2019-03-26, 18:43
Medlem
Varför envisas Janne med att starta med sopan Berg? Har vi verkligen inget bättre alternativ på forwardsplatsen? Visserligen jobbar han hårt, men han kan ju fan inte göra mål.
Citera
2019-03-26, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Elvan är klar enligt Sportbladet och blir precis som alla trodde; Olsen – Krafth, Granqvist, Helander, Augustinsson – Larsson, Ekdal, Olsson, Claesson – Berg, Quaison

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/awlJnO/avslojar-sa-startar-sverige
Ja det var väntat.
Citera
2019-03-26, 18:52
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Varför envisas Janne med att starta med sopan Berg? Har vi verkligen inget bättre alternativ på forwardsplatsen? Visserligen jobbar han hårt, men han kan ju fan inte göra mål.

Janne tänker väl som en svensk förbundskapten ska tänka, nämligen att det vesäntliga är att optimera lagets chanser att ta tre poäng, inte att optimera en viss spelares chanser att göra så många mål som möjligt.

Det hade såklart varit trevligt att haft Aguero på topp men Sverige har helt enkelt ingen skyttekung för tillfället och då får vi vinna på andra sätt.
Citera
2019-03-26, 19:22
Medlem
Lars Lagerbäck petar lagkaptenen Stefan Johansen för Mohamed Elyounoussi och sedan kommer tunge Bjørn Maars Johnsen (1,95 lång) in för Tarik Elyounoussi.

Lasse rör om lite med en plan i tanke mot förutsägbara men framgångsrika Janne.

Ska bli intressant.
Citera
2019-03-26, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Lars Lagerbäck petar lagkaptenen Stefan Johansen för Mohamed Elyounoussi och sedan kommer tunge Bjørn Maars Johnsen (1,95 lång) in för Tarik Elyounoussi.

Lasse rör om lite med en plan i tanke mot förutsägbara men framgångsrika Janne.

Ska bli intressant.
Får känslan att Lasse är steget före Janne. Krafth och Olsson tror inte jag passar vår spelmodell överdrivet väl. Inte minst mot ett så pass fysiskt lag som Norge.
Citera
2019-03-26, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OskarOskarius
Får känslan att Lasse är steget före Janne. Krafth och Olsson tror inte jag passar vår spelmodell överdrivet väl. Inte minst mot ett så pass fysiskt lag som Norge.
Jag är personligen nojjig över tanken att vi har ett "B-lags" försvar och Lasse improviserar med en pjäs. Dessutom är Norge rätt kreativa.

Utan skador hade vi tagit 3p ganska bekvämt skulle jag våga säga men idag är jag verkligen nojjig. Hade vart överlycklig över 3p men förväntar mig inte det. Dålig magkänsla.
Citera
2019-03-26, 20:23
Bannlyst
Vi torskar.

Turbulensen, ett Lagerbäcks Norge jag tror att vår trupp kan ha lätt för att underskatta.
Citera
2019-03-26, 20:25
Medlem
Ovcharkas avatar
Kollade VG's elva där de mixar det bästa från Sverige och Norge. De har en del bra spelare ändå. En bra mittfältare, en högerback, stabil målvakt, mycket bra anfallare.

Lasse på det, som jag faktiskt tror utmanövrerar vår dito, och det kan bli en jobbig skräll och nödvändiga poäng mot Spanien.

Kolla vad Lasse gjorde med Island och hur tomten Hamrén gör med samma lag...

Lasse är tråkig som fan, men är en gammal räv.

Hoppas Berg skadar sig i minut 1 så vi har en chans att göra mål.
Citera
2019-03-26, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Kollade VG's elva där de mixar det bästa från Sverige och Norge. De har en del bra spelare ändå. En bra mittfältare, en högerback, stabil målvakt, mycket bra anfallare.

Lasse på det, som jag faktiskt tror utmanövrerar vår dito, och det kan bli en jobbig skräll och nödvändiga poäng mot Spanien.

Kolla vad Lasse gjorde med Island och hur tomten Hamrén gör med samma lag...

Lasse är tråkig som fan, men är en gammal räv.

Hoppas Berg skadar sig i minut 1 så vi har en chans att göra mål.
Definitivt inte ett lag att underskatta nej. Ser det dock inte som en skräll med tanke på vårat kaos med skador och drama o skit. Vi är inte i slag denna samling tyvärr.
Citera
2019-03-26, 21:01
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Den matchen var en extrem outlier. Han är dålig generellt. Såpass att han inte ens borde va 3e målis för ossimo

Okej tack, har inte sett mycket utav honom men han var som sagt iskall under den matchen. Generellt känns det som våra målvakter är sjukt dåliga med fötterna
Citera
2019-03-26, 21:36
Medlem
DikTs avatar
Alla ni som är emot VAR, tycker ni fortfarande likadant efter Norges 1-0? ;o
Citera
2019-03-26, 21:36
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Okej tack, har inte sett mycket utav honom men han var som sagt iskall under den matchen. Generellt känns det som våra målvakter är sjukt dåliga med fötterna

Och då är ändå Olsen klasser bättre med fötterna än Isaksson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in