2019-03-26, 21:50
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Och då är ändå Olsen klasser bättre med fötterna än Isaksson.

haha säger en del om nivån :P
Citera
2019-03-26, 22:46
Medlem
Nåja, sett till matchbilden är kryss inte helt orimligt. Om vi och Norge tar lika många poäng i resterande matcher, då räcker det med 0–0 mot Norge hemma för att hamna före dom.
Citera
2019-03-26, 22:47
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Alla ni som är emot VAR, tycker ni fortfarande likadant efter Norges 1-0? ;o

Jag tycker VAR är bra.
Mest förbryllad över att de inte tagits in tidigare vi minns ju vm 2010 England Tyskland o bollfan är inne med en halv meter.

Likaså när england hade så på 50 talet
Citera
2019-03-26, 22:48
Medlem
Grittys avatar
Fullständigt sinnessjukt att Olsen är ordinarie i Roma när han går ut fel på varenda höjdboll.

Om Berg startar nästa istället för Isak lämnar jag fan tv:n och kollar på highlights efteråt.

Granen verkar ha tagit ut sig fullständigt under VM. Allt är borta. Kolla 2-0 målet vad han gör. Det är som att han fått gråstarr och fumlar i mörkret efter bollen. Gör en cykelspark 2 meter off och 35 grader fel. Ponne måste in asap. VNL är en toffel och honom ser jag gärna bli portad, likaså Foppa men vi har inget val tyvärr. Inte realistiskt att bänka de två tyvärr.

Större glaslirare än Ekdahl är vem, typ Owen Hargreaves, Deisler, Kevin Hofland.
Citera
2019-03-26, 22:51
Medlem
Hunden007s avatar
1 poäng är ju bra egentligen bra mot Norge om man bort ser från man tappade 3 poäng.
Citera
2019-03-26, 22:52
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Jag tycker VAR är bra.
Mest förbryllad över att de inte tagits in tidigare vi minns ju vm 2010 England Tyskland o bollfan är inne med en halv meter.

Likaså när england hade så på 50 talet

Fast vid de tillfällena hade det räckt med målkameror. VAR blir ju ändå inte någon objektiv sanning utan det är fortfarande människor som ska göra en bedömning, precis som domarna på planen. Målkameror är något helt annat, där handlar det bara om att avgöra ifall bollen var inne eller ej.
Citera
Medlem
Man måste ju säga stt Sverige har spelat två väldigt underhållande matcher, och rent resultatmässigt måste vi vara nöjda.
Citera
Medlem
Det mest positiva med den här samlingen var väl ändå att Claesson, Isak och Quaison levererade och de tillhör framtiden. Berg, Seb Larsson och Ekdal kan vi nog börja räkna bort. Men Granen.. det smärtar mig. Vi ska komma tvåa i den här gruppen. Norge och Rumänien är sämre lag.
Citera
2019-03-26, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endagitaget
Det mest positiva med den här samlingen var väl ändå att Claesson, Isak och Quaison levererade och de tillhör framtiden. Berg, Seb Larsson och Ekdal kan vi nog börja räkna bort. Men Granen.. det smärtar mig. Vi ska komma tvåa i den här gruppen. Norge och Rumänien är sämre lag.
Ekdal+Johansson är ganska självskrivna sexor skulle jag säga. Tyvärr drog Jakob ett korsband i play off mot Italien och Ekdal har en skadeproblematik, men när de är friska tycker jag att de ska spela.
Citera
2019-03-26, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OskarOskarius
Man måste ju säga stt Sverige har spelat två väldigt underhållande matcher, och rent resultatmässigt måste vi vara nöjda.

Håller med. Känns galet bittert just nu men med alla skador osv är detta 100% acceptabelt. Speciellt när vi fick se en lösning på vårat anfallarproblem skymta.

Quaison & Claesson denna samlingen hade 3 mål respekteive 2 mål & 2 assist. Fyfan.

Och Isak borde starta över Berg om de inte är mot Spanien (där kan Bergs fitt-lir & rutin kan va hälsosamt).

Isak funkar galant som vändpunkt precis som Berg och är dessutom bra mycket giftigare och rörligare generellt.
Quaison & Isak är definitivt våran anfallar framtid om de är hela och får lira.

Total avsaknad av kyla i försvaret när vi hade 2 "B-lag"s försvarare och ingen Lindelöf dock. Riktigt deppigt.

Men 4poäng tar jag. Mycket positivt att hämta ur denna dramatiska och skadedrabbade samling.
Senast redigerad av znorlax 2019-03-26 kl. 23:01.
Citera
2019-03-26, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endagitaget
Jag lägger till Olsson. Koffe, Quaison, Isak, Claesson, och Larsson har nog någon säsong kvar. Den sistnämnde bör dock spela mitt och inte känt.
Citera
2019-03-26, 23:02
Medlem
Vi saknar Lindelöf, Forsberg, Lustig, Jakob Johansson, Pontus Jansson samt att Ekdal tvingades utgå. I ljuset av det är ändå kryss borta mot ett pånyttfött Norge starkt. Men ändå riktigt bittert...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in