2019-03-26, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
En moderator är både användare och moderator under samma nick. De kan, precis som alla andra användare, posta som helt vanliga användare. De är ju bara moderatorer i ett eller ett fåtal forumdelar. I alla övriga forumdelar kan de inte vara annat än användare. De har också all rätt att skriva som vanliga användare i de forumdelar de modererar.

Om en moderator är användare X bryter mot 1.06 att ta upp. Det är en av de absolut viktigaste regeln på forumet, så ett gott råd är att du inte ger dig in där. Det finns inget att erkänna.
Det är ingen som säger att moderatorer inte ska/få diskutera.
Men hur modereringen påverkas av moderatorns personliga åsikter, det är något som diskuteras här just nu.

Om FB är kopplade till någon verksamhet det kan också diskuteras. Men främst finns det många obesvarade frågor för att öht kunna prata om regelverket.

1) Admin påstår att han inte känner moderatorerna och vet inget om deras religion och ideologi! Låter det rimligt?

2) Om vi antar att admin talar sanning i punkt 1, hur kan då admin vara så säker på att moderatorerna inte har agendor?

3) Admin har en gång svarat med att regelverket inte har någon agenda= FB inte har en agenda. Hur skiljer sig moderatorn X från användaren X och vad exakt i regelverket hindrar en moderator från att inte tex blanda in sina sionistiska åsikter i modereringen?
Citera
2019-03-26, 13:01
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Att skilja på sin yrkesroll och sitt privatliv är konstiga jämförelser. Det ena är roll det andra liv. Men nej så enkelt är det inte även om många andra önskar sig det. Du kan gärna jämföra yrkeslivet med privatlivet.

Så, när vill ni erkänna? Vill ni inte det?
Nej, det är inte alls konstiga jämförelser eftersom vi i vår roll som moderator förväntas att lägga våra personliga åsikter åt sidan när vi just modererar. Precis som man på jobbet förväntas lägga undan sina personliga åsikter när man just jobbar.

Precis som du säger så är det ena en roll och det andra ett liv och förväntningarna på oss är att livet inte påverkar rollen.
Citera
2019-03-26, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Nej, det är inte alls konstiga jämförelser eftersom vi i vår roll som moderator förväntas att lägga våra personliga åsikter åt sidan när vi just modererar. Precis som man på jobbet förväntas lägga undan sina personliga åsikter när man just jobbar.

Precis som du säger så är det ena en roll och det andra ett liv och förväntningarna på oss är att livet inte påverkar rollen.

Nu är det så BigFatCone att jag diskuterade mina första 5 år på FB utan att en enda gång ta upp något här. Men senaste 5 åren (totalt 10 år på FB) har jag ständigt behövt återkomma för att påpeka att ni har moderatorer som har agendor.
Vad tror du det beror på? Jag läser inlägg som moderatorer skriver och jag ser åtgärderna. Jag som användare ser att moderator Xs åtgärd är i linje med hans personliga åsikter. Jag ser moderatorn motivera sina åtgärder med hjälp av uttryck som handlar om hans personliga åsikter och inte saken ifråga. Jag ser en benägenhet från Xs att radera ena sidan men utöka möjligheterna för andra sidan.
Det kallas AGENDA.
Citera
2019-03-26, 13:31
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Nu är det så BigFatCone att jag diskuterade mina första 5 år på FB utan att en enda gång ta upp något här. Men senaste 5 åren (totalt 10 år på FB) har jag ständigt behövt återkomma för att påpeka att ni har moderatorer som har agendor.
Vad tror du det beror på? Jag läser inlägg som moderatorer skriver och jag ser åtgärderna. Jag som användare ser att moderator Xs åtgärd är i linje med hans personliga åsikter. Jag ser moderatorn motivera sina åtgärder med hjälp av uttryck som handlar om hans personliga åsikter och inte saken ifråga. Jag ser en benägenhet från Xs att radera ena sidan men utöka möjligheterna för andra sidan.
Det kallas AGENDA.
Jag tror att det beror på att du är inbillningssjuk. Korrelation anger inte kausalitet.
Citera
2019-03-26, 16:39
Medlem
Firewaias avatar
Måste vara jobbigt att en tråd som skapats 2016 och på 3 års tid inte genererat ett enda "bevis" för någonting, vare sig i trådstart eller resterande inlägg, fortfarande kan existera och att mods ständigt måste befästa sig mot fullkomligt vrålande idioter utan vare sig belägg eller argument år ut och år in.
Citera
2019-03-26, 17:22
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Måste vara jobbigt att en tråd som skapats 2016 och på 3 års tid inte genererat ett enda "bevis" för någonting, vare sig i trådstart eller resterande inlägg, fortfarande kan existera och att mods ständigt måste befästa sig mot fullkomligt vrålande idioter utan vare sig belägg eller argument år ut och år in.

Vi har ju både plattjordare, månlandningsförnekare och 9/11 konspirationsteoretiker som hänger på forumet också. Samma skrot och korn.

