2019-03-26, 18:42
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Nåja, det var ringa misshandel i Pallas fall. Det är inte detsamma som att ge någon ett regelrätt, fullödigt kok stryk.
Och Örjan fick villkorligt=inget straff alls, med det resonemanget behöver vi inte prata mer om saken.
Citera
2019-03-26, 18:42
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Vad har dom för "värdegrund" på Dramaten egentligen?! Kårandan inom kultur -och journalistbranschen i det här landet stinker.

Dramaten är ju ökänd för att försvara mansgrisar som Mikael Persbrandt och Örjan Ramberg. Josefin Nilsson älskade sex, och för det fick hon plikta med livet.

Skulden till Josefin Nilssons död, är och förblir Örjan Rambergs.
Citera
2019-03-26, 18:43
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Att sprida dynga som denna ”lawnmoverman2011” gör är förkastligt.
Det är ytterst sällan som misshandel går till som han tror, det räcker med
att mannen ifråga inte är på humör, får fel blick, det sägs fel sak edy
för att utbrotten ska komma.
Alltså inte att paren är i ett slagsmål, eller bråkar.
Ofta har dessa män en typ av hjärnskada som gör att de exploderar snabbt.
Örjan har själv sagt att han har kort stubin och det kan ju vem som helst
räkna ut, förutom vissa idioter..att det räcker med så lite för att det ska rinna över.

Det går ALDRIG att ursäkta en mans misshandel, då de ofta har ett fysiskt övertag.
Det säger sig själv i statistiken,varje år mördas 100 tals kvinnor av män,en promille
av män dödas av kvinnor.
Det är rent patetiskt och extremt upprörande att denna förhistoriska dinosaurie "lawnmoverman2011" samt gelikar till detta troll försöker försvara vidriga kräk som Örjan R!

Jag, som man med empatisk förmåga, normal grundsyn på moral och etik och som sedan länge insett könens lika värde blir extremt upprörd över att kräk som Ramberg, Berggren m.fl. tillåts av berörda chefer att husera fritt i kulturvärlden.

En nätvän tyckte att jag skulle skänka min Avatar till "gräsklipparmannen" men jag unnar "fossilet" varken det eller någon trollmatande dialog.

Vi är många som tänker på dig nu Josefin, och tyvärr har alltför många inte ens vaknat ännu.
Tack för all mänsklighet, värme och skönsång som du bjudit oss på! 🎤👍❤
Citera
2019-03-26, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambience
Inget snack om att Josefin dog av något annat än cancer. Jag är läkare och hela historien luktar cancer lång väg. Betänk följande:

Skelett som faller samman utan anledning. Rygg och höft. Massor med smärtor av oklar natur. (=skelettmetastaser)

Från ingenstans ett plufsigt ansikte som bara kan förklaras av kortisonbehandling, vilket man ger för att minska storleken och därav smärtor från metastaser.

Plötslig hårförlust. (=Cellgiftsbehandling)

För dåliga blodvärden för att operera höften initialt. (Cancer och cellgiftsbehandling pajjar dina värden)

Systern berättar att man inte ens skickade en ambulans utan begravningsbyrån skickades direkt hem till henne. Jag kan GARANTERA er att om en 37-åring får hjärtstopp i hemmet med en maxduration på 45 minuter, så kommer ambulans och sjukvårdspersonal göra ALLT för att få liv i henne igen. Enda förklaringen till att man INTE gjorde det, MÅSTE ha varit att hon betraktades som palliativ, dvs att hennes utsikter pga sin cancersjukdom var så dåliga att det inte bedömdes lönt att initiera HLR och efterföljande intensivvård, då hon ändå inte skulle orka med det.

Rimligt att anta att familjen bara vill hämnas lite på kvinnomisshandlaren för att han behandlade henne som skit. Men Josefin dog av cancer, tro inget annat. Bröstcancer skulle jag sätta mina pengar på.

Men obduktionen sa förstorat hjärta. Svårt att tro att en obducent missar metastaser? Och varför skulle de operera in skruvar i om det var cancer?
Citera
2019-03-26, 18:51
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Och Örjan fick villkorligt=inget straff alls, med det resonemanget behöver vi inte prata mer om saken.
Vad menar du?
Citera
2019-03-26, 18:53
Medlem
Mogrens avatar
Man vill gärna fråga skådespelare och övrig personal på Dramaten: Vill ni verkligen fortsätta att jobba tillsammans med skithögen Örjan Ramberg? Fikar ni och äter lunch tillsammans? Hur känns det?
Citera
2019-03-26, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Men obduktionen sa förstorat hjärta. Svårt att tro att en obducent missar metastaser? Och varför skulle de operera in skruvar i om det var cancer?

