2019-03-26, 12:27
Medlem
outback4s avatar
Jaha..nu passar det. En svensk äldre vit man ska halshuggas offentligt på skansen. Bödlar är Katarina Wennstam, Camilla Läckberg, Helena Bergström.
Men var finns ni när kräken har mörkare hudfärg, icke svensk ursprung och har muslimska namn?
Citera
2019-03-26, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Jaha..nu passar det. En svensk äldre vit man ska halshuggas offentligt på skansen. Bödlar är Katarina Wennstam, Camilla Läckberg, Helena Bergström.
Men var finns ni när kräken har mörkare hudfärg, icke svensk ursprung och har muslimska namn?
Han borde få frisedel eftersom han är vit eller vad menar du? Whataboutism delux.
Citera
2019-03-26, 12:59
Medlem
Provokatörs avatar
Örjan 'Professorn' Ramberg:

– Jag ska få dom där murvlarna och deras djävla skitblaska att skriva om mig en hel vecka, och sen ska dom få be om ursäkt om varenda djävla rad.

https://www.youtube.com/watch?v=jUJZ...youtu.be&t=413

/Provokatör
Citera
2019-03-26, 13:11
Medlem
Knullkungens avatar
Stoppa pressarna har i flera artiklar namngivit honom.

https://stoppapressarna.se/svenskt/o...k-skalle-i-tv4

https://stoppapressarna.se/svenskt/o...osefin-nilsson

https://stoppapressarna.se/svenskt/o...n-dokumentaren

https://stoppapressarna.se/svenskt/c...osefin-nilsson
Citera
2019-03-26, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4

Du har så rätt.

Eller var finns dessa kvinnor du räknar upp, när vissa andra kategorier män skyddas. De män, med särskild immunitet, vars gärningar alltid omskrivs som olämpligt beteende trots att det är brottsliga gärningar saken handlar om? Eller som komikern på Södermalm som går lös efter att ha ofredat kvinnor sexuellt utan rättsliga konsekvenser. Eller den andra lustigkurren som haft Akilov på sin fastighet och betalat honom svarta pengar, och nu ondgör sig som krönikör på Expressen över svenskens rasism.

Jag tycker det handlar om att vissa personer får ostraffat fortsätta med brottslighet utan rättsliga konsekvenser, och vissa personer åker dit så det smäller. Just nu är vissa brott och brottslingar i fokus, men bara vissa personer får smaka på gatlopp, medan vissa personer fortfarande skyddas, och kommer undan. Allt medan dessa influencers känner sig duktiga i det enskilda fallet.

Eller var finns dessa kvinnor du räknar upp när en anmälan inte leder till åtal, eller ens till en utredning?

Vi läser varje dag om män som är baaarn, som kommer till Sverige och ger sig på riktiga barn, i skolan, men ingen ryter ifrån. På kvällar dräller dess baaarn runt och tar det offentliga rummet i besittning. Gator och torg, vägen till och från jobbet, är farliga platser för kvinnor i alla åldrar, med det tigs ihjäl av opportunisterna inom #Metoo rörelsen.

Ramberg är 70, och nu först blir det en reaktion, trots att det han hållit på med varit känt länge. Min slutsats är att rättvisa finns bara om man gör en bra film som griper folk känslomässigt. Vad krävs för att få rättsväsendet att reagera på utsatta kvinnor som anmäler stora som små brott dagligen?
Citera
2019-03-26, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Stoppa pressarna har i flera artiklar namngivit honom.

https://stoppapressarna.se/svenskt/o...k-skalle-i-tv4

https://stoppapressarna.se/svenskt/o...osefin-nilsson

https://stoppapressarna.se/svenskt/o...n-dokumentaren

https://stoppapressarna.se/svenskt/c...osefin-nilsson

Då är frågan om Stoppa pressarna är tillräckligt etablerad media för att fungera som referens till Wikipedia.
Citera
2019-03-26, 14:11
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Då är frågan om Stoppa pressarna är tillräckligt etablerad media för att fungera som referens till Wikipedia.

När en skvallersajt som Stoppa Pressarna framstår som den mest pressetiska hederliga publikationen så ställer dom faktiskt Sveriges hela övriga mediakår i skamvrån.

Hatten av för Daniel Nyhlen som tillsammans med Chang Frick bitvis visar prov på gammal hederlig journalistik av märket 'old school'.

/Provokatör
Citera
2019-03-26, 14:42
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
"–Nej, jag har inte med det att göra. Jag har varit ihop med några av landets snyggaste tjejer, jag behöver inte gå och gnida mig mot någon, jag har aldrig haft det behovet." Örjan Ramberg

Alltså hur i helvete är det ens möjligt att Sveriges snyggaste tjejer varit ihop med denna sak?! Han ser ju (milt sagt) helt förfärlig ut!

Han är på inget sätt skyddad från allmänhetens dom, inte nu när folk i princip lever sina liv på nätet. Allt kommer fram i ljuset i slutändan och om han bryr sig vad andra tycker är han helt körd.

Det är fan någon form av kognitiv dissonans i hur samhället diskuterar kukar som Örjan. Det har väl varit hyggligt offentligt sedan 80-talet att karljäveln inte går att ha i möblerade rum. Inte heller är blaskfettot speciellt estetiskt tilldragande eller missar jag något?

Så... vi har alltså här en karl som är ful, dum i huvudet och som säkert spelat ut "jag är ju en snäll och missförstådd kille"-kortet. Detta har varit ganska välkänt. Allt det där som moderna kvinnor som inte behöver någon man men som har skin på näsan säger sig vilja ha i närheten av hemmet eller fittan. Ändå har så skett... gång på gång.

