Citat:
Ursprungligen postat av
JustZlatan
Nu är det så att kött inte innehåller mycket vitaminer så jag förstår inte vad du får ifrån att de som äter "riktigt kött" - vad det nu betyder - inte har vitaminbrister. Visa källa på att de som äter "riktigt kött" - som om det finns oriktigt animaliskt kött? - inte har vitaminbrister. Visa också en källa på vad "riktigt kött" är, jag är nyfiken.
Hur länge har människan ätit veganskt? 90% längre än vad människan har ätit kött. I rest my case.
Kött ger inflammationer i kroppen och ökar kolesterolvärdet. Det finns studier som visar detta. Men jag vet att lchf:are inte vill ta till sig dessa studier. Jag kan visa läkare och doktorer som en gång var stora fanatiker kring lchf, mycket kött- och fettkonsumtion, som idag är förespråkare för veganskt, särskilt whole food, plant based diet.
Du verkar heller inte veta att köttätare knapprar piller och vitamintillskott, framförallt finns det tillsatt i proteinpulver, men även i komjölk och andra animaliska produkter.
Kött innehåller B-komplex vitaminer: thiamin, riboflavin, niacin, vitamin B6 och vitamin B12.
Kombinerar du med ägg, lever, mjölk, fisk så har du allt du behöver.
Vill du käka lite bär så är det inget fel i det heller, men utan animaliska produkter så kommer du få problem.
Du behöver inte få källa på det. Människan har sedan urminnes tider ätit kött, ägg osv, och det av en anledning som är så pass uppenbar.
Behöver du verkligen en källa på detta? Helt ärligt?
Med riktigt kött menar jag kött utan tillsatser. Kött som kommer från naturen är det hälsosammaste du kan äta.
Du säger alltså att människan har ätit veganskt 90% längre än kött?
Kära gud vart har du fått det ifrån....
Nej kött ökar inte inflammationsmarkörer. Veganskt påhitt. Socker och stort mängd kolhydrater gör det + tillsatser. Naturligt kött gör det inte. Att påstå det är bara dumheter.
Vem har sagt ngt om lchf här? Det är bara du som pratar om det.
Vi kommer med 100% säkerhet se fler Bonny Rebecca's som tvingas sluta med sin veganska kost p.g.a stora hälsoproblem.
Why I'm no longer vegan https://www.youtube.com/watch?v=ZI1Be8C37-k