I sammanhanget är 3 års tid ingenting, och att det inte finns några bevis är för dessa personer troligen ett "bevis" på att det finns "bevis"
Citera
2019-03-26, 19:52
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Vi har ju både plattjordare, månlandningsförnekare och 9/11 konspirationsteoretiker som hänger på forumet också. Samma skrot och korn.

I sammanhanget är 3 års tid ingenting, och att det inte finns några bevis är för dessa personer troligen ett "bevis" på att det finns "bevis"
Och medlemmar från ett visst land (enl egen uppgift), som att döma av deras flitiga aktivitet i alla tramstrådar om judar, också verkar vara av samma skrot och korn. (Snälla någon, ge iaf ett motexempel!) Confirmation bias är f ö ett kännetecken på allt foliehatteri.
Citera
2019-03-26, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes

Att det finns människor som förnekar månlandningar och sk plattjordare på FB är irrelevant eftersom det är ingenting som säger något om en sionistisk agenda eller vad FB har eller inte har kopplingar till.

Det är snarare beviset på din agenda eftersom du medvetet vill föra bort läsarens uppmärksamhet till paralleller som saknar betydelse.

Att det finns plattjordare innebär inte att det inte finns en agenda på FB. Är det så ni dämpar användarna på FB? Hindrar ni människor från att föra fram sina åsikter genom att göra slla som inte tycker som er till åtlöje?

Ja det finns plattjordare. Ingen plattjordare har tagit någons land eller pga sina åsikter dödat någons barn! Men jag vet irakiska barn som massmördats pga ett par höghus i NewYork. Människor har den rätten att diskutera
Politik utan att behöva skämmas över något. Kan ni inte sköta sajten utan bråk och negativa attityder får ni lägga ner den här verksamheten. Alla bör vara välkomna till yttrandefriheten och inte bara en del. Vill du ha yttrandefrihet!?Acceptera då att vi har trädkramare, plattjordare, muslim och SD etc. Rensa inte sajten efter stereotyper.
Citera
2019-03-26, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag tror att det beror på att du är inbillningssjuk. Korrelation anger inte kausalitet.

Jag har inte fel i det här fallet. Mina åsikter åsido, även om du tar bort mina inlägg så finns en Israelvänlig vinkling i trådarna.
Citera
2019-03-26, 22:21
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Jag har inte fel i det här fallet. Mina åsikter åsido, även om du tar bort mina inlägg så finns en Israelvänlig vinkling i trådarna.

Det beror ju till syvende och sist på om inläggen bryter mot reglerna eller inte. Inte på någon vinkling.
Citera
2019-03-26, 23:55
Moderator
tobess avatar
Citat:
Att det finns människor som förnekar månlandningar och sk plattjordare på FB är irrelevant eftersom det är ingenting som säger något om en sionistisk agenda eller vad FB har eller inte har kopplingar till.

Det är snarare beviset på din agenda eftersom du medvetet vill föra bort läsarens uppmärksamhet till paralleller som saknar betydelse.

Bevis? Min agenda? Berätta mera!

Citat:
Att det finns plattjordare innebär inte att det inte finns en agenda på FB. Är det så ni dämpar användarna på FB? Hindrar ni människor från att föra fram sina åsikter genom att göra slla som inte tycker som er till åtlöje?

Vem har påstått att plattjordarnas vara eller icke-vara bevisar något? Plattjordarna, precis som de som tror att finns en "sionistisk agenda" är typexempel på personer som fått en viss idé och blundar för verkligheten och kommer med galna teorier för att försöka få dom att passa in i sin egen världsbild. Kognitiv dissonans.

Men vi tillåter givetvis diskussionerna ändå, eftersom det är en del av yttrandefriheten att även sådana åsikter bör få komma till tals. Hur tokiga de än må vara. Jag tänker dock aldrig sluta låta såna åsikter stå oemotsagda.

Citat:
Ja det finns plattjordare. Ingen plattjordare har tagit någons land eller pga sina åsikter dödat någons barn! Men jag vet irakiska barn som massmördats pga ett par höghus i NewYork. Människor har den rätten att diskutera
Politik utan att behöva skämmas över något. Kan ni inte sköta sajten utan bråk och negativa attityder får ni lägga ner den här verksamheten. Alla bör vara välkomna till yttrandefriheten och inte bara en del. Vill du ha yttrandefrihet!?Acceptera då att vi har trädkramare, plattjordare, muslim och SD etc. Rensa inte sajten efter stereotyper.

Vi har massvis med trådar av trädkramare, plattjordare, muslimer o.s.v. o.s.v. Alla är mer än välkomna.

Vi har helt enkelt de trådar som alla medlemmar kollektivt skapar och så länge de inte bryter mot reglerna, så kommer de att stå kvar.

Ju fler åsikter och synvinklar, desto bättre. En av FB:s starkaste kort har alltid varit spektrumet med åsikter som representeras på forumet. Det har aldrig, och kommer aldrig, att finnas någon "rensning av sajten efter stereotyper".
Citera
2019-03-27, 16:24
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Det är ingen som har nån jävla agenda och är det någonstans på den svenska delen av internet där man inte gillar judar, så är det på Flashback Forum. Det finns en shitload med trådar och inlägg som inte är det minst Israelvänliga men dom väljer du att inte se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in