2019-03-26, 09:08
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Det är som många redan påpekat inte pöbeln som ska döma ÖR utan domstolarna. Detta är redan gjort och han har avtjänat sitt straff enligt landets lagar. Som så ofta i Sverige så blev straffet alldeles för lågt. Vår främsta ilska för det bör dock vare sig riktas mot Dramaten eller domstolen, utan våra lagstiftare. Höj straffvärdet för misshandel rejält, särskilt skadeståndsdelen. Låt misshandlare gå i tvångsterapi tills de inser sina problem och är redo att ta emot behandling och samtidigt gottgöra sina offer och deras anhöriga. Om de inte klarar det bör de spärras in.

Han är en kvinnomisshandlare och en svag liten fitta, han kommer alltid va en kvinnomisshandlare och kommer alltid få skit för det. Hade han haft nån moral i kroppen så hade han aldrig behövt höja sin hand mot en kvinna. Däeför ska han få lida resten av sitt liv detta svin
Citera
2019-03-26, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Men vi måste väl ändå förhålla oss till fakta. Jag bryr mig inte om Örjan R. Men det här är ju ett drev utan sans. Dog hon verkligen av sviterna av att hon levde i ett destruktivt förhållande ? Var det 20 år sedan Örjan R dömdes för att ha sparkat henne i magen ? Resten kunde inte styrkas. Ord mot ord alltså.

Efter Örjan har hon levt i andra relationer. Nu gör SVT ett minnesprogram där man låter en syster till stor del komma till tals. Att Josefine inte mådde bra sista tiden står klart. Jag tycker hela programmet är vinklat. Josefines arbete med boken och en scen när hon talar om sin hemska upplevelse tas med. Sen klipper man in rygg och höftskador, svåra smärtor och starka mediciner och död.

Jag köper inte rakt av att en relation för 20 år sedan var orsaken till hennes död. Mer att systern söker en syndabock. Hur levde Josefine däremellan. Hon hängde med Persbrant under tiden han hade en "vild" period. Jag ser inte J som en renlevnadsmänniska direkt. Systern säger att hon dog av för stort hjärta. Hon var paranoid på slutet och viste inte vad som var verkligt eller ej. Många missbrukare klagar ofta över svåra smärtor och vill ha starka smärtlindrande tabletter. Jag fick uppfattningen att det inte bara var morfin hon åt. Systern säger att hon missbedömt medicinen och led av mycket ångest. Frågan är om inte läkaren som skrev ut allt missbedömde situationen. För det verkar mer vara en cocktail av all medicin som tog livet av Josefine.

Örjan tycks vara ett svin. Men att anklaga en människa för någon annans död och starta ett drev typ 20 år senare som SVT och systern medverkat till borde få juridiska påföljder.
Det jag fetat är nog ursprungligen en metafor, en sorts beskrivning av JN som person och yttrades av familjen direkt efter hennes död.
Tror inte ens att JN, när det yttrades, hade undergått rättsmedicinsk undersökning ännu.

Tror vi helt kan utesluta klinisk "hjärtförstoring" som delorsak till att JN hittades död.
Citera
2019-03-26, 09:19
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Du är fan inte rätt person att tala om det för du begriper inte vad jag åsyftade.
Det är på många sätt samma sak att försvinna från sin familj eller fästmö fru eller vad man väljer att kalla det och sedan bete sig illa knarka knulla luder vara otrogen slösa bort alla pengar slåss på krogen mm mm då misshandlar man sina nära och kära psykiskt men du kanske inte förstår det i familjerätten så är det som det hette förr orsak till skilsmässa lång och varaktig söndring.

Missbruk med svineri är inte i närheten lika allvarligt som missbruk med svineri+att man tar till fysiskt våld. Det finns grader i helvetet u know.
Citera
2019-03-26, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Ok.

Ja, men det samamnfattar ju allt. Här finns fler hundben nedgrävda. Men MSM och den dumam pöbeln har ebstämt sig för att ge sig på en gubbe.
Har hon valt att vara ihop med en som slår henne ständigt (om det nu esn var så), så är detta ännu ett axplock av kvinnlig idioti. Varför ens bry sig? Jo, för att MSM hittat ännu ett drev att köra med och skicka den dumma apflockpöbeln på sånt som media vill att de skall fokusera på.

Läs på innan du kommer med ett sådant uttalande. Josefine lämnade Örjan för att han misshandlade henne och hon lyckades även få besöksförbud. Detta kunde han dock inte acceptera, så han förföljde henne och fortsatte att grovt trakassera. Det finns dokumenterat att han skickade dödshot till henne på telefon/brev och att han dessutom försökt ta sig in i hennes lägenhet flertals gånger, en gång med bl a en yxa. Detta, dvs förföljelse och flertalet överträdelse för besöksförbud, blev han dömd för.