På TV4 sitter ett gäng latteskådisar och kulturvetare och beklagar sig över omklädningsrumssnacket om kvinnor som de tydligen anser är någon sorts allmän sanning samtidigt som de beklagar sig över kuk-Örjan som om hans psykopati var ett ansvar för CIS-män. Jag vet inte var de får sina "fakta" om vad som diskuteras i bastun eller omklädningsrummen men jag kan anekdotiskt avslöja att när vi inte pratar om vedförvaring eller datorspel så händer det att vi dissar Örjan-typer vi känner. Jag har aldrig hört någon säga "fan så bra det är att dumma kärringar som Josefin får box" så som kulturvetarexperter verkar ha som officell sanning.
Citera
2019-03-26, 17:06
Medlem
Tanuss avatar
Inte en rad i tidningarna, inte en mening på radio där kvinnlig sexualitet problematiseras.
Kvinnor är genetiskt kodade att identifiera dominans / styrka för att sedan underkasta sig den.
De blir kåta i fittan av Rambergstyper.

En del tror dessutom att de kan älska våldsamma silverryggar till rätta.

Hon hade chansen att gå många gånger.

Varför vara kvar?

Om en man har en relation med en våldsam kompis. "Han är schysst när vi lirar squash och kollar filmer. Men det är lite tråkigt att han spöar mig när vi dricker bärs och går och kollar Bajen." Vad fan, det skulle ju aldrig inträffa.

Samhället skall skydda individer mot andra individer. Inte mot sig själva.

Säg till era döttrar att de är det finaste och mest värdefulla som finns i hela världen. Tjejer med frisk självkänsla finner sig inte i att bli behandlade som skit. De får inte heller daddyisues och måste dejta gamla gubbar.
Citera
2019-03-26, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Staropramen777
Ska vi tippa på att Örjan har den rätta "värdegrunden", dvs att han har vänsteråsikter. Då går man ofta fri från granskning och slipper jobbiga motfrågor. Hade han varit moderat hade han varit uthängd för länge sedan, likt Benny Fredriksson.
Skitsnack, du har noll belägg för att han har vänsteråsikter. Det finns något som heter etiska regler, medierna ska vara försiktiga med att namnge om det inte finns skäl. Här har han dömts, avtjänat sitt straff och det är inte självklart att namnge honom. Det skulle kunna anses vara förtal även om det är sant.
Däremot tycker jag att det är obegripligt att ingen journalist, vad jag vet, tagit upp domen mot honom i intervjuer. Det borde ha tagits upp, även om man inte sagt rakt ut exakta domen. I t ex Stjärnorna borde man tagit upp det, frågat om hans ev kvinnosyn
Citera
2019-03-26, 18:20
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
DN:s filmkritiker Hynek Pallas är t o m dömd för stadig misshandel av sin flickvän för några år sedan, men kan trots det posera som feminist och läxa upp dem som inte är lika skarpt feministiska som han själv. Han var totalt fredad under #metoo.
Nåja, det var ringa misshandel i Pallas fall. Det är inte detsamma som att ge någon ett regelrätt, fullödigt kok stryk.
Citera
2019-03-26, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Skitsnack, du har noll belägg för att han har vänsteråsikter. Det finns något som heter etiska regler, medierna ska vara försiktiga med att namnge om det inte finns skäl. Här har han dömts, avtjänat sitt straff och det är inte självklart att namnge honom. Det skulle kunna anses vara förtal även om det är sant.
Däremot tycker jag att det är obegripligt att ingen journalist, vad jag vet, tagit upp domen mot honom i intervjuer. Det borde ha tagits upp, även om man inte sagt rakt ut exakta domen. I t ex Stjärnorna borde man tagit upp det, frågat om hans ev kvinnosyn

Vad hade det hjälpt att fråga honom om domen och hans kvinnosyn?? Han hade bara kört sitt vanliga manipulativa snack.. samma snack han kört med sin omgivning, och alla de kvinnor han varit tillsammans med efter domen... vilket varit många från samma läger.

Här från en intervju i BLT:

Citat:
Även lördagens program blir en joker i den traditionella slottet-dramaturgin. I vad som sannolikt blir ett fall av psykologisk tv-historia tvingar Örjan Ramberg deltagarna att klä ut sig till sina mammor, för att sedan berätta om sig själva ur mammornas perspektiv.

– Det knusslades en hel del om det där, skrattar Örjan.

– Men jag ville göra något som handlade om känslor, och har grubblat mycket på hur mycket ens mamma betyder för vem man blir. Det stötte på patrull, men till slut ställde alla upp och hade jätteroligt.
Kändismyt

Vid sidan av Freud blir det Örjan Rambergs egna liv som ägnas mest tid i programmet. Från barndomens mobbning, genom ungdomens drogmissbruk fram till skådespeleriet, som blev en sorts räddning för den rumlande göteborgaren. Men också våld, ånger och relationer: I "Stjärnorna på slottet" hoppas Örjan Ramberg på att kunna nyansera löpsedlarnas bild av honom.

– Jag ser mig själv som en rätt beskedlig människa, men många tänker nog lite "den där jäveln" om mig, säger Örjan Ramberg.

TT: Varför har det blivit så?

– Det har skapats en slags image som jag delvis får ta skuld för själv, jag har en hel del dumma grejer bakom mig. Sen har jag kört mycket på en yttre attityd, och tidningarna hänger på det där, säger Örjan Ramberg.

– Det är inte frågan om någon bitterhet, journalisterna har inte ljugit. Men jag hoppas att någon tittare där hemma kan känna att ja, för fan, den där är en rätt glad prick ändå.

http://www.blt.se/tt-feature/orjan-r...den-folk-tror/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in