-målet ).

Nästa samling har vi Malta hemma och Spanien borta. 9/10 lär det innebära tre poäng.

Citat:
Ursprungligen postat av TeenageFanclub
- Isak är nära elvan.
- Krafth nära startplats
- Åldermännen bör försöka fasas ut. Seb gör två dåliga matcher, Berg är knappt godkänd (men Isak är bättre), Granqvist är virrig men bör få fortsätta med Lindelöf, Lustig har flåset i nacken av Krafth.

Tummen upp från min sida på allt du skriver bortsett från att jag tyckte Seb Larsson var bra mot Rumänien samt att Berg var bra och inte godkänd. Annars blir det +1 på allt. Kommer behöva VNL nästa samling mot Spanien. Den typ av motstånd VNL trivs som bäst mot. EDIT: Eller trivs, inte fan vet jag, men det är mot tekniska, ofysiska lag han spelar som bäst i alla fall!
Senast redigerad av Korder 2019-03-26 kl. 23:17.
Citera
2019-03-26, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeenageFanclub
- Isak är nära elvan.
- Krafth nära startplats

Ja om Janne är smart så försöker han testa Jansson + Lindelöf ihop mot Malta/Färöarna samt starta Isak/Quaison i nån eller båda med. Det känns ju som ett måste att försöka spela ihop dem snarast.

Grymt deppigt att vi tappa till 3-3 i slutet men väldigt mycket positivt att hämta från en stökig skadedrabbad samling helt kalrt.
Citera
2019-03-26, 23:19
Medlem
Vi blir vassa framöver med fullt lag igen och Quaison och Isak där framme. Känns som det finns bra offensiva kvaliteter i laget nu. Olsen är dock ett frågetecken i mål på sikt.
Citera
2019-03-26, 23:20
Medlem
Janne fick otrolig utväxling för att han satsade på Quaison i elvan och tog med Isak denna samlingen. Nu har han plötsligt två nya anfallare som håller. Dessutom gjorde Q ett otroligt jobb även bakåt.

Berg är egentligen rätt bra sett till spelet på plan, hans targetspel, nickskarvar och bollvinster skapar ytor. Nyttig i såna här matcher och tröttnar i princip aldrig. Jag är mycket medveten om att det är målen som räknas men ser man lite längre ser man också varför han är med.

Nej, Sveriges problem den här samlingen var helt klart defensivt och nånstans känns ju det lättare att åtgärda med tanke på alla skador nu. Jag tror att vi börjar se att Granen inte spelar ute internationellt, samtidigt funkade inte samspelet i backlinjen heller vilket gör alla kollektivt sämre, och jag personligen tyckte Helander var ännu sämre. Olsen gjorde inte heller mycket mer än brukligt så vi får vara nöjda med 4p efter fyra insläppta på två matcher.
Citera
2019-03-26, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Ja om Janne är smart så försöker han testa Jansson + Lindelöf ihop mot Malta/Färöarna samt starta Isak/Quaison i nån eller båda med. Det känns ju som ett måste att försöka spela ihop dem snarast.

Grymt deppigt att vi tappa till 3-3 i slutet men väldigt mycket positivt att hämta från en stökig skadedrabbad samling helt kalrt.
Åsikter om underlaget? Hade det varit bättre med plast än denna kassa gräsmatta? Det här var väl lägsta nivån som man kan acceptera?
Citera
2019-03-26, 23:22
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Janne fick otrolig utväxling för att han satsade på Quaison i elvan och tog med Isak denna samlingen. Nu har han plötsligt två nya anfallare som håller. Dessutom gjorde Q ett otroligt jobb även bakåt.

Berg är egentligen rätt bra sett till spelet på plan, hans targetspel, nickskarvar och bollvinster skapar ytor. Nyttig i såna här matcher och tröttnar i princip aldrig. Jag är mycket medveten om att det är målen som räknas men ser man lite längre ser man också varför han är med.

Nej, Sveriges problem den här samlingen var helt klart defensivt och nånstans känns ju det lättare att åtgärda med tanke på alla skador nu. Jag tror att vi börjar se att Granen inte spelar ute internationellt, samtidigt funkade inte samspelet i backlinjen heller vilket gör alla kollektivt sämre, och jag personligen tyckte Helander var ännu sämre. Olsen gjorde inte heller mycket mer än brukligt så vi får vara nöjda med 4p efter fyra insläppta på två matcher.

Instämmer. Jag trodde Granen skulle hålla över EM, men känslan är att han tappar. Vi får se, han kanske studsar tillbaka, men i dagsläget är jag mer intresserad av att se VNL och Jansson i EM. Tycker dock att Krafth gjorde helt okej ifrån sig, så det var inte bara mörker defensivt.

Citat:
Åsikter om underlaget? Hade det varit bättre med plast än denna kassa gräsmatta? Det här var väl lägsta nivån som man kan acceptera?

Föredrar fan plast. Det gynnar enbart långbollar och fotbollsmördande och blir mycket svårare att spela positiv fotboll på åkrar likt denna.
Citera
2019-03-26, 23:26
Medlem
Citat:
Ja de där med underlag är fan svårt när man ser sånna här kassa gräsmattor. Koffe Olssons match var fan nästintill magisk med tanke på hur mycket en sån här dålig matta påverkar en spelstil som hans haha.

Jag var lack på mattan efter typ 5 minuter redan. Sjukt frustrerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in