Din kommentar ”om det ens var så” tyder ju på att du inte är ett dugg påläst eller ens följt denna tråd. Örjan är DÖMD för misshandel och det existerar flertals dokument från sjukhus där Josefin uppsökt vård efter misshandel. Det finns ingen fråga kring ”om det har skett”, för svaret har varit 100% juridiskt glasklart väldigt länge.
Citera
2019-03-26, 09:26
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tack, jag tyckte nog att det var Annika Jankell, men min lilla Samsung-skärm gjorde mig osäker, så jag ville inte droppa ett felaktigt namn.

Men det skruvade här i sammanhanget är ju att Annika Jankells man, Thorsten Flinck, är ju arbetskamrat med Örjan Ramberg. På Dramaten..

Fick inte Flinck kicken för länge sen, eller är han tillbaka?
Citera
2019-03-26, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Men vi måste väl ändå förhålla oss till fakta. Jag bryr mig inte om Örjan R. Men det här är ju ett drev utan sans. Dog hon verkligen av sviterna av att hon levde i ett destruktivt förhållande ? Var det 20 år sedan Örjan R dömdes för att ha sparkat henne i magen ? Resten kunde inte styrkas. Ord mot ord alltså.

Efter Örjan har hon levt i andra relationer. Nu gör SVT ett minnesprogram där man låter en syster till stor del komma till tals. Att Josefine inte mådde bra sista tiden står klart. Jag tycker hela programmet är vinklat. Josefines arbete med boken och en scen när hon talar om sin hemska upplevelse tas med. Sen klipper man in rygg och höftskador, svåra smärtor och starka mediciner och död.

Jag köper inte rakt av att en relation för 20 år sedan var orsaken till hennes död. Mer att systern söker en syndabock. Hur levde Josefine däremellan. Hon hängde med Persbrant under tiden han hade en "vild" period. Jag ser inte J som en renlevnadsmänniska direkt. Systern säger att hon dog av för stort hjärta. Hon var paranoid på slutet och viste inte vad som var verkligt eller ej. Många missbrukare klagar ofta över svåra smärtor och vill ha starka smärtlindrande tabletter. Jag fick uppfattningen att det inte bara var morfin hon åt. Systern säger att hon missbedömt medicinen och led av mycket ångest. Frågan är om inte läkaren som skrev ut allt missbedömde situationen. För det verkar mer vara en cocktail av all medicin som tog livet av Josefine.

Örjan tycks vara ett svin. Men att anklaga en människa för någon annans död och starta ett drev typ 20 år senare som SVT och systern medverkat till borde få juridiska påföljder.

Örjan orsakade ryggskador som Josefin främst fick ta konsekvenserna av senare i livet. Hennes kotor i ryggen ”ruttnade” slutligen och hon var tvungen att stelopereras 2 gånger. Det blev dock aldrig bra igen och hon fick leva på tunga mediciner för att ens klara av vardagen. Allt detta förklaras tydligt i dokumentären och jag föreslår att du ser den innan du uttalar dig om detta igen. Skadorna han orsakade blev värre med åren och det är därför som något som har hänt för så länge sedan kan ge konsekvenser nu.
Citera
2019-03-26, 09:37
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenHundkex
Nu är jag inte jurist; men sedan dom föll mot ÖR så avled ju JN till följd av den grova misshandeln. Är det då inte möjligt att ta upp fallet på nytt (dråp, grovt vållande till annans död, etc), eller helt enkelt göra ett nytt mål mot honom? Som sagt, jag har inga juridiska kunskaper att skryta med - tänker bara högt.

Det där är ju inget annat än åsikter att det skulle vara i sviterna efter...Ingen människa med minsta lilla juridiska kunskaper inser att det inte ens är möjligt att föra något sådant på tal.
Citera
2019-03-26, 09:45
Medlem
Citat:
Det jag fetat är nog ursprungligen en metafor, en sorts beskrivning av JN som person och yttrades av familjen direkt efter hennes död.
Tror inte ens att JN, när det yttrades, hade undergått rättsmedicinsk undersökning ännu.

Tror vi helt kan utesluta klinisk "hjärtförstoring" som delorsak till att JN hittades död.

Du har nog fel här. Först i början uttalade sig familjen i pressen så att de inte ville ange någon dödsorsak överhuvudtaget dels därför att de själva inte visste varför hon dog dels därför att de ville prata ihop sig för att fatta ett beslut angående vad de vill säga i media angående hennes död.