Är obduktionsrapporten offentliggjord?

Skruvar i höften får man vid vissa typer av höftfrakturer, oavsett cancer eller inte. En frisk 46-åring får för övrigt inte en höftfraktur utan ett rejält trauma, typ svår trafikolycka.
Senast redigerad av Ambience 2019-03-26 kl. 19:25.
Citera
2019-03-26, 19:08
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Det var väl anhöriga som sa det i dokumentären.
För övrigt så framkom inget nytt i dokumentären sim man inte kunnat läsa i tidningarna (Aftonbladet/expressen) vid hennes död.
Citera
2019-03-26, 19:15
Avstängd
Citat:
Är obduktionsrapporten offentliggjord?

Skruvar i höften får man vid vissa typer av höftfrakturer, oavsett cancer eller inte. En frisk 37-åring får för övrigt inte en höftfraktur utan ett rejält trauma, typ svår trafikolycka.

Hon dog inte vid 37 års ålder, hon var 46 år när hon dog. En liten rättelse bara.
Citera
2019-03-26, 19:19
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Citat:
Inget snack om att Josefin dog av något annat än cancer. Jag är läkare och hela historien luktar cancer lång väg. Betänk följande:

Skelett som faller samman utan anledning. Rygg och höft. Massor med smärtor av oklar natur. (=skelettmetastaser)

Från ingenstans ett plufsigt ansikte som bara kan förklaras av kortisonbehandling, vilket man ger för att minska storleken och därav smärtor från metastaser.

För dåliga blodvärden för att operera höften initialt. (Cancer och cellgiftsbehandling pajjar dina värden)

Systern berättar att man inte ens skickade en ambulans utan begravningsbyrån skickades direkt hem till henne. Jag kan GARANTERA er att om en 37-åring får hjärtstopp i hemmet med en maxduration på 45 minuter, så kommer ambulans och sjukvårdspersonal göra ALLT för att få liv i henne igen. Enda förklaringen till att man INTE gjorde det, MÅSTE ha varit att hon betraktades som palliativ, dvs att hennes utsikter pga sin cancersjukdom var så dåliga att det inte bedömdes lönt att initiera HLR och efterföljande intensivvård, då hon ändå inte skulle orka med det.

Rimligt att anta att familjen bara vill hämnas lite på kvinnomisshandlaren för att han behandlade henne som skit. Men Josefin dog av cancer, tro inget annat. Bröstcancer skulle jag sätta mina pengar på.

Om det var så är det ju mycket märkligt att hennes vänner mörkar detta, varför? Mycket konstigt att gå ut och vilseleda allmänheten , visst att man vill behålla det inom kretsen för de närmaste och inte fläska upp det på löpet det kan jag förstå.
Ska kolla dokumentären igen, tycker att när de intervjuade Ainbusk flickorna så var det lite spänt och de satt och passade lite på varandra kanske något ämne man inte ville gå in på
Citera
2019-03-26, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KattenSpike
Hon dog inte vid 37 års ålder, hon var 46 år när hon dog. En liten rättelse bara.

Ok, mitt misstag. Resonemanget gäller dock för 46-åringar likväl.
Citera
2019-03-26, 19:46
Medlem
Citat:

Ursäkta, men hur kan du ställa diagnosen cancer? Du har uppenbarligen inte träffat den avlidna.
Inte heller tagit del i obduktionen, inte följt följt behandlingen.
ÄR du medinstuderande?
Hur länge Josefin låg dod kan du inte veta,systerns tupplur kan ha varit 2-4 timmar, inget om tiden har sagts.
Nä när en person avlider i hemmet så kan ambulansen få vända, och begravningsbyrån rings in istället, en läkare har redan konstaterat att personen varit död många timmar
begravningsbyråns personal kör den döda i en bårbil för vidare obduktion.
Dina uppgifter är antaganden utifrån uppgifter om håravfall, ansiktssvullnad och detaljer som du förenklat tillskriver cancer.
EN riktig läkare skulle inte uttrycka sig på det sätt du gör här,att du dessutom poängterar att det är rimligt att familjen vill hämnas lite på kvinnomisshandlaren, ok så skulle aldrig någonsin en läkare skriva i en flashbacktråd.
Du verkar ha din egen agenda. DIna antaganden är Icke trovärdiga, för fem öre.
Senast redigerad av moshes 2019-03-26 kl. 20:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in