Sen kom obduktionsprotokollet och då informerades den stora allmänheten.

"Familjen har fått svar på vad som orsakade Josefin Nilssons plötsliga bortgång.
Systern Marie Nilsson Lind berättar att den folkkära artisten gick bort till följd av ett förstorat hjärta, dåliga värden och en missbedömd dos receptbelagd medicin."

https://www.expressen.se/noje/darfor-dog-josefin-nilsson/
Senast redigerad av sno 2019-03-26 kl. 09:48.
Citera
2019-03-26, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rytari
Fick inte Flinck kicken för länge sen, eller är han tillbaka?
Ledsen om min kronologi när det gäller skitstövlar på Dramaten haltar.
Fast om det som du skriver stämmer, att Thorsten Flinck fick kicken från Dramaten, så kan vi så fall konstatera att det, så att säga, finns prejudikat. Det bör göra det ännu lättare för Dramaten att göra sig av med ÖR, eller hur..?
Citera
2019-03-26, 09:59
Medlem
Tittade just på dokumentären om Josefin. Har inga som helst problem med att Örjan Ramberg pekas ut som den kvinnomisshandlare och skitstövel han i alla fall varit. Men att vinkla det, som systern Marie gör, till att misshandeln som låg 20 år tillbaka i tiden skulle ha orsakat hennes död är väl ändå att gå till överdrift. Vilket liv levde Josefin under sin senare år i livet? Förhållanden med bl.a. Hannes Holm och Persbrant. Benny Andersson som någon slags manager under en lång period. Enligt dokumentären var dom väl medvetna om vad Örjan gjort mot henne. Vad som inte framgår är vad dessa herrar gjorde för att stoppa de påstådda hoten från Örjan. Gjorde dom något över huvud taget? Skulle vara intressant med ett läkarutlåtande som klargör om dödsorsaken var en 20 år gammal misshandel. Dokumentären visar att hon hade en aktiv och framgångsrik karriär ända fram till de senare 2-3 åren innan hennes död. Finns många frågetecken till vad som var den egentliga orsaken till hennes tidiga bortgång.
Citera
2019-03-26, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Du har nog fel här. Först i början uttalade sig familjen i pressen så att de inte ville ange någon dödsorsak överhuvudtaget dels därför att de själva inte visste varför hon dog dels därför att de ville prata ihop sig för att fatta ett beslut angående vad de vill säga i media angående hennes död.

Sen kom obduktionsprotokollet och då informerades den stora allmänheten.

"Familjen har fått svar på vad som orsakade Josefin Nilssons plötsliga bortgång.
Systern Marie Nilsson Lind berättar att den folkkära artisten gick bort till följd av ett förstorat hjärta, dåliga värden och en missbedömd dos receptbelagd medicin."

https://www.expressen.se/noje/darfor-dog-josefin-nilsson/
Ok, då hade jag fel vad gäller tiden för familjens tillkännagivande, sorry.

Det kan däremot inte i obduktionsutåtandet stått att JN skulle ha dött av en "missbedömd dos receptbelagd medicin", så åtminstone där glider familjen (eller Expressen) på sanningen.
De, familjen, har min sympati för att de antagligen försöker tona ner orsaken till dödsfallet, så jag släpper det hela här.

Det tråkiga är att Josefin Nilsson är död!
Citera
2019-03-26, 10:07
Medlem
Citat:
Ledsen om min kronologi när det gäller skitstövlar på Dramaten haltar.
Fast om det som du skriver stämmer, att Thorsten Flinck fick kicken från Dramaten, så kan vi så fall konstatera att det, så att säga, finns prejudikat. Det bör göra det ännu lättare för Dramaten att göra sig av med ÖR, eller hur..?

Det var läääääänge sedan han fick gå. Men filmklippet var också gammalt så jag trodde att du syftade till att båda herrarna jobbade där samtidigt. Vilket är ju sant.

Jo, det finns "prejudikat" i fallet. Om man inte klarar av att jobba - då får man kicken. Men man får inte kicken därför att man har spöat upp sin flickvän/sambo/fru.

Det var Thorsten Flinck själv som sa att så länge man drar hem pengar, publiken gillar en och media uppmärksammar en - då får man fortsätta. Men Flinch klarade inte av att jobba pga sitt missbruk. Det blev kostnader och osäkerhet så fort man hade med honom att göra.

Persbrant (och många andra kolatorskar) fick också hållas så länge han skötte sitt jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in